Harmadikként végzett a Hyundai pilótája Szardínián


Egy küzdelmekkel teli ralihétvégét követően Thiery Neuville és a Hyundai Motorsport a dobogó harmadik helyen fejezhette be az idei Szardínia-ralit.

A Hyundai Motorsport mindhárom versenyautója olyan lendülettel indította az idei Szardínia-ralit, hogy a győzelemért is harcba tudtak volna szállni. Neuville és Sordo autójával azonban műszaki problémák adódtak, amelyek miatt nem tudták kihasználni lehetőségeiket, Paddon pedig kétszer is balesetet szenvedett. Így aztán a 19 szakaszos versenyt követően Thierry Neuville és Nicolas Gilsoul az összesítés harmadik helyén értek célba, amellyel idén immár ötödik alkalommal állhattak a dobogó valamelyik fokára.  


Miután Hayden Paddon és Seb Marshall a 18-as szakaszon ütközött, a Hyundai Motorsport második legjobb helyezésével Dani Sordo és Marc Marti futott be a célba. Az új-zélandi-brit kettős  egy jobbkezes fordulóban törte össze a Hyundai i20 Coupe WRC versenyautót és bár a versenyt be kellett fejezniük, a legfontosabb, hogy az ütközés során nem esett bajuk.  Pedig Paddonék jobb befejezést érdemeltek volna, különösen a bosszantó szombati nap után, amikor az első szakasz második legjobb idejének elérése után a 13-as szakaszon a szegélyköveknek csapták autójuk hátulját. 


Sordo a csapat lendületét megőrizve a 17-es szakaszon már a negyedik szakaszgyőzelmét szerezte meg a Szardínia-ralin. Ezzel együtt a Hyundai motorsport idén már 48 szakaszgyőzelmet mondhat magáénak, ami az idei szezon legmagasabb száma a versenyen induló csapatok között.  Ez immár sorozatban a második olyan rali, ahol mindhárom Hyundai Motorsport csapat szakaszgyőzelmet is elért, ami alátámasztja azt az érzetet, mire lettek volna képesek a csapatok a felmerült problémák nélkül.  Sordo és Neuville is fontos Power Stage pontokat gyűjtöttek, második és negyedik helyen végezve ezzel  a rali utolsó szakaszán. 


Neuville és Gilsoul maguk mögött hagyták a szombati fékproblémákat, amely miatt nem tudtak harcba szállni a győzelemért. A belga páros ennek ellenére 2015-ös eredményüket megismételve újra a harmadik helyen végezek. Neuville eddig még minden idei ralin tudott Power Stage pontokat gyűjteni, a hétvégi eredményükkel pedig kicsivel közelebb tudtak kerülni a bajnokságot jelenleg vezető Sebastien Ogierhoz.  


„Összességében véve pozitív eredményt értünk el ezen a ralin, habár csalódottak is vagyunk azért, mert nem sikerült a hétvégén a győzelemért versenyezni” – mondta Neuville. „Szombaton egyszerűen pechünk volt a fékproblémával, ami miatt több int egy percet veszítettünk és amit nem tudtunk behozni. Ezen a kemény versenyen mégis jó érzés, hogy sikerült dobogós helyen végeznünk és a szezonban ismét jó eredményt tudtunk elérni. Mindent beleadtam, a Power Stage-en, de az útviszonyok nem a legjobbak voltak és nem tudtuk eléggé felemelni az autónkat hozzá. Ennek ellenére így is sikerült néhány pontot szerezni, így okkal lehetünk elégedettek. Kicsit csökkentettük az Ogeierrel szembeni hátrányunkat, de azt is tudjuk, hogy a szezon második felében jobban kell igyekeznünk ahhoz, hogy utolérjük.”


Négy szakaszgyőzelmével Sordo és Marti mindhárom napon bemutatta erős versenypotenciálját. A Hyundai Motorsport csapatai közül ők szerezték idén a legtöbb szakaszgyőzelmet, ezzel is kihangsúlyozva, mire lettek volna képesek a hétvége során. ráadásul a szezonban eddig elért Power Stage pontjainak számát is sikerült megduplázni, amikor a 19-es szakaszon másodikként értek célba. 


„A rali vége sokkal jobb volt, mint a verseny bosszantó első része” – mondta Sordo. „Nagyon örültem neki, hogy vasárnap sikerült már a negyedik szakaszgyőzelmünket megszerezni. Szerettük volna a Power Stage-re tartogatni a gumikat, amit sikerült is megtennünk. Nem volt könnyű, de örülök a megszerzett pontoknak. A pénteki turbóproblémák nélkül biztosan közelebb juthattunk volna a dobogóhoz, de most már nem tudunk mit tenni ez ellen. Mostantól a következő Lengyel-ralira koncentrálunk, ahol igyekszünk jobb eredményt elérni.” 


Paddon és Marshall igyekezett stílusosan befejezni a rali utolsó napját, amikor a reggeli nyitószakaszon megszerezték az első helyet. Sajnálatos módon a csapat ugyanolyan apró hibát vétett, mint ami előző nap is a verseny befejezését jelentette számukra, így pedig a Power Stage pontoknak is búcsút mondhattak.


„A szombati balszerencsénk után vasárnap vissza akartuk szerezni a ritmusunkat” – mondta Paddon. „A dolgok jól is indultak a szakaszgyőzelemmel, de csak ennyi pozitív dolog jutott számunkra. Az utolsó előtti szakaszon egy ’semmiség’ kanyarban újra történt egy szombatihoz hasonló furcsa baleset, ahol befelé sodródtunk és befordultunk. Nem tudom, ez hogyan történhetett, magam és a csapatom miatt is nagyon csalódott vagyok. Szeretnék tanulni az esetekből, de ugyanakkor ezt magam mögött is akarom tudni és Lengyelországra koncentrálni.”


A Szardínián kimaradt lehetőségek miatt a Hyundai Motorsport 40 pontra van lemaradva vezető M-Sport mögött a konstruktőri világbajnokságban. A több szakaszgyőzelem és a három csapat erősségeinek bizonyítása ellenére a dobogós helyezés a csapat számára csak minimális vigaszt tudott nyújtani.  


„El kell gondolkodnunk azokon a reális tényeken, amely miatt a világbajnokságban talajt vesztettünk az M-Sporttal szemben” – mondja Michel Nandan csapatfőnök. „Gratulálunk nekik és különösen Ott Tanaknak az idei első WRC győzelméhez. Túl sok problémánk volt ezen a hétvégén és kihagytuk azt a lehetőséget, hogy kellőképpen érvényesüljünk ezen az eseményen.  A nyolc szakaszgyőzelemmel az összes csapat megmutatta, mire volna képes,mégsem sikerült nyerni. Ez természetesen lehangoló, de ebből tanulnunk kell és össze kell szedjük magunkat a Lengyel-ralira. A dobogós helyezés ennek ellenére egy tisztességes eredmény, Thierry pedig néhány ponttal csökkentette Ogier előnyét a pilóták világbajnokságában. A csapat keményen dolgozott ezen a hétvégén, így mindent figyelembe véve örülünk a dobogónak is.” 

Forrás: rallye-info.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei