Szeptemberben már termel a Hyundai új brazil üzeme


A Hyundai Motor első brazil összeszerelő üzeme idén szeptembertől megkezdi egy új kisautó összeszerelését.

S: T. Kim, a Hyundai helyi ügyvezetője elmondta, hogy egy olyan új típus készül majd az üzemben, mely ötajtósként, lépcsős hátúként, illetve szabadidő-autóként kerül majd le a futószalagokról és mindhárom változathoz elérhető lesz a Brazíliában igen népszerű, etanollal működő „flex-fuel” rendszerű egyliteres erőforrás is.


A Hyundai állítása szerint a Sao Paulo közelében fekvő Piracicaba városában felépített új gyár egy ideig a koreai autógyártó utolsó ilyen jellegű beruházása, hiszen a jövőben elsősorban meglévő gyáregységeinek termelékenységének fokozásával próbálják kielégíteni a keresletet. Ennek egyében a vállalat nemrég bejelentette, hogy egyetlen amerikai összeszerelő üzemében beindítják a harmadik műszakot.

„A Toyota példájából tudhatjuk, hogy a nagyobb nem mindig jobb.” – mondja Mr. Kim. „Kicsúszhat az irányítás a vezetés kezéből, mely bizonytalan gazdasági helyzetben veszélyessé válhat a vállalat számára és komoly nehézségekbe ütközhetnek.”

Dél-Amerika a Hyundai utolsó olyan földrész, ahol a Hyundai (és a Kia) még nem rendelkezik saját üzemegységgel.


Az új, évi 150 ezer járművet előállítani képes üzemben egy olyan kisautó készül majd, melynek alapja az Accent módosított padlólemeze, melyhez illeszkedik az 1 literes erőforrás is, mivel a brazil adószabályozás különösen kedvez az egyliteres, etanollal is működőképes autóknak.  

A rivális Nissan, Toyota, Fiat, Volkswagen és a PSA csoport mind gyárbővítésre, illetve új üzem felépítésére szánták magukat a térségben a piac jelentős bővülése és a szabályozás kedvező változásai miatt. Mindeközben azonban a piaci bővülés az utóbbi néhány hónapban megtorpanni látszik, köszönhetően a lassuló gazdaságnak és a szigorúbb hitelfeltételeknek.  Az újautó értékesítésben áprilisban például 10 százalékos a csökkenés az elmúlt évihez viszonyítva.


Emellett Mr Kim elmondta, hogy készenléti terveik vannak arra az esetre is, ha a meghiúsult iráni tárgyalásaik miatt a Perzsa öböl területét blokkolják, így autóik nem tudnak eljutni a Közel-Keletre.  

A vállalat szerint többféle hajózási útvonalon tudják biztosítani az autóik elszállítását, többek között a Vörös-tengeren, vagy akár a szárazföldön. A Közel-Kelet ugyanis a Hyundai egyik legerősebb piaca, ahol az Equus, a Genesis és az Azera a koreai márka fő modelljeinek számít.

Forrás: ft.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei