Húzómodell lehet a Hyundai Ioniq Amerikában


Ugyan a Hyundai Ioniq trió csak az év végén jelenik meg Amerikában, a vállalat termékfelelősei már most is lelkesen beszélnek a húzómodellnek szánt új modellről.

A New Yorki Autószalonon megrendezett kerekasztal-beszélgetésen Mike O’Brien, a Hyundai Motor America terméktervezési alelnöke John Shon termékmenedzser társaságában válaszolt az újságírók az Ioniq modellpalettával kapcsolatos összes kérdésére. Olyan témákról esett szó, mint hogy az Ioniq „normális” és élvezetes vezetni, nem olyan futurisztikus, mint az új negyedik generációs Toyota Prius, valamint elhangzott, hogy a típus a Hyundainál alapvető tömegmodell lesz.

Shon szerint ez a megközelítés azok számára lehet vonzó, akik a legkedvezőbb fogyasztású autót szeretnék megvásárolni, nem tudnak azonosulni a szokatlan formavilággal, mégis vonzó, új modellben gondolkodnak. A három Ioniq változatból a Hyundai számításai szerint a hibrid lesz a legnépszerűbb, ennek ellenére mindhárom változat kapható lesz Amerika 50, vagyis összes államában.  


A hibrid után várhatóan a mintegy 176 km-es hatótávra képes Ioniq Electric lesz a második legkedveltebb modellváltozat, amelyet a kisebb szövetségi adójóváírás miatt a konnektoros hibrid követ. Habár a hibriddel ellentétben az elektromos és plug-in változatok nem minden esetben lesznek a kereskedőknél készleten, mindhárom modell bárhol megrendelhető lesz.

O’Brien arra számít, hogy az EPA mérései szerint az Ioniq hibrid lesz az Egyesült Államok legalacsonyabb fogyasztású nem konnektoros hibridje. Ez azt jelentheti, hogy az Ioniq kevesebbet fogyaszt majd, mint a 4,2 l/100 km átlagfogyasztású új Toyota Prius, amely viszont kissé méretű autó, mint az Ioniq. Az autó amerikai mérési rendszer szerint 139 lóerős teljesítményre lesz képes a 43 lóerős villanymotor és az 1,6-os, 104 lóerős benzinmotor együttese biztosít.  


Shon elmondta, a kereskedők felkészítése folyamatban van, de azt is hozzátette, hogy az alacsony üzemanyagárak miatt jelenleg nagy kihívást jelentenek. O’Brien a Hybrid változattal szerzett tapasztalatai alapján hozzáteszi, nagyon nehéz a vásárlókat egy drágább hajtáslánc felé terelni. A Sonata Plug-In változatával együtt a két környezetbarát hibridmodell a Sonata eladásainak 10 százalékát adják. Ez viszont jóval magasabb, mint a Toyota Camry és a Ford Fusion hibridváltozatainak jelenlegi részaránya.  

Ennek ellenére Dave Zuchowski, a HMA elnöke azt is elismeri, szükség lesz bizonyos ösztönzők bevezetésére ahhoz,, hogy a remélt eladási eredményeket elérjék. O’Brien szerint egyelőre még túl korai arról beszélni, milyen otthoni töltési lehetőségeket fog kínálni a Hyundai az Ioniq konnektoros változataihoz.


A típus marketingje mellett egy érdekes műszaki részletmegoldásra is fény derült a beszélgetés során. Az Ioniq ugyanis nem rendelkezik hagyományos 12 voltos akkumulátorral, helyette az erőforrás indításához és a fogyasztók használatához szükséges energiát a nagyfeszültségű akkukból nyeri az autó vezérlése. O’Brien összefoglalásként annyit mondott: „Csak egyetlen lehetőségünk van, a legjobbnak kell lennünk!”

Forrás: greencarreports.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei