A Hyundai csoport idén négymilliárd dollárt költ gyáraira
A Hyundai Motor Group idén összesen mintegy 4,2 milliárd
dollárt költ üzemeinek korszerűsítésére és fejlesztésére azért, hogy belföldön
és világszerte fel tudja venni a versenyt konkurenseivel.
A Hyundai csoport idén a korábbiaknál 5 százalékkal többet,
4,2 milliárd dollárt fordít belföldi és külföldi gyárainak fejlesztésére. Ezen
összeg jelentős része, 3,2 milliárd dollárt a koreai üzemekbe fektetik, míg 984
millió dollárt kapnak a világszerte megtalálható Hyundai és Kia üzemek. Különösen a belföldi üzemekre jutó beruházási
összeg emelkedett, a 20 százalékos nagyobb beruházással a vállalatcsoport
egyértelmű célja, hogy túllendüljön a hazai és globális piacon tapasztalható
bizonytalanságokon és agresszív üzleti programjával fellendítse a hazai
keresletet.
A Hyundai Motor Group idei évre vonatkozó beruházási tervei
szerint a Hyundai 2,93 milliárd dollárból, míg a Kia 1,35 milliárd dollárból fejleszti
hazai és külföldi üzemeit. Ez a Hyundai esetében 18,8 százalékkal magasabb,
mint a tavalyi évben, míg a Kia 14,5 százalékkal kevesebbet költ
fejlesztésekre, mint egy évvel korábban. A csökkenés hátterében az autógyártó Mexikóban
tavaly elkészült új gyáregysége áll, amelynek befejezésére csak tavaly 592,58
millió dollárt költöttek, így idén erre a létesítményre csak 150 millió dollárt
terveztek költeni. Mivel a mexikói üzemet tavaly beindították, így az idei
beruházások elsősorban a meglévő létesítmények fenntartására és kisebb
fejlesztéseire szolgál.
A hazai üzemekre szánt 3,2 milliárd dollárból 2,27 milliárd
jut a Hyundai, míg 973,35 millió dollár a Kia üzemeire, ahol elsősorban a
futószalagok bővítésére fordítják az összeg jelentős részét. A Hyundai ezen felül 658 millió dollárt, míg a
Kia 376 millió dollárt fektet legnagyobb részt 100 százalékos termelési
kapacitásuk felett működő külföldi üzemeibe, így ezek bővítése létkérdéssé vált
a csoport számára.
A Hyundai Motor alabamai gyárának termelési szintje 379.020
autó elkészítésével tavaly 102,4 százalékra emelkedett, miközben névleges
kapacitása 370 ezer darab. Eközben a Hyundai Motor India üzemének termelési
rátája 102,3 százalékos volt tavaly, a török Hyundai Assan Otomotive Sanayi gyárában
115 százalékos, a nosovicei Hyundai Motor Manufacturing Czech 108,6 százalékos,
míg a Hyundai Motor Manufacturing Russia orosz gyára 103,5 százalékos szinten
termelt 2016-ban.
Az európai piacok miatt kulcsfontosságú cseh üzemre a tavaly elköltött 55,37 millió dollár helyett idén 158,3 százalékkal több, 143 millió dollárt irányzott elő a vállalat. A Hyundai Motor termelési bázisai közül csupán egy koreai és a brazil gyára az, amelyek éves termelési kapacitásuk 100 százalékos szintje alatt termelnek – a koreai 95,4 százalékon, a brazil pedig 89,9 százalékos szinten működik.
Az európai piacok miatt kulcsfontosságú cseh üzemre a tavaly elköltött 55,37 millió dollár helyett idén 158,3 százalékkal több, 143 millió dollárt irányzott elő a vállalat. A Hyundai Motor termelési bázisai közül csupán egy koreai és a brazil gyára az, amelyek éves termelési kapacitásuk 100 százalékos szintje alatt termelnek – a koreai 95,4 százalékon, a brazil pedig 89,9 százalékos szinten működik.
A Kia Motors gyáraiban hasonló a helyzet. A Kia Motors
globális termelési kapacitáskihasználtsága 100,5 százalékkal túlterhelt – míg a
hazai Sohari, a Hwaseong és a Gwanju gyárak 98,5 szinten termelnek, az amerikai
Georgiában működő gyár 106,2 sázalékos, a szlovákiai Zsolnán lévő gyár 102,9 százalékos
szinten termel, de még a vadonatúj mexikói gyár is kapacitásának 105,1
százalékát használja ki.
Forrás: businesskorea.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!