A legmodernebb aktív biztonsági rendszerek kerülnek a Hyundai kisautóiba is


A vállalat egyik képviselője egy szakmai fórumon beszélt arról, hogy hamarosan a dél-koreai Hyundai Motor kompakt kisautói is megkapják ugyanazokat az aktív biztonsági eszközöket, amelyek korábban csak a felső kategóriában voltak elérhetőek. 

Jun-woo LEe, a Hyundai Motor Intelligens Biztonságtechnológiai Központjának vezetője a nemrég megrendezet Globális Autonóm Járműipari Konferencián beszélt arról, hogy a vállalat minden tőle telhetőt elkövet azért, hogy a biztonságot az utasok minél szélesebb köre számára elérhetővé tegyék. „Szerintünk az aktív biztonság az autonóm autózás egyik legfontosabb technológiája. Mivel a biztonság nemcsak kevesek kiváltsága kellene legyen, ezért azt tervezzük, hogy nemcsak luxusautóinkban, de kis és kompakt modelljeinkben is kínálunk ilyen rendszereket” – mondja Lee.    


Az aktív biztonsági rendszerek sorába számos olyan felszerelés tartozik, mint pl. az autonóm vészfékrendszer (AEB), a sávtartó asszisztens (LKAS) és a távolságtartó radaros sebességszabályzók (ASCC), amelyek részben az autonóm közlekedés alapvető kellékei is. A vállalat elsőként a 2013-ban megjelent második generációs Hyundai Genesis modelljénél vezette be az AEB rendszert, amely később a Grandeur és a Sonata modellekben is megjelent. Mostanra már számos típusban, így a Hyundai i30-ban, illetve a Kia Picanto kisautójában is van ilyen eszköz.   


Amikor az érdeklődők arról kérdezték, milyen más eszközök jelenhetnek meg a kompakt autókban, Lee így nyilatkozott: „Habár minden új modellünkhöz új felszereltségeket fejlesztettünk, nem tudom megmondani, mi jelenhet meg belőlük.” Lee arra se volt hajlandó válaszolni, hogy vajon az új Hyundai Kona kisterepjáró milyen új biztonsági eszközökkel, esetleg új AEB vészfékrendszerrel  kerül majd gyártásba.  


Miközben Le arról a víziójáról beszélt, amely szerint elérhető áron szeretnének autonóm járműveket kínálni mindenki számára, amelyek olcsóbb radarokkal, szenzorokkal rendelkeznek és ezzel növelik a vállalat versenyelőnyét a Googole, az Uber és a Ford rendszereivel szemben, a Hyundai intelligens Biztonságtechnológiai Központjának vezetője azt is elárulta, külső partnerekkel szemben is nyitottak, hiszen az autonóm vezetéstechnológiai továbbra is felfedezetlen terület az iparág számára.      

Forrás. koreabizwire.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei