A Hyundai is üdvözli a vészfékrendszerek kötelezővé tételét
A Hyundai Motor America is részt vesz abban a nagyszabású projektben, amely a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Intézettel, a Közlekedésbiztonsági Biztosítási Intézettel és az autógyártókkal közösen az automata vészfékrendszerek kötelezővé tételét tűzte ki célul
A Hyundai Motor America nagy örömmel vesz részt abban a
csoportban, amelynek kidolgozott akcióterve szerint az autógyártók általuk
fejlesztett és kínált automatikus vészfékrendszereit (AEB) önkéntes alapon
2022-es évjárattól szériafelszereltséggé teszik új modelljeikben.
„Létfontosságú számunkra, hogy hatékony biztonsági
technológiákat kínáljunk ügyfeleink részére” – mondja Mike O’Brien, a Hyundai
Motor America terméktervezési alelnöke. „Minden egyes új modellünk
bevezetésével olyan új biztonsági eszközöket kínálunk, amelyek bizonyítottan
hatékonyan előzik meg a baleseteket, illetve csökkentik a balesetek által
okozott sérülések mértékét.”
A Hyundai kínálatában jelenleg hat modellben opcióként
elérhető AEB vészfékrendszer: Elantra, Santa Fe, Santa Fe Sport, Sonata, Tucson
és a Genesis. A nyáron érkező Genesis G90-ben már alapáron jár az automata
vészfékrendszer, majd további 2017-es modellévű Hyundai típusokba kerül
opcióként AEB rendszer.
Az AEB vészfékrendszer a jármű előre néző radarjait és
kameráit felhasználva felismeri az autó előtti járművet, vagy gyalogost és
figyelmezteti a vezetőt a lehetséges ütközésre. Amennyiben az ütközés
elkerülésére a vezető továbbra sem reagál, a rendszer vészfékezést hajt végre.
A Hyundai 2003-ban az oldallégzsákok szériafelszereltséggé
tételével kezdte biztonsági rendszereinek általánossá tételét – ezzel pedig az
első nem prémium gyártó volt, amely ezt a passzív biztonsági rendszert
integrálta Amerikában. A 2004-ben megjelent első generációs Tucson az első 20
ezer dollár alatti terepjáró volt, amelyben pedig már szériafelszereltség volt
az Elektronikus Stabilitásvezérlő (ESC) és a hat légzsák. Amikor pedig a
Hyundai bemutatta a 2006-os Sonatát, ez volt az iparág első és egyetlen olyan
középkategóriás limuzinja, amelyet alapáron ESC rendszerrel láttak el.
Forrás: prnewswire.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!