Megkezdődött a Hyundai Kona sorozatgyártása


A Hyundai Motor bejelentette, hogy megkezdte a Kona kisterepjáró összeszerelését, amelynek első példányai nyárvégén érkezhetnek meg Európába. 

A Kínában és az Egyesült Államokban lelassult értékesítés fellendítésére a Hyundai egy sor új modellel – köztük a legkisebb és a legnagyobb modellekkel – igyekszik szélesíteni a márka hobbiterepjáró-kínálatát. A Hyundai idén január és május közötti időszakban a tavalyinál 6,5 százalékkal kevesebb, 1,95 helyett csupán 1,82 millió autót értékesített a világpiacon. Amennyiben pedig ez így folytatódik, a vállalatnak nem fog sikerülni az idei évre tervezett 5,08 millió autó értékesítése. 


A Kona kisterepjáróval a Hyundai célja, hogy a gazdasági fellendülés és az alacsony árszinten mozgó olajárak közepette kielégítse a globális piacok hobbiterepjáró éhségét. Az új Kona kétféle erőforrással kerül a hazai piacra: egy 1,6-os T-GDI turbós benzinessel, illetve egy ugyanilyen hengerűrtartalmú dízelmotorral. Mindkét változatot hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval látták el, így az autó 19 és 27 millió koreai won (kb. 4,6 és 6,6 mFt) közötti áron kerül a kereskedőkhöz.


Június 12 óta lehet előrendelni Konát Dél-Koreában és a gyártás beindításáig összesen 5 012 megrendelés érkezett az autóra. Ez jóval több, mint amennyit a hazai riválisnak tekintett Ssangyong Tivoli bemutatása előtt rendeltek (kb. 4 ezer db) és magasabb, mint a Tivoli átlagos 3 750 darabos havi értékesítési eredménye.     


A vállalat azt is elárulta, hogy a koreai üzemekben augusztusban kezdik meg a Kona európai változatainak összeszerelését, míg az amerikai kivitelek gyártása decemberben veszi kezdetét. A Hyundai szeretne még idén mintegy 41 ezer darabot értékesíteni ezen két legfontosabb exportpiacán, míg otthon idén 26 ezer, jövőre pedig 45 ezer darab Kona eladását tervezik. Tekintettel arra, hogy máris 5 ezer darabnál több előrendelés érkezett az új modellre, a gyártó tervének 20 százalékát teljesítette is. 


Európában az új Hyundai Kona egy 1,0 literes T-GDI és 1,6-os turbómotorral kerül majd értékesítésre, míg a dízelváltozat bevezetését jövőre halasztották. Az Egyesült Államokban viszont a nagyobb 1,6-os T-GDI motor mellett egy 2,0 literes szívóbenzines erőforrással is kapható lesz az új modell. 


Eközben a Hyundai leányvállalata, a Kia Motors is bemutatta saját kisterepjáróját, a Stonicot, amelynek gyártása júliusban indul meg Dél-Koreában. A Niro, a Soul, a Sportage, a Sorento és a Mohave után a Stonic immár a hatodik Kia crossover a modellpalettán.  A két vállalat együttesen idéna tavalyi 7,9 millió után idén 8,25 millió új autó eladását tervezi.

Forrás: yonhapnews.co.krdonga.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei