Ismét kezdődnek a bértárgyalások a Hyundainál


A Hyundai Motor és annak szakszervezeti vezetői ismét megkezdték az éves egyeztetéseiket. Követeléseik most is vannak, többek között az ideiglenes dolgozók teljes műszakos foglalkoztatását és az éjszakai műszakok azonnali befejezését szeretnék elérni.

A Hyundai Motornak a Kia Motors-szal együtt már három éve folyamatosan sikerült elkerülni a sztrájkot, ezért most ismét fontossá vált, hogy sikerül-e elkerülni a helyzetet a bértárgyalások során, különösen, mivel a gyártó készletei alacsony szinten vannak a hatalmas kereslet és a szoros termelés mellett.  

„Nehéz munkaügyi kérdésekkel állunk szemben idén.” – mondta egy Hyundai vezető a Reutersnek, hozzátéve, hogy aggasztó a szakszervezeti változás, hiszen tavaly év végén a szakszervezet leváltotta a sztrájkokat elkerülni képes vezetőjét, így egy új vezető került döntéshelyzetbe.


A szakszervezet felszólította a Hyundait, melynek a BMW mögött a második legmagasabb a profitrátája, hogy az ideiglenes alkalmazottakat teljes idejű munkaviszonyosokká váltsa át, melynek révén a Hyundai éves bérköltsége 72,03 millió dollárra növekedik.

„Ez nem egy elfogadhatatlan követelés a Hyundai erős üzleti teljesítménye miatt.” – mondta a szakszervezet képviselője.

A szakszervezet szerint a házon belül működő alvállalkozók a teljes dolgozói létszám 24 százalékát tették ki 2008-ban, munkabérük mégis a teljes idejű munkavállalók 78 százalékát tették ki.


A Hyundai vezető szerint „semmi értelme” az ideiglenes munkavállalókat teljes idejűekké tenni. Az ideiglenesség növeli a munkaerő rugalmasságát.

„Ez trükkös dolog. Megpróbálunk tárgyalásos úton megegyezni.” – mondta.

Hozzátette, hogy a másik kényes kérdés a váltott műszakok befejezése. A szakszervezet ugyanis egy kétműszakos munkamenetet követel, mely kora reggeltől éjfélig tartana, hiszen az éjszakai műszak rontja az alkalmazottak egészségét és aláássa a dolgozó életminőségét. Habár a Hyundai szükségesnek tartja az éjszakai műszakokat, hajlandó egy bizonyos termelési veszteség elszenvedésére, amennyiben azt máshol behozhatja.

A szakszervezet követelése az alapfizetés 8,4 százalékos, 133 dollárra emelése és a Hyundai 2011-es nettó profitja 30 százalékának kifizetése a dolgozóknak bónuszként.

Tavaly a Hyundai a szakszervezettel megegyezve szintén emelte az alapfizetés összegét, valamint három havi teljesítménybónuszt, illetve vállalati részvényeket is kaptak a dolgozók.

Forrás: reuters.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei