Bemutatkozott a Hyundai HB20 turbóváltozata
A Hyundai brazil leányvállalata Sao Paulóban bemutatta az
egyliteres turbómotorral szerelt HB20 ötajtós és limuzin változatát, amely
jóval erősebb, mint az eddig kapható szívóbenzines.
A Hyundai Motor Brazil az eddig kapható 80 lóerős egyliteres,
háromhengeres motorját továbbfejlesztve most bemutatta a HB20 Turbo változatot,
amely hagyományos benzinnel 98, míg eteanolos üzemben 105 lóerős teljesítményt
ad le, vagyis 25 lóerővel izmosabb a korábbi alapmotornál. Ezzel a
turbóváltozat nemcsak Dél-Amerikában, de a világon az első olyan Hyundai modell,
amely képes etanollal is üzemelni.
Ugyan az 1,0 literes turbómotor alapja a korábbi 80 lóerős
változat, számos változtatást hajtottak végre rajta, amelynek eredményeként a
motorblokk gyakorlatilag teljesen átalakult. Teljesen új az alumínium blokk,
újak a hengerfejek, akárcsak a hajtókarok és hajtókar csapágyak is egyediek. Ennek
eredményeként még a motorba töltendő olajmennyiség is változott.
A HB20 Turbo nagy teljesítménye igen magas, 6 000
fordulat/percnél jelentkezik, a 147 Nm-es maximális nyomaték viszont már 1 500-as fordulatszámnál
rendelkezésre áll, így az új modellváltozat sokkal jobban vezethető járművé
vált. A HB20 Turbo 11,2 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, míg a
maximális sebessége 182 km/óra. Fogyasztása városban etanollal 12,2, benzinnel 8,6 liter , míg országúton
etanolból 9,9, míg benzinből 7 litert kér száz kilométeren.
Habár a HB20 Turbo 12 szelepes motorfelépítése nagyon
hasonló a konkurens Volkswagen Up TSI erőforrásához, a német modell ötfokozatú
sebességváltója helyett a HB20-ban egy hatfokozatú kézi váltó kapott helyet.
A Hyundai szerint a HB20 új Turbo változata áthidaló megoldást
jelent a brazil piac etalonjának számító Chevrolet Onix, a Fiat Palio, a Ford
Ka, a Volkswagen Gol és a Toyota Etios modellek által kínált, illetve a HB20
eddig létező 1,0 és 1,6 literes változatai között. „Meg kell mutatnunk a
vásárlóknak, hogy az egyliteres turbómotor mennyivel jobb, mint az 1,4-es
szívómotorok” – mondta Rodolfo Stopa, a Hyundai Motor Brazil terméktervezési
igazgatója.
A HB20 Turbo Comfort Style felszereltségében 15 colos
könnyűfém keréktárcsák, projektoros ködlámpák, légkondicionáló, szervokormány
és négy elektromos ablakemelő is helyet kapott.
Forrás: g1.globo.com, correiodoestado.com.br
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!