Félmillió autót adna el idén a Hyundai Indiában


A Hyundai tavaly 15 százalékkal több autót adott el, mint korábban, idén pedig az a céljuk, hogy 6-7 százalékos további bővüléssel meglegyen a félmilliós darabszám.

A 2015-ös év hatalmas versengése után a Hyundai Motor India első számú célja, hogy megszilárdítsa eladási pozícióját. A vállalat idén összesen 660 ezer új autót szeretne gyártani a Chennaiban található üzemében, amiből 150-160 ezer darabot kívánnak exportálni. Az autógyártó emellett új prémium modellekkel – a vadonatúj Elantrával és Tucsonnal – kíván még több vásárlót a márkához csábítani.

A Creta sikerein felbuzdulva a dél-koreai gyártó villámgyorsan úgy határozott, hogy a magasabb kategóriába sorolt, drágább Tucson crossoverét is Indiába hozza az idei év második felében. Úgy hírlik, a vállalat csak középtávú terveiben készült valamikor bevezetni a Tucsont, ám a Creta fogadtatása meggyőzte őket arról, hogy előrehozzák a nagyobb modell bemutatását, amely a hagyományokhoz hasonlóan szintén a helyi üzemben készül majd, így pedig ára is versenyképes maradhat. A Tucsonnal immár teljessé válik a Hyundai indiai hobbiterepjáró-kínálata, hiszen az autó a Creta és a szintén helyben gyártott Santa Fe közé illeszkedik majd.


Rakesh Srivastava, a HMIL értékesítési és marketingvezetője elmondta, hogy a nemrég végrehajtott további 65 ezer darabos kapacitásbővítés révén idén akár félmillió Hyundai is indiai utakra kerülhet. „2016 a megszilárdítás éve lesz, ennek ellenére tovább növekszünk. A középpontban egy modern, prémium márkakép kialakítása és a Tucson hobbiterepjáró bemutatása áll majd, amely egy újabb lépés a jövő indiai terepjáró-kínálatának megformálásához” – mondta. Hozzátette, a Hyundai Motor India idén nagyjából 130 ezer Creta modellt kíván hazai és exportpiacai számára gyártani, amely mellett még idén 20-30 ezer új Tucson is készülhet Chennaiban.  

„A Tucson bemutatása jelzi az autógyártó azon rögeszméjét, hogy elsők legyenek a szegmensben. A gyártás előkészítése ilyen rövid idő alatt sok nehézséggel járhat, ezért elképzelhető, hogy előbb cseh, vagy koreai forrásból származó Tucsonok kerülnek Indiába” – mondta Gaurav Vangaal, az IHS Automotive elemzője, aki azt is hozzátette, Indiában még a legkisebb gyártók is terepjárókat fejlesztenek, ami jelzi az indiai piac igényeit.

Forrás: indiatimes.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését