Bemutatták a Hyundai Elantra sportváltozatát
A Hyundai hivatalosan is leleplezte az Elantra Sport modelljét, amely látványos külseje mellett 201 lóerős turbómotort is kapott.
A Hyundai Motor Dél-Koreában leleplezte a helyi piacon
Avante, míg a világpiacon Elantra néven forgalmazott kompakt lépcsőshátú
limuzinjának nagyteljesítményű változatát. Az Elantra korábbi nemzedékéből is
készítettek már egy 2,0 literes szívóbenzines motorral felszerelt Sport utónevű
változatot, amelyet azonban elsősorban az Egyesült Államokban forgalmaztak és ott
is inkább csak egy jól felszerelt változatnak volt tekinthető.
Az új Elantra Sport viszont már agresszív megjelenésével,
átdolgozott, hatalmas légbeömlőkkel rendelkező első lökhárítójával kitűnik a
gyengébb változatok közül. A lökhárító felett fényes fekete hűtőmaszk is helyet
kapott, amelynek sarkában egy Sport logó is díszeleg és a fényszórók is piros
betétet viselnek.
Oldalról a mélyebbre húzott küszöbtoldat mellett a vadonatúj
mintázatú 18 colos könnyűfém felnik adnak sportos hatást, amelyek közül a
leendő vásárló választhatja ki az ízlésének legmegfelelőbbet. Hátul krómozott
kipufogóvégek és diffúzort mintázó hátsó lökhárító, valamint az eddig látott
Elantráktól eltérő mintázatú LED hátsó lámpatestek teszik teljessé az autó
összhatását.
Az Elantra Sport belső terében kéttónusú bőr kárpitozás
dobja fel a hangulatot, a sportos hatást itt a vágott aljú kormánykerék, piross biztonsági övek, a
függesztett mutatókkal egyénivé tett műszeregység és kormány mögötti váltófülek
hangsúlyozzák ki.
Az Elantra Sport motorházába is beköltözött az elsőként a
Velosterben bemutatott 1,6 literes, négyhengeres T-GDI turbómotor, 201 lóerős
teljesítménnyel és 265 Nm-es maximális forgatónyomatékkal, így az autó a
Hyundai szerint nyolc másodperc alatt éri el a száz kilométeres sebességet. A
motorhoz alapáron egy hatfokozatú manuális váltó kapcsolódik, opcióként viszont
egy hétfokozatú, duplakuplungos automata váltómű is rendelkezésre áll.
Forrás: ibtimes.co.in