Állami támogatással most elérhetőbbek a Hyundai villanyautói
A magyar kormányzat klímavédelmi törekvéseinek keretében megújították az elektromos járművek részére kiírt pályázati rendszert, amelynek meghirdetését követően a Hyundai az elsők között jelentette be ehhez igazított akciós árait.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium május 20-án egy sajtótájékoztató keretében jelentette be, hogy megújítja az elektromos járművek vásárlását támogató pályázati programját, amelynek keretében az eddigi rendelkezéseket átalakítva igyekeztek igazságosabbá tenni a vásárlásösztönző programot. Az olcsóbb és ezzel a kevésbé tehetős réteg számára is elérhető villanyautók vásárlását célzó új programban az eddigi 20 millió forintos értékhatárig adott 1.5 millió forintos támogatási összeget úgy differenciálták, hogy mostantól 11 millió forintos vételárig autónként 2,5 millió forintra emelték a támogatás összegét, 11 és 15 millió forint közötti ár esetén pedig az állam már csak mindössze 500 ezer forintot ad.
A bejelentés hírére szinte biztos, hogy mindenki, aki érdeklődik a villanyautózás iránt, elkezdte böngészni a forgalmazók hivatalos honlapjain található árlistákat. Itt azonban ekkor vagy csak – az esetlegesen adott kedvezményekkel megtoldott – listaárakat, vagy még a régi, 1,5 millió forintos támogatási rendszer szerint kikalkulált vételárak voltak feltüntetve. Én magam is azzal kezdtem, hogy megnéztem a Hyundai Ioniq és Kona Electric árlistáit, ami alapján szomorú szívvel konstatáltam, hogy ugyan csak néhány százezer forinttal, de egyik modell sem fér bele a 11 milliós keretbe. A legolcsóbb Ioniq Electric listaára ekkor 11,3 mFt, a kis akkus Kona Electric listaára pedig 11,2 mFt-nál indult.
Az ITM pályázat bejelentésének másnapján a Hyundai azonban elsők között jelezte közösségi felületén, hogy egy különleges akcióval készül a 2,5 milliós állami támogatási programhoz kapcsolódva, amiről már másnap le is rántották a leplet. Ennek lényege, hogy mindkét típus esetében elengedték azt a bizonyos 2-300 ezer forintot, így a Kona (39,2 kWh-s változata) és az Ioniq induló listaára 10 999 000,- Ft-ra csökkent, vagyis az új támogatási rendszer értelmében ezer forint híján 8,5 millió forintért vásárolhatjuk meg a Hyundai két kiváló villanyautóját. Ezzel szemben a Kona esetében az eddigi slágerterméknek számító 64 kWh-s verziója az 500 ezer forintos támogatással 12,5 mFt, vagyis forintra pontosan 4 millió forinttal drágább, mint a kisebbik változat.
Mindkét Hyundai villanyautó viszonylag frissnek számít, hiszen az Ioniqot tavaly frissítette a Hyundai, míg a Kona is alig kétéves termék. Akkukapacitás tekintetében az Ioniq esetében nincs választás, a korábbi 28 kWh kapacitású csomag helyére egy 38,3 kWh-s akkupakk érkezett. Ezzel együtt az Ioniq Electric villanymotorjának teljesítménye 136 lóerőre emelkedett, az autó hivatalos hatótávja pedig a korábbi 204 kilométeres WLTP hatótáv 311-re növekedett. A Kona esetében 136 lóerős teljesítménnyel együtt hajszálnyival nagyobb, 39,2 kWh-s akkut kapunk, amivel a magasabb építésű villany-crossover WLTP szerint 289 km-t képes megtenni egy feltöltéssel.
De mit is kapunk ennyi pénzért? Az Ioniq Comfort már elég jól felszerelt, az alapváltozat automatikusan aktiválódó vetítőlencsés halogén fényszórókat, esőérzékelőt, kézzel behajtható, de elektromosan állítható és fűthető külső tükröket, 16-os alufelniket, LED hátsó lámpatestet és tolatóradart kapott, a biztonságot többek között a bicikliseket is érzékelő autonóm vészfékrendszer, a menetstabilizáló, a térdlégzsákot is magában foglaló légzsákrendszer, az automata fényszórókapcsolás, a vezetői éberségfigyelő, a sávtartó rendszer (LKA), az eCall vészhívó rendszer szolgálja. A kényelmi felszereltség kétzónás automata klímát, kulcsnélküli rendszert, multifunkciós fűthető bőrkormányt, első ülésfűtést, tempomatot, Supervision műszeregységet, első kartámaszt, 4 elektromos ablakot, telefontürközésre alkalmas Display Audio rendszerrel ellátott 8 colos érintőképernyős multimédiás rendszert, PTC fűtőrendszert, akkufűtést és 7,2 kW-os fedélzeti töltőberendezést is tartalmaz. (A részletes árlista ITT található)
A Hyundai Kona Comfort 8,5 millió forintért 6 légzsákot, aktív sávtartót, menetstabilizálót, eCall segélyhívót, 17-es könnyűfém kerekeket, fényérzékelős hagyományos fényszórókat és hátsó lámpatesteket, elektromosan állítható és fűthető külső tükröket ad, ami mellett a multifunkciós bőr kormány és váltógomb, az automata klíma, a kulcsnélküli rendszer, a 4 elektromos ablak, a Supervision műszeregység, a tempomat és a 7 colos érintőkijelzővel felszerelt, tolatókamerás Display Audio rendszer is szériában jár. A fedélzeti töltőberendezés itt is 7,2 kW-os, viszont a fűtést sem belső kondenzátor, sem hőszivattyú nem támogatja. A Hyundai most egy készletakció keretében a Comfort Plus felszereltségben ugyanezért az árért az első ülésfűtést és a hátsó parkolóradart ingyen adja. (A részletes árlista ITT található)
A Hyundai az állami támogatás bejelentéséhez szinte tökéletesen időzített, az Ioniq és a Kona Electric modellek legfrissebb szállítmánya ugyanis a napokban érkeznek meg a kereskedőkhöz, így a jövendőbeli vásárlók akár a készletautók között is válogathatnak.
Forrás: hyundai.hu
Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!
Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!