Bármelyik Hyundaiból készülhet N változat


A Hyundai formatervezési alelnöke szerint az i30N csak a kezdet, a sportcsomag később elméletileg akármelyik létező, vagy jövőben érkező modellhez is elérhető lesz.  

A Hyundai az i30N változatával egy teljesen új szegmensbe lép be, ahol jó esélye van arra, hogy komolyan megszorongassa a kategória éllovasait, köztük a Volkswagen Golf GTI-t is. Az i30N azonban csupán a kezdet , ahogyan arról Peter Schreyer, a Hyundai csoport formatervezési alelnöke nemrég a Sonata amerikai premierjén beszélt.

A Hyundai Sonata frissített változata már önmagában is sokkal sportosabb és izgalmasabb formatervet kapott, így amikor ennek alapján Schreyert a lehetséges N változatról kérdezték, nem tért ki a válasz elől. „Jelen pillanatban nincs betervezve, de elméletileg el tudnék egy ilyet képzelni, igen” – mondta Schreyer a Sonata N modellről. „Öröm lenne egy ilyet készíteni. Jelen pillanatban egy kiválasztott termékkör kapja meg az N sportmárka nagyteljesítményű csomagját, de elméletben minden típus megkaphatná ezt. Még a Santa Fe is, nem lehetetlen, hogy valami ilyesmit is csinálunk.”


A koreai autógyártó formatervezési ura ezen elképzelését arra alapozta, hogy a New Yorki Autószalonon is bemutattak számos olyan nagyteljesítményű terepjáró modellt, mint pl. amilyen a Jeep Grand Cherokee Trackhawk, amelynek teljesítménye meghaladja a 700 lóerőt. A Hyundai koreai Namyangban található fejlesztőközpontja a németországi Nürburgring mellett, a BMW M részlegének volt vezető konstruktőre, Albert Biermann irányítása alatt működő Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részleg közreműködésével az i30N mellett már olyan extrém prototípusokat is teszteltek, mint az RN30, illetve a középmotoros Veloster. 

Amikor a hagyományos modellek nagyteljesítményű változatokat kapnak, azok általában jóval agresszívebb külsőt kapnak, mint az alapváltozatok. Schreyer azonban ezzel nem teljesen ért egyet. „Miért kellene feltétlenül még agresszívebbnek lennie? Az N márka jobb teljesítményt jelent, nem agresszív formát. Az emberek mindig összekötik a nagy teljesítményt az agresszív kinézettel. A Porsche például a világ egyik leggyorsabb autója, mégsem agresszív formájú” – mutat rá. „Ez arról szól, hogyan illeszkedik az autó a teljesítményhez és az N sportmárka a teljesítményről szól, nem a formáról.”

Forrás: motoring.com.au

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei