A Hyundai továbbra is piacvezető Vietnamban
A dél-koreai Hyundai Motornak a koronavírus ázsiai terjedése közben is sikerült túlteljesítenie riválisait Vietnamban és ezzel megőrizte vezető szerepét az országban.
A Vietnami Járműgyártók Szövetségének adatai szerint a Hyundai Thanh Cong Vietnam Auto Manufacturing vállalat, a Hyundai Motorral közös helyi vegyesvállalat összesen 15 362 darab autót értékesített idén január és március között. Ezzel az eredményével pedig túlteljesítette legnagyobb helyi riválisát, a Toyota Motor helyi szervezetét, amely 13 743 darabot tudott eladni ugyanebben az időszakban.
A Hyundai Motor első negyedéves eladásai ugyan 8,5 százalékot csökkentek a tavalyi év azonos időszakához képest, ez azonban mégis sokkal kisebb mértékű csökkenés, mint az a 35 százalékos csökkenés, amit a teljes vietnami autóipar a koronavírus járvány kitörése miatt elszenvedett. A Toyota értékesítési eredményei ugyanezen időszak alatt 28 százalékkal estek vissza. Márciusban a Hyundai eladási eredményei főként az Accent és a Grand i10 modellek iránti érdeklődésnek köszönhetően 17 százalékot még emelkedni is tudtak.
A Hyundai Motor tavaly Vietnam piacvezető autómárkájává vált, ami azért különösen fontos eredmény, mivel ezt a piacot hosszú ideje a japán márkák, főként a Toyota uralta. A Hyundai Motornak tavaly sikerült 79 568 darab autó értékesítenie Vietnamban és ezzel minimálisan túlteljesítenie a Toyota 79 328 darabos eredményét.
A dél-koreai Hyundai Motor tavaly év végén jelentette be, hogy egy több mint másfél millió dolláros beruházással 2021-re egy autógyárat kíván létrehozni Indonéziában azért, hogy növelje jelenlétét a japán riválisok által uralt délkelet-ázsiai piacokon. Az évente mintegy 250 ezer darab jármű gyártására képes üzem kifejezetten az ASEAN régió, azaz Indonézia, Thaiföld, Malajzia, Vietnam és Szingapúr autópiacainak ellátására épül, amelyek 2026-ra várhatóan körülbelül 4,49 millió darabos piaccá bővülnek.
Forrás: pulsenews.co.kr