Koreában bemutatkozott az új Genesis
Nemrég adtam hírt arról, hogy a Hyundai a csökkenő kereslet miatt előrébb hozza luxusmodelljeinek új modellévű változatát. Most megérkezett a 2013-as Genesis.
Az új Genesis külső megjelenése – az új 18 collos felniket leszámítva – nem változott a korábbiakhoz képest, azonban felszereltsége és technikája még korszerűbb lett. A felszereltség bővítése összhangban van a vásárlók eddig extrapénzért választott opcióinak listájával.
Így aztán immáron alapáron jár a 2013-as Genesis modellhez a 8 hüvelykes képernyővel felszerelt 3D navigációs rendszer, mely könnyen és biztonságosan kezelhető felhasználói felülettel rendelkezik.
Ugyancsak alapáron adják ezentúl a navigációs képernyőn megjelenő tolatókamerát, amely az autó kormányszögének helyzete alapján a képernyőre vetíti a jármű várható haladási irányát, megkönnyítve ezzel a manőverezést. A berendezéshez természetesen első-hátsó parkolóradar is kapcsolódik.
Ugyancsak alapáron adják ezentúl a navigációs képernyőn megjelenő tolatókamerát, amely az autó kormányszögének helyzete alapján a képernyőre vetíti a jármű várható haladási irányát, megkönnyítve ezzel a manőverezést. A berendezéshez természetesen első-hátsó parkolóradar is kapcsolódik.
Új kiegészítő a Smart Key, mely kulcsnélküli bejutást és motorindítást tesz lehetővé a vezető számára, illetve a csúcsváltozatnál akár LED világítás is elérhető.
A 2013-as Genesist ezenfelül 17 hangszórós Lexicon audiórendszerrel is felszerelték, mely 528 watt teljesítményének és erősítőrendszerének köszönhetően sokkal tisztább és élethű hangzást biztosít.
A 2013-as Genesist ezenfelül 17 hangszórós Lexicon audiórendszerrel is felszerelték, mely 528 watt teljesítményének és erősítőrendszerének köszönhetően sokkal tisztább és élethű hangzást biztosít.
A Hyundai új telematikai rendszere, a Blue Link szintén beköltözött a Genesis modellbe is, melynek révén a jármű tulajdonosa mobiltelefon segítségével távirányítással működtetheti az autó bizonyos funkcióit (klíma, ajtózárak, stb.), de akár riasztást is kaphat egy esetleges rongálásról, illetve lopási kísérletről is.
Az új modellévre a Genesis motorpalettáját a gazdaságosság jegyében átdolgozták, így a 3,3 literes modell átlagfogyasztását 9,3 liter/100 km-re, míg a 3,8 literesét 9,7 liter/100 km-re sikerült csökkenteni.
A sajtóközlemény szerint az új Genesis modell felszereltsége több, mint 6 millió wonnal (kb. 1,2 millió Ft) gazdagodott, ehhez viszonyítva ára azonban mindössze 2,6 millió wonnal (kb. 500 e/Ft) emelkedett.
Az új Genesis júliustól kapható Dél-Koreában, ahol arra számítanak, hogy méltó ellenfele lehet a májusban bemutatott Kia K9 luxuslimuzinnak.
Forrás: blog.hyundai.com