Sikertelen az i40 Koreában


Habár Európában igen sikeresen rajtolt, saját hazájában, Dél-Koreában mégis bukdácsol a Hyundai i40 modellje.

A Hyundai Motor 230 milliárd won (46 milliárd Ft) fejlesztési költséggel kifejlesztett, európai riválisokhoz igazított középkategóriás i40 modelljét nem igazán vásárolják hazájában. Habár a modell a Koreában igen népszerű középkategóriába tartozik, tavaly szeptemberi bevezetését követően átlagosan csupán 705 darab fogyott belőle havonta, amely még a luxus Equus eladásait is alulmúlja.   


A sikertelenség oka mögött azonban nem a koreaiak számára viszonylag ismeretlen kombiforma áll, sokkal inkább a vételár. Az i40 dízelváltozata limuzin és kombi karosszériával átszámítva 5,4 és 6,5 millió Ft között kapható, a legnépszerűbb felszereltségi szinttel pont 6 millió Ft, mely árszint éppen a hazai és az import márkák árai között van.

A Koreában is népszerű Vokswagen Golf kompakt átszámítva 6,28 millió Ft, a Mini 5,9 millió Ft, míg a Honda Civic már 5,38 millió Ft-nak megfelelő wonért hazavihető. A magasabb kategóriában a Toyota Camry 6,8 millió Ft, de akciósan akár 6 millió Ft-ért is kapható. Ez azt jelenti, hogy egy 30 millió wonnal (6 millió Ft) rendelkező potenciális vásárló széles importválasztékból válogathat.


Az i40 más Hyundai modellekkel is versenyez. A 2,4 literes Hyundai Grandeur csupán 86 ezer Ft-tal kerül többe, ráadásul az i40-nel azonos padlólemezen készülő Sonata fullextrás változata is 370 ezer Ft-tal olcsóbb.

Hiába rendelkezik az i40 a legmodernebb, magas teljesítményű dízelmotorokkal, a legújabb Santa Fe hasonlóan gazdaságos, a 2 literes változat pedig csupán 6 millió Ft-nak megfelelő wonért kapható hazájában.

„Az importautók iránti kereslet növekedése és a különböző alacsonyabb árfekvésű modellek elérhetősége miatt az importautók és a Hyundai közötti verseny a 30 millió wonos (6 millió Ft) kategóriában is élesedni látszik.” – ismerte el a Hyundai egyik vezetője. „Az i40 esetében annak egyediségére koncentrálunk, mivel ugyanezt teszik az importautók kereskedői a saját modelljeikkel.”  

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei