Európára tervezik a Hyundai sportmodelljeit


A Hyundai N sportdivíziójának első modellje a következő generációs i30-ból készül majd, amely nagyjából két év múlva jelenik meg a kínálatban.  

Habár már számtalanszor fotózták le a Hyundai nürburgringi fejlesztőközpontja közelében, a márka N sportmárkájának első modellje nem a jelenlegi i30 generációból készül majd. Albert Biermann, az N részleg vezetője elmondta, jelenleg a fejlesztés egy korai szakaszán járnak, de az alapnak használt i30 karosszéria arra enged következtetni, hogy az i30 idén bemutatkozó utódjából készül majd a márka első valódi sportmodellje. Ezt az is alátámasztja, hogy Biermann arra is utalt, hogy a sportmodellt elsősorban Európára fókuszálva fejlesztik.

„Két év múlva jelenhet meg az utakon” – mondta Biermann az első N szériás modellről. „Ezt az autót elsősorban Európára szabjuk, míg a egy későbbi változat készül majd Amerikának, vagyis lazán vesszük a kezdetet. Az első autónknál nem dobunk be mindent, de a filozófia, a munka, a nagyteljesítményű autókhoz való közelítés, a fejlesztés gondolatmenete – vagyis minden teljes gőzzel történik” – mondja.   


A Hyundai első N szériás autójának élvezetesen vezethetőnek kell lennie – amit Biermann is alátámaszt: „Van néhány új technológia a vállalatunknál – de a projekten dolgozva minden arról szól, hogy vezetési élményt fejlesszünk. Ez mindenek felett áll – a vezetési élmény!”  

Amikor a riporterek arról kérdezték, első- vagy esetleg összkerékhajtású lesz az új N modell, Biermann utalt arra, hogy az utóbbi lenne a legjobb választás. „Tényleg olyan sok összkerékhajtású autó van az utakon, ami élvezetes vezethetőséget biztosít? Van egy, de még nincs az utakon” – mosolygott Biermann utalva arra, hogy az általa fejlesztett N modellhez képest a most futó Subaru WRX STI, Ford Focus RS, Volkswagen Golf R és más nagyteljesítményű összkerékhajtású kompakt autóban nincs elég vezetési élmény. „Meg kell várni a bemutatót… de ezzel együtt nyitottnak kell lennünk egy hagyományosabb elsőkerék-meghajtású sportmodell iránt is.”    


„Egyre közelebb jutunk” – folytatta. ”Az autó elfogadható lesz széleskörű közönség számára, akik új élményekre vágynak és a sportkocsi nagyon sok fiatal vásárlót hoz majd a márkának. Azt hiszem a vezetési élmény jó arányban lesz a költségekkel.” Arra is utalt, hogy a vezetési élmény mellett a tartósságra is odafigyelnek a fejlesztések során. „Nem csak arra lesz jó, hogy néhány gyors kört fusson az autó a versenypályákon, amivel leégetik a fékeket, felforralják a hűtőt és tönkreteszik az erőátvitelt – ez valóban egy megbízható nagyteljesítményű modell lesz.”   

Forrás: caradvice.com.au

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését