Piacvezető helyért küzd a Hyundai csoport Kínában
Amennyiben az előrejelzések helyesek, a Hyundai és a Kia 1,3 millió autót adhat el az idén Kínában. Ez több, mint a Toyota, a Nissan, vagy a Honda várható eredménye.
A két koreai márka megújulása már néhány éve tart, melynek eredményeként pl. az i30 sok neves autógyártó termékét körözte le az elmúlt években.
A koreaiak annak ellenére sikeresek Kínában, hogy partnerük az állami kézben lévő Beijing Automotive Industry Holding, mely már korábban közös vállalatokat alapított a Chryslerrel és az Isuzuval is. Valójában a Hyundai-Kia az állami vállalathoz fűződő viszonya eléggé ingatag, ám mégis kezelhetőnek tűnik.
Egyik koreai márkának sincs kialakult márkaképe Kínában, ellentétben a neves európai és japán ellenfelekkel annak ellenére, hogy minőségben már egy szinten állnak velük. Ezt a helyzetet súlyosbítja a kínai kereskedések gyenge ügyfélkezelési rendszere és habár a kínai vásárlók számra egy értékes tárgy az autó, a 25 különböző hazai és külföldi márka között a két koreai tisztességes ajánlatot, jó árképzést kínál, mellyel könnyű azonosulni.
A 2011. első negyedévéhez képest 7 százalékkal magasabb, 310 ezer autós értékesítési eredményt tovább javíthatja a júliustól termelő új, évi 400 ezres kapacitású összeszerelő üzem. Amennyiben javítanak a szolgáltatás minőségén, a megnövelt termelési kapacitás a kínai piac élére repítheti a koreai vállalatot.
Forrás: autoevolution.com