Minőségellenőrzés a Hyundai cseh gyárában


A Hyundai minőségbiztosítási politikájának egyik alapköve a gyárakban működő termelés folyamatos nyomon követése, amely az üzemekben működő minőségellenőrzési részleg feladata.

Idén egy vadonatúj modell gyártása veszi kezdetét a Hyundai nosovicei üzemében. A gyárban már készülő járművek minőségbiztosítása mellett az új termék gyártásának előkészítésében igen fontos szerep jut a minőségellenőrzési osztálynak. Ez a részleg a gyártás több pontján is megtalálható, a beszállítók alkatrészeinek ellenőrzésétől egészen a végtermék kipróbálásáig.

„A minőségellenőrzési osztály öt részből tevődik össze: hegesztés, festés, végszerelde, sebességváltó, valamint alkatrész-minősítés” – mondja Martin Klíčník. „A négy részleg a hegesztőüzem, a festőüzem, a végszerelde és a sebességváltó-üzem által elkészített félkész, vagy késztermékek minőségéért felelnek, míg a minőségbiztosítás ötödik elemeként beszállítóink részegységeit is értékeljük. Részlegünk a minőségi alapkövetelmények felállításáért és azok betartásáért is felelős, és végül, de nem utolsósorban ez a részleg értékeli és vizsgálja ki a gyártás során vagy éppen a vásárlóktól érkező minőségi problémák okait. Legfontosabb célkitűzésünk, hogy az elmúlt évben bemutatkozó három modellváltozást követően állandósítsuk a termelés minőségét azért, hogy sikeresen felkészülhessünk egy vadonatúj modell idei bevezetésére.”   


A minőség-ellenőrzés egyik legfontosabb területe a végszerelde, ahol összesen 202 szakember dolgozik. „Ez a részleg értékeli az elkészült járművek statikus és dinamikai paramétereit” – magyarázza Klíčník. Más szavakkal ez a részleg ellenőrzi az elkészült autók egészét. „Együttműködünk az összes üzemben működő termelő részlegekkel” – teszi hozzá Peter Vojtek, a részleg vezetője. A járművek ellenőrzése valójában három fő részre osztható: statikus, dinamikus és cirkáló ellenőrzés. 

A statikai ellenőrzés során ellenőrzik, hogyan szerelték össze és hogyan működnek az egyes részegységek, valamint az autó felszereltségét is itt ellenőrzik. Ezek után megvizsgálják az esetleges szivárgási pontokat, valamint a jármű karosszériájának vízhatlanságát, ellenőrzik a fényezést karcok, festési problémák után kutatva, végül pedig még a kiszállítást megelőzően automatikus és manuális teszteken vizsgáznak az autó elektronikai funkciói.


A statikus teszteket követően dinamikus mérések következnek, ahol megvizsgálják és értékelik az autó gyorsulását, fékrendszerét. Ezt követően az elektromos funkciókat ellenőrzik, amelyek során vizsgálják az elektromos rendszerek közötti kommunikációt, a motort és a futóművet is. végül a tesztpályán valós körülmények között is értékelik a kész autók vezetési tulajdonságait.

Az egész ellenőrzési eljárás legvégén jön a cirkáló ellenőrzés. A cirkálók szerepe az autó tulajdonságainak, az összeszerelés minőségének és fontos funkciók minőségének nyomon követése. Ezek az ellenőrzések 19 különböző auditot tartalmaznak.

„Legfontosabb célunk az, hogy folyamatosan javítsunk a járművek végső minőségén azért, hogy vásárlóink olyan autót vehessenek át, amely teljesen hibamentes. Emellett ugyanolyan fontos, hogy az új modell bevezetése is ugyanilyen sikeres legyen” – magyarázza Peter Vojtek. Az új modell időbeli előkészítése jelent a részleg számára. „Jelenleg az eljárásokat és a módszereket tanulmányozzuk és olyan új járműfunkciókat tesztelünk, amelyek a most készülő autókban még nincsenek” – tette hozzá Vojtek. 

Forrás. HMMC News

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését