Koreai utakon tesztelik a Hyundai önjáró autóját


A koreai közlekedési minisztérium engedélyezte, hogy a Hyundai Motor megkezdje önjáró modelljeinek tesztelését Dél-Korea kijelölt útszakaszain.

A Hyundai Motor megkapta az összes engedélyt ahhoz, hogy önjáró autóit hazai utakon is tesztelhesse, amelynek eredményeként az évtized végére már kereskedelmi forgalomba is kerülnének az első ilyen rendszerrel felszerelt járművek. Korea legnagyobb autógyártója már áprilisban megkezdi annak a Genesis prémium limuzinnak első tesztjeit, amelyet a legmodernebb és legpontosabb GPS és más szenzorokkal szereltek fel. A vállalat azt is hozzátette, még több erőforrást mozgósít azért, hogy versenytársai előtt teljesen önműködő járművet fejlesszen ki és profitálhasson ezen gyorsaságból.   


„Ellenőrzött körülmények között már számos alkalommal kipróbáltuk önműködő járműveinket úgy, hogy más jármű nem volt az úton” – mondja a Hyundai Motor szóvivője. „Ezzel az új engedéllyel képesek leszünk a számunkra kijelölt szakaszokon és átlagos utakon valós közlekedési szituációkban tesztelni a rendszert. Mindent megteszünk azért, hogy világelsők legyünk ebben a kivételesen ígéretes szegmensben.”  A Genesist két autópálya-szakaszon és négy országúti szakaszon fogják tesztelni, amelyek összes hossza eléri a 320 kilométert.


A koreai Földművelésügyi, Infrastrukturális és Közlekedési Minisztérium a szöuli Sejong önkormányzat komplexumában tartott ceremónián adta át Dél-Korea első autonóm járművére vonatkozó használati engedélyét a Hyundai Motornak. Az engedély és az ahhoz kapcsolódó rendszámtábla öt évig érvényes.  


A minisztériumhoz nagyjából egy hónappal korábban érkezett kérelmében az autógyártó engedélyt kért egy olyan autonóm önjáró Genesis prémium limuzin számára, amelyben a rendszer működése mellett minden esetben két vezető is helyet foglal. A minisztérium felülvizsgálta a vonatkozó jogszabályokat, amely után lehetőség nyílt az önműködő járművek országúti és autópályás tesztelésére. A Koreai Közlekedésbiztonsági Hivatal is értékelte a Genesist és úgy találta, a jármű mindenben megfelel a törvényi előírásoknak.    


A járművet olyan rendszerekkel látták el, mint a dugóasszisztens, országúti vezetési asszisztens és szűk átjáró asszisztens. A rendszerek ellenére bármikor lehetőség van arra, hogy szükség esetén egy mozdulattal ismét manuális vezérlésre kapcsoljanak vissza, vagyis az engedélyben szereplő vezetőnek utazás közben mindig a vezetőülésben kell ülnie. A Genesisnek kívülről is jól azonosíthatónak kell lennie azért, hogy a közlekedés többi résztvevője számára is egyértelmű legyen, milyen autó van éppen úton.  


A minisztérium szerint az ország első önvezető autójára kiadott engedély másokat is arra ösztönöz majd, hogy ebbe az irányba fordítsák fejlesztéseiket. „Egyre több olyan egyetem és kisebb vállalkozás érdeklődik az autonóm járműengedélyek iránt” – mondja a minisztérium munkatársa. „Arra számítunk, hogy a jövőben egyre több autonóm járművet lehet majd látni a helyi utakon. A kormányzat egészen addig engedélyezi ezen autók tesztelését, amíg azok nem jelentenek veszélyt a többi közlekedőre.” A kormányzat könnyíteni fog a szabályrendszeren azért, hogy a vállalatok számára könnyebben és kevesebb befektetéssel tudjanak önműködő járműveket fejleszteni és tesztelni.

A Hyundai Motor tavaly decemberben kapta meg engedélyét arra, hogy önjáró autóit az Egyesült Államok útjain is tesztelje. Az autógyártó két Hyundai ix35 Fuel Cell és két Soul EV modellel már meg is kezdte a rendszer tesztelését Nevada állam autópályáin.

Forrás: koreatimes.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését