Törésteszt nélkül kapott öt csillagot a Hyundai i30 Ausztráliában


A független ANCAP törésteszt kutatóintézet úgy adott maximális ötcsillagos értékelést a Hyundai i30 vadonatúj, harmadik generációjának, hogy gyakorlatilag még egyetlen ilyen típusú autót sem törtek össze a szervezet saját laboratóriumában.

Annak ellenére, hogy Ausztrália a koreai Hyundai Motor kompaktjának egyik legnagyobb piaca, a helyi ANCAP kutatóintézet ahelyett, hogy egy harmadik generációs i30 modellt tört volna össze, egyszerűen alapul vette az Elantra limuzin 2016-os értékelését és azt átmásolta az új i30 adatlapjára. Mind az ANCAP , mind pedig a Hyundai Motor azt állítja, a PD gyári kódjelű i30 modell ugyanarra a platformra épül, mint az Elantra, mindkettőnek azonos a szerkezete és ugyanolyan biztonsági rendszerekkel rendelkeznek, ezért a két autó eredményei is összevethetőek még akkor is, ha azok különböző méretűek, eltérő tömegűek és más formavilágot képviselnek.  


"Ezt a folyamatot általánosan használjuk abban az esetben, ahol műszaki bizonyítékok alapján a biztonsági értékeléseket kiterjeszthetjük a különböző modellekre vagy platformváltozatokra, mint pl. a Subaru Impreza/XV, vagy az Audi A4/A5" - magyarázza az ANCAP közleményében, majd hozzáteszik, az ANCAP mérnökei a márkaképviseletek műszaki szakembereivel közösen minden esetben alaposan megvizsgálják a technikai paramétereket, mielőtt azokat más változatokra is érvényesnek minősítenek. 

Az ANCAP annak ellenére adott öt csillagot a teljes i30 modellpalettájának, hogy az Ausztráliában forgalmazott i30 Active alapváltozatában nincs autonóm vészfékrendszer (AEB), miközben a Holden (Opel) Astra, amelynek alapváltozatához elérhető ez az extra, egyelőre értékelés nélkül maradt. "Az autonóm vészfékrendszer jövő év januárjától már kötelező elvárás lesz az ANCAP ötcsillagos eredményéhez" - mondja a kutatóintézet. "Az ANCAP arra ösztönzi a vásárlókat, hogy bármely márka akármelyik típusát választják, igényeljék az olyan fejlett vezetéstámogató eszközöket, mint az AEB, amely megéri a felárát. Az i30 és az Astra esete egy kicsit ennél bonyolultabb... Az AEB meglétét jelenleg más biztonsági rendszerekkel együtt beilleszthetjük az értékelésbe, de 2018-ig nem lehet emiatt megvonni egy típustól az öt csillagot."   


Más szóval az ANCAP jövő év elejéig az Euro NCAP-val ellentétben nem követeli meg az autonóm vészfékrendszert, de jelzik annak hiányát. Ennek ellenére fura, hogy az i30 egyik meghatározó piacaként miért nem törtek össze egyetlen valódi autót sem saját laboratóriumukban, "Az ANCAP egy független, nonprofit szervezet, amely amennyire csak lehet, igyekszik a piacon kapható összes autóra kiterjeszteni tevékenységét"- nyilatkozta a tesztközpont. "Rendszeresen felülvizsgáljuk értékelési rendszerünket azért, hogy biztosak legyünk abban, hogy az mindenben megfeleljen a követelményeknek." 

A Hyundai ausztrál képviselete hozzátette, ők minden olyan műszaki dokumentációt az ANCAP rendelkezésére bocsátottak és erre alapozva nem tartották szükségesnek, hogy egy i30 modellt adjanak a szervezetnek."Az i30 ugyanazt a platformot, struktúrát és biztonsági rendszereket kapta, így a biztonsági teljesítménye összevethető" - mondja James Goodwin, az ANCAP ügyvezetője."Miután megvizsgáltuk a technikai paramétereket, más modellekhez hasonlóan itt is kiterjesztettük az értékelést erre az autóra is Arra biztatjuk az autómárkákat, hogy az AEB-hez hasonló fejlett vezetéstámogató rendszereiket alapáron kínálják, mivel a mi fokozatosan szigorodó értékelési rendszerünkkel ezek hamarosan szükségessé válnak az öt csillagos eredményhez."   

Forrás:caradvice.com.au

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei