A Nürburgringen vizsgázik az új Hyundai Santa Fe


A Hyundai Motor legújabb hobbiterepjárójaként a Santa Fe új generációja egyre közeledik a bemutatóhoz, amelynek legújabb prototípusai felbukkantak a vállalat Nürburgringen található tesztközpontjában is. 

A Hyundai új nagy crossoverének első prototípusai körülbelül két hónapja érkeztek meg Dél-Koreából Németországba, ahol előbb az országutakon tesztelték őket, most azonban már komolyabb igénybevétel vár az autókra, hiszen nemcsak országúti, esetleg autópályás tempóban kell vizsgázniuk, de emellett végig kell menniük a Hyundai híresen kegyetlen tesztprogramján is, amelynek része a Nürburgring versenypályán padlógázon megtett 160 kör is.    


Ezt sikerült most első alkalommal elcsípni a lesifotósoknak. A fotókon szereplő autót ugyan szokás szerint rendesen becsomagolták azért, hogy semmilyen jellegzetese részletmegoldás ne látszódjon az autó formatervéből, ám a Kona júniusi bemutatkozása alapján nagyjából sejthető, milyen változásokat hajtanak végre a Santa Fe modellen is. 


A fotókat részletesen szemügyre véve látszik, hogy az új generációs Santa Fe vadonatúj karosszériát kap, amelynek egy teljesen átalakult frontkialakítás is részét képzi. Ez a Konához nagyon hasonlóan kettéosztott, vagyis ikerlámpákat jelent, amiben a felső részen kap helyet a LED nappali menetfény és az irányjelző egysége, míg az alatt helyezték el a (vélhetően szintén LED alapú) fényszórókat. Ezek között egy méretes méhsejtmintázatú hűtőmaszk kapott helyet és – bár a ponyva takarja – a két oldalán szépen kirajzolódik a jellegzetes kaszkád ívelés.   


Az autó oldalán és a hátsó részen már jóval kevesebb jellegzetes elemet lehet felfedezni. Az autó mérete nagyjából megegyezik majd a most kapható generációval, a tetővonal és az ablakvonal is a mostanihoz nagyon hasonlónak ígérkezik. Ugyan a hátsó lámpák a tesztautón a mostaninál keskenyebbnek látszanak, ez még könnyen változhat az autó bemutatásáig. 


A koreai gyártó várhatóan továbbra is kétféle hobbiterepjárót készít majd öt-, illetve hétüléses konfigurációban, ám elképzelhető, hogy a két verzió más néven kerül majd forgalomba. Az autó alapváltozatai továbbra is elsőkerék-hajtással lesznek kaphatóak, az összkerékhajtás opcióként, illetve a nagyobb motorokhoz, magasabb felszereltségekhez lesz kötve.   


Motorok tekintetében többféle benzines és dízelmotor közül lehet majd választani, de a hírek szerint akár konnektoros hibridváltozat is készülhet az autóhoz. A dízelváltozat várhatóan csak kiválasztott piacokon, így Koreában és Európában lesz elérhető, valamikor a 2018-ban tervezett bemutatót követően. 

Forrás: carscoops.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei