Tíz éve történt – Hyundai, DaimlerChrysler és Mitsubishi Globális Erőforrás Szövetséget köt


Találtam a fiók mélyén néhány régi Hyundai Motor World nevű magazint, a Hyundai saját kiadványát. Ezekből szemezgetek, amolyan nosztalgiából.

A Hyundai Motor Company, a DaimlerChrysler és a Mitsubishi Motors Corporation egy olyan közös vállalat létesítésébe kezdett, mely a négyhengeres benzinmotorok következő generációjának kifejlesztésére hívatott. A három tag által alakított vállalat által „Globális Erőforrás Szövetség”-ként felavatott programban a Hyundai saját fejlesztésű középkategóriás erőforrásait bocsátja német és japán partnerei rendelkezésére. A motorok a Hyundai, a Chrysler és a Mitsubishi következő generációs járműveiben szolgálnak majd.


Az új közös vállalatban mindhárom fél azonos részarányú tulajdonnal rendelkezik, főhadiszállása pedig az Egyesült Államokban lesz. Az új közös vállalatban a Hyundai felelős az új generációs motorok fejlesztésének végrehajtásában.

Az erőforrás egy vadonatúj alumínium motor, mely 1,8, 2, illetve 2, 4 literes űrtartalmú lesz, teljesítménye 125 és 160 lóerő közöttire várható. A modern alumínium segítségével az erőforrás takarékosabb és még erőteljesebb lehet.

A közös vállalat erőforrás termelése elérheti az 1,5 millió darabot. A közös vállalatba fektetett középkategóriás motorok átadása fejében, melyet a Hyundai az új EF Sonatához fejlesztett ki, a Hyundai 10 millió dollárokat remél a vegyesvállalat jogdíjaiból származó bevételekből.

Az új vegyesvállalat 2004. májusától kezdheti meg a működését, a Chrysler és a Mitsubishi motorgyártása pedig 2005-ben veheti kezdetét.  

Forrás: Hyundai Motor World, 2002. summer 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei