Húzómodell lehet a Hyundai Ioniq Amerikában
Ugyan a Hyundai Ioniq trió csak az év végén jelenik meg Amerikában, a vállalat termékfelelősei már most is lelkesen beszélnek a húzómodellnek szánt új modellről.
A New Yorki Autószalonon megrendezett kerekasztal-beszélgetésen
Mike O’Brien, a Hyundai Motor America terméktervezési alelnöke John Shon
termékmenedzser társaságában válaszolt az újságírók az Ioniq modellpalettával
kapcsolatos összes kérdésére. Olyan témákról esett szó, mint hogy az Ioniq
„normális” és élvezetes vezetni, nem olyan futurisztikus, mint az új negyedik
generációs Toyota Prius, valamint elhangzott, hogy a típus a Hyundainál
alapvető tömegmodell lesz.
Shon szerint ez a megközelítés azok számára lehet vonzó,
akik a legkedvezőbb fogyasztású autót szeretnék megvásárolni, nem tudnak
azonosulni a szokatlan formavilággal, mégis vonzó, új modellben gondolkodnak. A
három Ioniq változatból a Hyundai számításai szerint a hibrid lesz a
legnépszerűbb, ennek ellenére mindhárom változat kapható lesz Amerika 50,
vagyis összes államában.
A hibrid után várhatóan a mintegy 176 km-es hatótávra képes
Ioniq Electric lesz a második legkedveltebb modellváltozat, amelyet a kisebb
szövetségi adójóváírás miatt a konnektoros hibrid követ. Habár a hibriddel
ellentétben az elektromos és plug-in változatok nem minden esetben lesznek a
kereskedőknél készleten, mindhárom modell bárhol megrendelhető lesz.
O’Brien arra számít, hogy az EPA mérései szerint az Ioniq
hibrid lesz az Egyesült Államok legalacsonyabb fogyasztású nem konnektoros
hibridje. Ez azt jelentheti, hogy az Ioniq kevesebbet fogyaszt majd, mint a 4,2
l/100 km átlagfogyasztású új Toyota Prius, amely viszont kissé méretű autó,
mint az Ioniq. Az autó amerikai mérési rendszer szerint 139 lóerős
teljesítményre lesz képes a 43 lóerős villanymotor és az 1,6-os, 104 lóerős benzinmotor
együttese biztosít.
Shon elmondta, a kereskedők felkészítése folyamatban van, de
azt is hozzátette, hogy az alacsony üzemanyagárak miatt jelenleg nagy kihívást
jelentenek. O’Brien a Hybrid változattal szerzett tapasztalatai alapján
hozzáteszi, nagyon nehéz a vásárlókat egy drágább hajtáslánc felé terelni. A Sonata
Plug-In változatával együtt a két környezetbarát hibridmodell a Sonata
eladásainak 10 százalékát adják. Ez viszont jóval magasabb, mint a Toyota Camry
és a Ford Fusion hibridváltozatainak jelenlegi részaránya.
Ennek ellenére Dave Zuchowski, a HMA elnöke azt is elismeri,
szükség lesz bizonyos ösztönzők bevezetésére ahhoz,, hogy a remélt eladási
eredményeket elérjék. O’Brien szerint egyelőre még túl korai arról beszélni,
milyen otthoni töltési lehetőségeket fog kínálni a Hyundai az Ioniq konnektoros
változataihoz.
A típus marketingje mellett egy érdekes műszaki
részletmegoldásra is fény derült a beszélgetés során. Az Ioniq ugyanis nem
rendelkezik hagyományos 12 voltos akkumulátorral, helyette az erőforrás
indításához és a fogyasztók használatához szükséges energiát a nagyfeszültségű
akkukból nyeri az autó vezérlése. O’Brien összefoglalásként annyit mondott: „Csak
egyetlen lehetőségünk van, a legjobbnak kell lennünk!”
Forrás: greencarreports.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!