FRISS: Beárazták a Hyundai Ioniq harmadik változatát is


Immár Magyarországon is kapható a Hyundai Ioniq konnektorról tölthető hibridváltozata, amely egyetlen autóban egyesíti az elektromos és a hibridmodell előnyös tulajdonságait.

A Hyundai Ioniq még 2015 végén a világ első olyan autójaként mutatkozott be, amelynek környezettudatos vásárlói akár háromféle elektromos hajtáslánc közül választhatnak. A három modellváltozat közül először az immár hagyományosnak tekinthető hibridváltozat mutatkozott be, néhány hónappal később megérkezett a teljesen elektromos modell, idén februártól pedig már a konnektorról tölthető, azaz plug-in hibrid változatot is gyártják a Hyundai dél-koreai üzemében.


A formavilágával egyértelműen a Toyota Prius babérjaira törő, ám annál sokkal emészthetőbb, ha úgy tetszik, hétköznapibb vonalvezetésű Hyundai Ioniq plug-in hibrid változatában ugyanaz a 105 lóerős 1,6-os GDI benzinmotor dolgozik, mint amelyet már korábban a sima hibridben megismertünk, azonban a villanymotor teljesítményét a nagyobb igénybevétel miatt megnövelték, így az eredeti 43,5 lóerő helyett immár egy 60,5 lovas egység dolgozik az autóban. Ez utóbbit egy megnövelt, 8,9 kWh kapacitású akkumulátor látja el energiával, amelynek köszönhetően az Ioniq Plug-in Hybrid modell akár 63 km-t is képes lehet megtenni a benzinmotor beindítása nélkül. 


Mivel a konnektoros hibridek a hagyományos hibrid és a tisztán elektromos járművek előnyeit ötvözni tudják azzal, hogy okosan használva, vagyis gyakrabban töltve pl. városban elektromos autóként használható, de „hatótávpara” nélkül neki lehet vágni akár egy hosszabb utazásnak is, ezért és a mindkettőnél bonyolultabb technika miatt az autógyártók tolla általában még az elektromos autóknál is vastagabban szokott fogni az ilyen változatok árainak megállapítása során. Az árképzésnél persze az adott piacképességeit, lehetőségeit is figyelembe veszik és ennek köszönhetően Magyarországon az Ioniq Plug-in Hybrid akciós listaára 10 millió forint alatt maradhatott. 


Az új Ioniq Plug-in Hybrid az eddig már bevezetett hibridmodellhez hasonlóan kétféle felszereltséggel, Comfort Navi és Premium kivitelben rendelhető. Előbbi az 500 ezer forintos engedménynek köszönhetően 9,5 millió forinttól hazavihető, míg utóbbi 400 ezer forinttal kerül többe, de még így is befért éppen 10 millió forint alá és ezzel olcsóbb lett, mint az Ioniq Electric, amelynek ára (az állami támogatás nélkül) 10,5 millió forintnál indul. 


Ezért az árért gyakorlatilag ugyanazt a gazdag alapfelszereltséget kapjuk, amit a korábban bevezetett hibridnél. Így a Comfort Naviban a hét légzsákon és a menetstabilizálón kívül szériában jár többek között az aktív sávtartó, az autonóm vészfékrendszer, az adaptív sebességszabályzó, az automata fényszóróvezérlés, a tolatókamera, a digitális vételre is alkalmas rádió és persze nevéből adódóan a töltőpontokat is ismerő navigációs rendszer. A Premium kivitel fontosabb tételei között meg kell említeni az áramfogyasztásra is kedvezően kiható LED fényszórókat, helyzetjelzőket és hátsó lámpatesteket, az intelligens kulcsnélküli rendszert, amely mellett elsősorban külső és belső megjelenésében és választható extráiban nyújt némileg többet az autó. (A teljes árlista alul a forrásmegjelölésre kattintva elérhető)


Tetszetős formavilágával, előremutató gazdaságos technológiájával és kevésbé elrettentő árazásával nem kérdés, hogy az eddig megismert változatokhoz hasonlóan az Hyundai Ioniq konnektoros hibridváltozata is népszerű lesz, amelynek első példányai várhatóan még a nyár folyamán megérkeznek Magyarországra. 

Forrás: hyundai.hu

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei