A Hyundai megelőzheti a GM-et Kínában
A Hyundai Motor Group gyártási kapacitásának növelésével felgyorsította középtávú értékesítési tervét, melyben a General Motors megelőzésére készül Kínában.
Habár a kínai piacot a tavalyi 2,2 millió értékesített mennyiséggel a Volkswagen toronymagasan uralja, a GM és a Hyundai-Kia közötti eladási szakadék rohamosan csökken. Tavaly a GM 1,32 millió eladott járművel a második helyen állt, míg a Hyundai-Kia 1,17 millióval a harmadik pozíciót foglalta el.
Jelenleg a Hyundai és a Kia összesített éves kapacitása 1,13 millió darab: 700 ezer a két, már működő Hyundai gyárban, illetve 430 ezer a két Kia gyárban.
A két autógyártó kapacitása 26,5 százalékkal, azaz 300 ezer darabbal 1,43 millióra emelkedik, amint a Hyundai üzembe helyezi a harmadik, Pekingben található üzemét. A Kia pedig nemsokára leteszi harmadik üzemének alapkövét, mely 2014-től termel a kínai Yancheng városában.
Ezen projektek befejezésével a két vállalat összesen 6 üzemének kapacitása két éven belül elérheti az 1,73 millió éves darabszámot, mely 53 százalékkal magasabb a jelenlegi 1,13 milliónál.
A Hyundai szóvivője szerint a vállalatcsoport vezetője, Mong-koo Chung is részt vesz majd a két eseményen, melyen beszédet is mond majd.
A Hyundai Motor 10 éve alapított közös vállalatot Kínában, mely azóta is töretlenül fejlődik. Mára a Pekingben található taxik 50 százaléka Beijing Hyundai üzemeiből került ki.
„Amellett, hogy az Elantra limuzinból rengeteg taxi fut az utakon, egyre több magánvásárló is a magasabb kategóriás modelljeink közül választ, mint pl. a Sonata.” – mondta a vállalat vezetője.
A Beijing Hyundai jelenleg hat modellt gyárt: Sonata, Elantra, Tucson, Sonata NFC, Accent és Elantra Yuedong.
A statisztikák szerint a Beijing Hyundai összes eladása meghaladta az 1,5 millió darabot, a bevétel több, mint 150 milliárd jüan (230 millió dollár), az adóbevétel pedig 16,5 milliárd jüan. A vállalat több, mint 100 ezer munkahelyet is teremtett a térségben.
A Hyundai és a Kia rendkívül sikeresen növelte piaci részesedését Kínában, mely eléri a 10 százalékot. A GM részesedése jelenleg 12 százalék, míg a Volkswagen a kínai piac 18 százalékát birtokolja.
A Hyundai egy, kifejezetten a kínai piac igényeire szabott kisautó gyártását tervezi beindítani az új gyárban 2012. második felében. Ezenkívül további, szintén Kínára specializálódott modellekkel is bővül az új üzem termelése a jövőben.
A Kia harmadik üzemét a Jiangsu tartományban található Yancheng Gazdasági Fejlesztési Zónában építi fel, mely már az autógyártó másik üzemének is otthont ad. A vállalat az elmúlt pár évben rohamos értékesítés-bővülést regisztrált Kínában.
A csoport egyik szóvivője szerint az új modelleknek és lokalizált marketing stratégiának köszönhetően az értékesítés növekedése folytatódhat, mellyel a vállalat idén közelebb kerülhet a GM által jelenleg birtokolt második helyhez.
„Kína a Hyundai csoport számára egyre inkább a legfontosabb piaccá válik.” – mondta a szóvivő.
Forrás: koreaherald.com