22 ezer dollár alatt a Veloster Turbo ára Amerikában – hazai árkalkulációval!


A Hyundai Motor America nemrég nyilvánosságra hozta a 2013-as modellévre vonatkozó Veloster és Veloster Turbo árlistáját.

A Veloster 1,6 literes, 201 lóerős közvetlen befecskendezéses turbómotorral, sportos karosszériaelemekkel és olyan egyedi felszereltségekkel, mint a fűtött, bőrbevonatú sportülések, sportkipufogók, sportosra hangolt kormányzás, 18 collos egyedi könnyűfém kerekek, LED menetfény elöl, LED világítás hátul, illetve egyedi belső kiegészítők, 21950 dollártól (kb. 5,1 millió Ft) elérhető.  


Az 1,6 literes, négyhengeres T-GDi erőforrással a Veloster Turbo normál üzemanyaggal 201 lóerős teljesítményre képes 6000 fordulatnál, míg 260 Nm nyomatékát már 1750-es fordulatnál leadja. A Veloster Turbo ezzel a motorral a legjobb teljesítmény/tömeg arányt biztosítja a kategóriában. A motor közvetlen befecskendezésének és kétfokozatú turbófeltöltőjének köszönhetően kiválóan adja le teljesítményét minimális turbólyuk mellett. A kettős fokozatú turbófeltöltőket eddig csupán nagyobb hengerűrtartalmú, drágább modelleknél használták, ám a Hyundai lehetővé tette ezt a technológiát az elérhető árú modelljeihez is. A manuális váltóval felszerelt Veloster Turbo fogyasztását a gyártó városban 9, míg országúton kategóriaelső 6 literesre ígéri 100 kilométeren.  


A turbós változat nagyobb, feltűnőbb hatszögletű hűtőmaszkjával, mélyebbre húzott küszöbtoldataival, új, kiemelkedő diffúzor nyílásokkal ellátott hátsó lökhárítójával egyéni megjelenésű és jól megkülönböztethető az alapváltozatoktól. Ennek kihangsúlyozására a Veloster Turbo kapta meg egyedüliként a Hyundai első matt szürke fényezését, valamint a 18 collos, krómbetétes alufelni-készletét. Elölről az új LED mentfénnyel felszerelt fényszórók, hátul pedig az eredeti, trapéz alakú kipufogók helyére berakott két hatalmas, kör alakú nyílásairól azonnal felismerhető a Turbo, mely utóbbi jellegzetes, erőteljes hangot kölcsönöz a modellnek.    


Belül a „Turbo” feliratú, bőrrel bevont sportülések sportos hangulatot és kiemelkedő kényelmet biztosítanak. Az autó műszerfalának egyediségét a Turbo változat elektro-lumineszcens műszeregysége fokozza, mely a sebességmérő és a fordulatszámmérő közé elhelyezett két TFT monitoron keresztül tisztább, nagyobb és informatívabb módon tájékoztatja a vezetőt az autó állapotáról. Továbbá a két első bőrülés fűtése szintén alapáron jár a Veloster Turbohoz, csakúgy, mint a kulcsnélküli indítás, valamint az aluminium pedálok.  


Magyarországon a vámtételek, a regisztrációs adó és az ÁFA miatt már a Veloster 1,6 GDi Life alapváltozatáért is legalább 6 millió Ft-ot kell a kereskedésben hagynunk, míg Amerikában az ezzel összevethető Veloster alapkivitele 17450 dollárba (4,1 millió Ft) kerül.

A Veloster Turbo változat hazai ára természetesen még nem ismert, de azért ezekből az arányokból könnyen kikalkulálható. Mivel a Turbo változat magasabb felszereltségű, így az arányszámítás alapjaként inkább az itthon elérhető Style kivitel ára lenne mérvadó. Ez a változat 7,2 millió Ft-ba kerül. Ha ezt felszorozzuk a fentiekben taglalt arányszámot (1,4634), akkor nagyságrendileg 10,5 millió Ft-ot kaphatunk. Vagyis várhatóan ennyiért lehet majd igazán sportos Veloster Turbonk.

(Természetesen ez csak saját kalkuláció, a piaci bevezetés idején mérvadó árfolyamok, piaci viszonyok, marketingelemek és akár előre nem látható tényezők egyaránt közrejátszhatnak a majdani tényleges ár kialakításakor!)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei