Koreai utakon tesztelik a Hyundai önjáró autóját
A koreai közlekedési minisztérium engedélyezte, hogy a Hyundai Motor megkezdje önjáró modelljeinek tesztelését Dél-Korea kijelölt útszakaszain.
A Hyundai Motor megkapta az összes engedélyt ahhoz, hogy
önjáró autóit hazai utakon is tesztelhesse, amelynek eredményeként az évtized
végére már kereskedelmi forgalomba is kerülnének az első ilyen rendszerrel
felszerelt járművek. Korea legnagyobb autógyártója már áprilisban megkezdi
annak a Genesis prémium limuzinnak első tesztjeit, amelyet a legmodernebb és
legpontosabb GPS és más szenzorokkal szereltek fel. A vállalat azt is
hozzátette, még több erőforrást mozgósít azért, hogy versenytársai előtt teljesen
önműködő járművet fejlesszen ki és profitálhasson ezen gyorsaságból.
„Ellenőrzött körülmények között már számos alkalommal
kipróbáltuk önműködő járműveinket úgy, hogy más jármű nem volt az úton” –
mondja a Hyundai Motor szóvivője. „Ezzel az új engedéllyel képesek leszünk a
számunkra kijelölt szakaszokon és átlagos utakon valós közlekedési szituációkban
tesztelni a rendszert. Mindent megteszünk azért, hogy világelsők legyünk ebben
a kivételesen ígéretes szegmensben.” A Genesist
két autópálya-szakaszon és négy országúti szakaszon fogják tesztelni, amelyek
összes hossza eléri a 320 kilométert.
A koreai Földművelésügyi, Infrastrukturális és Közlekedési
Minisztérium a szöuli Sejong önkormányzat komplexumában tartott ceremónián adta
át Dél-Korea első autonóm járművére vonatkozó használati engedélyét a Hyundai
Motornak. Az engedély és az ahhoz kapcsolódó rendszámtábla öt évig érvényes.
A minisztériumhoz nagyjából egy hónappal korábban érkezett kérelmében
az autógyártó engedélyt kért egy olyan autonóm önjáró Genesis prémium limuzin
számára, amelyben a rendszer működése mellett minden esetben két vezető is
helyet foglal. A minisztérium felülvizsgálta a vonatkozó jogszabályokat, amely
után lehetőség nyílt az önműködő járművek országúti és autópályás tesztelésére.
A Koreai Közlekedésbiztonsági Hivatal is értékelte a Genesist és úgy találta, a
jármű mindenben megfelel a törvényi előírásoknak.
A járművet olyan rendszerekkel látták el, mint a
dugóasszisztens, országúti vezetési asszisztens és szűk átjáró asszisztens. A rendszerek
ellenére bármikor lehetőség van arra, hogy szükség esetén egy mozdulattal ismét
manuális vezérlésre kapcsoljanak vissza, vagyis az engedélyben szereplő
vezetőnek utazás közben mindig a vezetőülésben kell ülnie. A Genesisnek
kívülről is jól azonosíthatónak kell lennie azért, hogy a közlekedés többi
résztvevője számára is egyértelmű legyen, milyen autó van éppen úton.
A minisztérium szerint az ország első önvezető autójára
kiadott engedély másokat is arra ösztönöz majd, hogy ebbe az irányba fordítsák
fejlesztéseiket. „Egyre több olyan egyetem és kisebb vállalkozás érdeklődik az
autonóm járműengedélyek iránt” – mondja a minisztérium munkatársa. „Arra
számítunk, hogy a jövőben egyre több autonóm járművet lehet majd látni a helyi
utakon. A kormányzat egészen addig engedélyezi ezen autók tesztelését, amíg
azok nem jelentenek veszélyt a többi közlekedőre.” A kormányzat könnyíteni fog
a szabályrendszeren azért, hogy a vállalatok számára könnyebben és kevesebb
befektetéssel tudjanak önműködő járműveket fejleszteni és tesztelni.
A Hyundai Motor tavaly decemberben kapta meg engedélyét
arra, hogy önjáró autóit az Egyesült Államok útjain is tesztelje. Az autógyártó
két Hyundai ix35 Fuel Cell és két Soul EV modellel már meg is kezdte a rendszer
tesztelését Nevada állam autópályáin.
Forrás: koreatimes.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!