Európára tervezik a Hyundai sportmodelljeit
A Hyundai N sportdivíziójának első modellje a következő generációs i30-ból készül majd, amely nagyjából két év múlva jelenik meg a kínálatban.
Habár már számtalanszor fotózták le a Hyundai nürburgringi
fejlesztőközpontja közelében, a márka N sportmárkájának első modellje nem a
jelenlegi i30 generációból készül majd. Albert Biermann, az N részleg vezetője
elmondta, jelenleg a fejlesztés egy korai szakaszán járnak, de az alapnak
használt i30 karosszéria arra enged következtetni, hogy az i30 idén bemutatkozó
utódjából készül majd a márka első valódi sportmodellje. Ezt az is
alátámasztja, hogy Biermann arra is utalt, hogy a sportmodellt elsősorban
Európára fókuszálva fejlesztik.
„Két év múlva jelenhet meg az utakon” – mondta Biermann az
első N szériás modellről. „Ezt az autót elsősorban Európára szabjuk, míg a egy
későbbi változat készül majd Amerikának, vagyis lazán vesszük a kezdetet. Az
első autónknál nem dobunk be mindent, de a filozófia, a munka, a nagyteljesítményű
autókhoz való közelítés, a fejlesztés gondolatmenete – vagyis minden teljes
gőzzel történik” – mondja.
A Hyundai első N szériás autójának élvezetesen vezethetőnek
kell lennie – amit Biermann is alátámaszt: „Van néhány új technológia a
vállalatunknál – de a projekten dolgozva minden arról szól, hogy vezetési
élményt fejlesszünk. Ez mindenek felett áll – a vezetési élmény!”
Amikor a riporterek arról kérdezték, első- vagy esetleg
összkerékhajtású lesz az új N modell, Biermann utalt arra, hogy az utóbbi lenne
a legjobb választás. „Tényleg olyan sok összkerékhajtású autó van az utakon,
ami élvezetes vezethetőséget biztosít? Van egy, de még nincs az utakon” – mosolygott
Biermann utalva arra, hogy az általa fejlesztett N modellhez képest a most futó
Subaru WRX STI, Ford Focus RS, Volkswagen Golf R és más nagyteljesítményű összkerékhajtású
kompakt autóban nincs elég vezetési élmény. „Meg kell várni a bemutatót… de
ezzel együtt nyitottnak kell lennünk egy hagyományosabb elsőkerék-meghajtású
sportmodell iránt is.”
„Egyre közelebb jutunk” – folytatta. ”Az autó elfogadható
lesz széleskörű közönség számára, akik új élményekre vágynak és a sportkocsi
nagyon sok fiatal vásárlót hoz majd a márkának. Azt hiszem a vezetési élmény jó
arányban lesz a költségekkel.” Arra is utalt, hogy a vezetési élmény mellett a
tartósságra is odafigyelnek a fejlesztések során. „Nem csak arra lesz jó, hogy
néhány gyors kört fusson az autó a versenypályákon, amivel leégetik a fékeket,
felforralják a hűtőt és tönkreteszik az erőátvitelt – ez valóban egy megbízható
nagyteljesítményű modell lesz.”
Forrás: caradvice.com.au
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!