A Hyundai most a világpiac helyett Koreára koncentrál


A koronavírus járvány példátlan gazdasági következményei miatt Dél-Korea legnagyobb autógyártója, a Hyundai csoport a gyengülő export helyett inkább hazai értékesítéseinek növelésére összpontosít.

Iparági források szerint a hazai gazdaság fellendítésére irányuló stratégia a koreai autópiac további erősödéséhez vezethet. A Hyundai Motor Group reorganizálja termelési ütemterveit és javítja népszerű modelljeinek elérhetőségét. Erről Ja-yong Goo, a Hyundai Motor Group egyik vezetője beszélt egy konferencián, ahol azt is elmondta, hogy a vállalat a nagyobb árréstartalmú modellek, így a Hyundai Palisade, a Hyundai Grandeur és a Genesis G80, GV80 modellek profitjából szeretné megőrizni nyereségességét. 

Az autógyártó csoport szerint a Hyundai és a Genesis modellek mellett a Kia Motors is növelte az olyan népszerű felsőkategóriás modelljeinek gyártási kapacitásait, mint a K5, a K7, a Sorento és a Mohave. A Hyundai Motor Group képviselője elmondta, hogy a vállalat emellett azt is tervezi, hogy az exportmennyiséget folyamatosan ellenőrzi, miközben a hazai piacra szánt termelés mennyiségét rugalmasan növeli.  


A Hyundai csoport új stratégiájára azért van szükség, mert a fontosabb globális piacokon, így pl. Észak-Amerikában és Európában is drámaian csökkentek az eladások a koronavírus járvány okozta korlátozások és félelmek miatt. Az autógyártó csoport értékesítési eredményei 40 százalékot zuhantak márciusban és áprilisban további csökkenésre lehet számítani. Ezzel szemben az Ipari, Kereskedelmi és Energiaügyi minisztérium adatai szerint Dél-Koreában márciusban 10,1 százalékkal több, összesen 172 956 darab új autót adtak el, mint egy évvel korábban. A hivatal szerint ez a stabil vásárlói jelenlét mellett annak is köszönhető, hogy a kormányzat az eladások szinten tartásához 70 százalékkal csökkentette a gépjárművekre kivetett fogyasztási adó mértékét.  

Miközben a kormányzat azt tervezi, hogy a fogyasztási adó kedvezményét június végéig fenntartja, a szakértők arra számítanak, hogy az autóeladások tovább emelkedhetnek Dél-Koreában. Ám tekintetbe véve a piac korlátozott növekedési lehetőségeit, a szakemberek azt is hangsúlyozzák, hogy a Hyundai Motor és a Kia Motors a kisebb autógyártók rovására fogja növelni piaci részesedését. „A népesség állandó és a gépkocsi eloszlása már így is a világ élvonalában van Dél-Koreában. Természetesen emiatt a járművásárlások számának is vannak korlátai” – mondja Pil-soo Kim, a Daelim egyetem autóipari professzora.      


A piaci adatok szerint a Hyundai Motor és a Kia Motors 2019-ben a hazai piac 70,6 százalékát birtokolták, miközben a dél-koreai piac adta a Hyundai csoport globális eladásainak 28 százalékát. Az autóóriás hazai értékesítési eredményei 2016 óta folyamatosan emelkednek, miután a gyártó felismerte és új modellpalettájával aktívan reagált a piac hobbiterepjárók iránti igényére.

De nem a Hyundai Motor Group az egyetlen olyan vállalat, amely a jelenlegi helyzetben a koreai piacra támaszkodik. A három másik fontos autógyártó – a GM Korea, a Renault Samsung Motors és a SsangYong Motors – még komolyabb értékesítési visszaesést volt kénytelen elkönyvelni, így utolsó mentsvárként egyetlen lehetőségük maradt: minél többet eladni a helyi piacon.  


A piaci szakértők szerint a Hyundai Motor és a Kia Motors felsőkategóriás zászlóshajó-modelljeinek változatos kínálatával más olyan helyi vállalatok számára nagy fenyegetést jelentenek, amelyek csak egy-két fontosabb modellel rendelkeznek. „A GM Koreának van egy TailBlatere, a Renault Samsungnak pedig egy XM3 modellje. De ezeken kívül nincs olyan más konkrét modelljük, amelyek méretben versenyképesek lennének a Hyundai vagy a Kia termékeivel” – mondja az egyik szakértő.  

Ahogy a Kia Motors bejelentette fontosabb modelljeinek, így a Sorento, a K5 és a Seltos típusok gyártásának bővítését, ezek a modellek a hasonló kategóriába tartozó Renault Samsung QM6, SM6,  vagy a GM Korea Malibu, illetve a SsangYong Tivoli modellekkel versenyeznek majd. „Mind az öt nagy autógyártó kétségbeesetten fordul a helyi piac felé, de az itteni autópiac bővüléseinek korlátai vannak – ez már egy érett piacnak számít" – mondta az iparág egyik bennfentese.

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését