Tiéd a világ. Te irányítasz - A vadonatúj Hyundai Kona motorpalettája


(Sajtóközlemény) A Kona igazi SUV négykerék-meghajtással, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval (DCT) és a Hyundai legújabb erőforrásaival: a modern turbómeghajtású benzinmotoroktól a legújabb generációs dízeltechnológiáig.

A vadonatúj Kona csökkentett hengerűrtartalmú turbó feltöltésű motorok sorát kínálja a hatékonyság és a vezetési dinamika fokozása érdekében. Tökéletes választási lehetőség bármely életstílushoz – akár hegyi utakon szeretne vezetni, akár a belvárosban. A vadonatúj Kona igazi SUV-ként megteremti annak lehetőségét, hogy az ügyfél választhatja akár négykerék-meghajtással és a könnyed működésű, hatékony hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval (7DCT) is.

A Hyundai által újonnan kifejlesztett, csökkentett hengerűrtartalmú 1,6 T-GDI négyhengeres turbó feltöltésű benzinmotor 177 lóerős (130 kW) teljesítménnyel és 265 Nm forgatónyomatékkal könnyedén kezeli a városi vezetési környezetet és nem vonakodik a vidéki utaktól sem: mindössze 7,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. A Kona a Hyundai újonnan kifejlesztett, kompakt négykerék-meghajtással és a könnyed váltású 7DCT-vel kapható. 

A gazdaságosabb mobilitást kereső vezetők választhatják a csökkentett hengerűrtartalmú 1,0-literes T-GDi 3-hengeres 120 lóerős (88 kW) 172 Nm forgatónyomatékú turbó feltöltésű benzinmotort. Az elektronikusan vezérelt turbónyomás szabályzó (wastegate) szeleppel ellátott turbó feltöltő javítja az üzemanyag-fogyasztást, csökkentve a szivattyúveszteségeket, valamint javítva a gázpedál-reakciót és a forgatónyomatékot az alsó tartományban. A motor hatlyukú GDi injektort alkalmaz, a befecskendezési nyomás az átlagot meghaladó 200 bar, mely biztosítja a tiszta égést és javítja az üzemanyag-fogyasztást valamint a károsanyag-kibocsátást. A motort első kerék meghajtással és hatfokozatú kézi sebességváltó (6MT) kínálják.


A bevezetést követően egy éven belül, a Kona motorpalettája tovább bővül az újonnan kifejlesztett, hatékony 1.6-literes, négyhengeres turbó feltöltésű dízelmotorral, amely két kimeneti teljesítménnyel lesz elérhető: a hagyományos 115 lóerős (85 kW) változat hatfokozatú kézi sebességváltóval, valamint első kerék-meghajtással A nagyteljesítményű dízelmotoros változat 133 lóerőt (98 kW) és erőteljes 320 Nm forgatónyomatékot biztosít, 7DCT-vel kombinálva és az összkerekes és első kerék-meghajtás közötti választási lehetőséget.


A Hyundai első hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóját 2015-ben vezette be, kombinálva az automata és kézi sebességváltás előnyeit. A 7DCT a hagyományos hatfokozatú automata sebességváltóhoz képest akár 20%-kal javítja az üzemanyag-fogyasztást és a CO2 kibocsátást, míg a gyorsulási akár 10%-kal is nőhet. 

A 7DCT két száraz tengelykapcsolóból, valamint az egyes tengelykapcsolókat működtető aktuátorokból áll. A motorteljesítmény egy egymástól független, páros és páratlan fokozatokat tartalmazó tengelyeken keresztül adódik át, így a vezető mindig képes nyomaték-megszakítás nélkül következő sebességre váltani. Az optimális reakcióképesség érdekében elektromos motor-vezérelt működtetőegységet alkalmaz, míg a külső lengéscsillapítók vezetés közben javítják a zaj, a rezgés és a keménység szintjét.

A hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval kombinálva a vadonatúj Kona kétféle üzemmódot kínál: normál és sportos. Sportmódban különbözik a váltási minta: váltás előtt a sebességváltó kart hosszabban kell megtartani.

Forrás: Hyundai Magyarország

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei