Érzelemdús formákkal és fejlett technikával érkezett az új Hyundai i20


A vadonatúj Hyundai i20 a márka új 'érzéki sportosság' formanyelvét követő ambiciózus, forradalmi dizájnnal lép színre, amely mellett a kategória legfejlettebb kapcsolódási szolgáltatásait és legteljesebb körű biztonsági csomagját kínálva új mércét állít a városi autók kategóriájában.

A vadonatúj i20 a 2008-ban bevezetett, sikeres típus harmadik generációja. Az i20 a Hyundai egyik legsikeresebb modellje, amelyet minősége, megbízhatósága és praktikuma tett népszerűvé. Ezen alapvető értékek megőrzése mellett a vadonatúj i20 minden részletében új, dinamikus stílust vezet be. A vadonatúj i20 Európában, a Hyundai izmiri (Törökország) gyártóüzemében fog készülni, a modell világpremierjének a 2020. évi Genfi Autószalon ad otthont.


Teljes mértékben megújult külső formaterve mellett a vadonatúj i20 egy sor technológiai újdonságot is bevezet. A műszerfalon két új, 10,25 colos képernyő alkot egységet: az egyik a digitális műszerfal, a másik a navigációs rendszer érintőképernyője. A kategóriaelső Hyundai SmartSense biztonsági csomag számos új funkció mellett azt az új generációs elülső ütközés-elkerülő rendszert (FCA) is tartalmazza, amely képes a gyalogosok és kerékpárosok felismerésére, és így kínál fokozott biztonságot. A csomagnak a navigációs alapú intelligens tempomat (NSCC) is része.

„Kiváló minőségének, megbízhatóságának és praktikumának köszönhetően az i20 mindig is főszerepet játszott a Hyundai európai térnyerésében.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „A vadonatúj i20 jól példázza a Hyundai azon szándékát, hogy látványos formatervvel, valamint hiánytalan csatlakozási és biztonsági szolgáltatásokkal erősítsük meg jelenlétünket a B-szegmensben.”


A vadonatúj i20 az első olyan Hyundai modell Európában, amely a márka új 'érzéki sportosság' formanyelvét alkalmazza. Ennek legfőbb jellemzője a négy alapvető elem: az arányok, a szerkezet, a formaterv és a technológia közötti harmónia. Az új formai irányzat célja, hogy érzelmi értékkel vértezze fel a Hyundai járműveit, és karakteres megjelenést kölcsönözzön nekik.

Elődjéhez képest a vadonatúj i20 arányai dinamikusabbak, ugyanakkor a modell megőrizte a zsúfolt belvárosi környezetben oly praktikus manőverezhetőségét. Kiállását sportosabbá teszi alacsonyabb tetővonala (-24mm), szélesebb karosszériája (+30mm) és megnövelt hosszúsága (+5mm). Emellett a tengelytáv is megnőtt (+10mm.) A képet új rajzolatú, 17 colos könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé.


A vadonatúj i20 stílusos karakterét erősíti a dinamikus első és hátsó lökhárító, valamint az új hűtőmaszk is. A modell ék alakú profilja energikus arányokkal rendelkezik, az optikai hatást merészen megrajzolt oldalsó karaktervonal és egyedi kialakítású C-oszlop teszi még erőteljesebbé. Az oldalfalon megjelenő, egyedi fényrajzolat harmonikus egységet alkot a far kialakításával, kihangsúlyozva a vadonatúj i20 széles kiállását. Ezek a külső formajegyek kiemelik a típus modern hangvételét, egyben prémium hangulatot teremtenek a belső térben.

A vadonatúj i20 ügyfelei tíz különböző karosszériaszín közül választhatnak; ebből négy árnyalat (Intense Blue, Aurora Grey, Aqua Turquoise és Brass) új a kínálatban. Ezen túlmenően a választható Phantom Black tetőlemez kéttónusú fényezést és még egyedibb megjelenést kínál az ügyfeleknek.


A tökéletesített részleteknek köszönhetően a vadonatúj i20 ügyfelei minőségi időként élhetik meg a utazás perceit. A Hyundai formatervezői innovatív esztétikai és műszaki megoldásokkal hangsúlyozzák ki a modell stílusos arányait, friss és vonzó megjelenést teremtve. A plasztikusan megformált, magával ragadó részletekkel teli belső tér szellős, tágas érzetet kelt. Az egyik leglátványosabb részlet a magasan húzódó, hangsúlyos műszerfalat díszítő, vízszintes dekoráció. Ezek a meglehetősen szokatlan díszítőelemek kecsessé, szélessé teszik a műszerfal megjelenését. A vadonatúj i20 ajtajai elegáns, érzéki módon fogják közre a műszerfalat, formavilágukat a természet ihlette. Az ajtók kialakítása tökéletesen igazodik a műszerfal idomaihoz. A kifinomult kormánykeréken modern billenőkapcsolókat találunk, a karakteres színbetétek igazodnak a beltér más pontjain látható tónusokhoz.

Az új LED-es hangulatvilágításnak köszönhetően a vadonatúj i20 éjjel is kellemes belső környezetet nyújt utasainak. Ezen túlmenően az ügyfelek háromféle belső kidolgozás (egyszínű fekete, fekete/szürke, fekete/sárgászöld) közül választva tehetik még egyedibbé autójuk megjelenését.


A vadonatúj i20 dinamikus arányai az elődmodellnél nagyobb szélességből és megnövelt tengelytávból adódnak. Ugyanezek a jellemzők tágasabb hátsó férőhelyet biztosítanak. A csomagtartó tágasabb lett (+25 l), immár 351 liternyi csomagot képes elnyelni. A mélyebben húzódó övvonal és a hátsó oldalajtó mögötti apró kitekintő ablak együtt jobb körkörös kilátást eredményez.

A vadonatúj i20 a kategória legjobb csatlakozási szolgáltatásait nyújtja, modern kényelmi funkciók mellett. Az immár vezeték nélküli kapcsolaton keresztül is elérhető Apple CarPlay és Android Auto funkciók révén a felhasználók a fedélzeti kijelzőre tükrözhetik iOS és Android okostelefonjuk tartalmát és funkcionalitását. A még elegánsabb, optikailag még komfortosabb belső környezet érdekében a tervezők vizuálisan egységbe foglalták az új, 10,25 colos képátlójú digitális műszeregységet és a szintén 10,25 colos központi érintőképernyőt. Az osztott megjelenítésnek köszönhetően az érintőképernyő egyszerre több funkciót is képes kiszolgálni (multitasking.)


A padlókonzolon kialakított vezeték nélküli töltőaljzatnak köszönhetően az okostelefonok kábel nélkül tölthetők a vadonatúj i20 fedélzetén. A hátul utazók kényelmét egy további USB töltőaljzat szolgálja. A még magasabb színvonalú szórakoztatás érdekében a vadonatúj i20 a Hyundai európai modellkínálatának első tagjaként kínál prémium minőségű Bose audiorendszert. A kiemelkedő zenei élményről a beltér stratégiai pontjain elhelyezett nyolc hangszóró – köztük egy mélynyomó – gondoskodik. A vadonatúj i20 fedélzetén elérhető a Hyundai Bluelink technológiája, amely a legkülönfélébb csatlakoztatott jármű szolgáltatásokat biztosítja, a Hyundai LIVE szolgáltatásoktól kezdve a Bluelink okostelefonos alkalmazáson keresztül elérhető, távvezérelt funkciókig. A Bluelink öt éves, ingyenes előfizetéssel használható. 

A vadonatúj i20 kategóriája a Hyundai SmartSense biztonsági szolgáltatások révén a legszigorúbb európai biztonsági előírásoknak is megfelel. Ezen fejlett aktív biztonsági funkciók jelentős része csak felsőbb kategóriákban megszokott. A vadonatúj i20 a legkülönfélébb új biztonsági szolgáltatásokat kínálja. Ezek egyike a navigációs alapú intelligens tempomat (NSCC), amely a vadonatúj i20 fedélzeti navigációs rendszerének adatai alapján előre tudja, hogy kanyar vagy egyenes útszakasz vár-e rá, és ennek megfelelően, a biztonságot szem előtt tartva szabályozza a jármű sebességét. Egy másik funkció, az intelligens sebességkorlátozás támogatás (ISLA) hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha menetsebességük meghaladja az aktuális sebességkorlátozást. Ha ezt a funkciót a manuális sebességhatárolóval együtt rendelik meg, az ISLA képes automatikusan szabályozni a jármű sebességét.


A sávkövető segédlet (LFA) funkció automatikusan kormányozva a forgalmi sáv középvonalában tartja a vadonatúj i20-ast. A holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer (BCA) a jármű hátsó sarkainál elhelyezett radarokkal figyeli a forgalmat, és amennyiben járművet észlel, arra a külső visszapillantó tükrökben megjelenített, vizuális jelzéssel hívja fel a figyelmet. A BCA szükség esetén a fékeket is működteti, hogy elkerülje az ütközést vagy mérsékelje annak hatásait. A továbbfejlesztett ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer (FCA) immár nem csak járműveket, de gyalogosokat és kerékpárosokat is képes észlelni.

A vadonatúj i20 biztonsági csomagja kis sebességnél is óvja a vezetőket, valamint még kényelmesebbé teszi a parkolást. Az elöl haladó jármű elindulására figyelmeztető jelzés (LDVA) tájékoztatja a vezetőt, ha az előtte várakozó gépkocsi újra elindul. A funkció hasznos például közlekedési lámpánál, ha az i20 vezetője nem veszi észre, hogy megindult a forgalom. A Hátsó keresztirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (RCCA) hangjelzéssel riaszt, ha tolatás közben fennáll az ütközés veszélye a keresztben érkező járművekkel. A hátrameneti parkolási ütközéselkerülő rendszer (PCA-R) pedig ütközés veszélye esetén automatikusan fékez. Mindezeken túlmenően a vadonatúj i20 pilótájának dolgát parkolástámogató segédrendszer (PA) is segíti. A PA rendszer olyan félautonóm parkolási funkció, amely érzékelők és egy vezérlő szoftver segítségével segít beállni a szűk helyekre.


A vadonatúj i20 további biztonsági funkciói között említést érdemel a sávelhagyást gátló rendszer (LKA), a vezető éberség-felügyelet (DAW), valamint az adaptív távolsági világítás (HBA.) A vadonatúj i20 fedélzetéről az eCall rendszer sem hiányozhat. Ez lehetővé teszi az utasok számára, hogy egyetlen gombnyomással értesítsék a mentőszolgálatokat. A légzsákok nyitásakor a rendszer automatikusan is felveszi a kapcsolatot a segítőkkel.

A vadonatúj i20 kétféle erőforrást kínál háromféle sebességváltóval, így a legkülönbözőbb elvárásoknak képes megfelelnie, és még takarékosabban üzemeltethető. A kínálat csúcsán az 1.0 T-GDi motor foglal helyet, 100 vagy 120 lóerős teljesítménnyel. A motorhoz most először 48 voltos mild hibrid rendszer társítható: ez a 100 lóerős verziónál opcióként, a 120 lóerősnél alapfelszereltségként érhető el. A 48 voltos rendszer 3-4 százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást. A 48 voltos mild hibrid hétfokozatú duplakuplungos (7DCT) váltóval vagy újonnan kifejlesztett, hatfokozatú intelligens kézi (iMT) sebességváltóval társítható. Az iMT oldja a kapcsolatot a motor és az erőátvitel között, amint a vezető felengedi a gázpedált, így a jármű vitorlázni kezd, és üzemanyagot takarít meg. A 48 voltos mild hibrid rendszer nélkül a 100 lóerős 1.0 T-GDi motor a 7DCT váltóval vagy hatfokozatú kézi sebességváltóval rendelhető. A belépőmotor egy 1,2 literes, négyhengeres MPI erőforrás. A 84 lóerős motorhoz ötfokozatú kézi sebességváltó tartozik.

A vadonatúj i20 4%-kal könnyebb elődjénél, ami igen versenyképes CO2-kibocsátási értékekkel ruházza fel. Ez egyben azt is jelenti, hogy a modell gazdaságosabban vezethető, ami ugyanakkor nem megy a vezetési élmény rovására. Mindezek felül olyan funkciók erősítik a modell környezetbarát szemléletét, mint az alapfelszerelésként kínált Stop and Go start-stop rendszer.


Forrás: Hyundai Hungary

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését