Nem mindenhol Kona lesz a Hyundai új terepjárója


Az autógyártóknak nem mindig sikerül szerencsésen az egyes típusok elnevezése, a Hyundai most a Getz után a Konával is így járt, ráadásul szakszervezeti gondok miatt az autó gyártása is késhet.  

Bizonyára sokan emlékeznek még a Hyundai első valódi B kategóriás kisautójára, az Atosnál nagyobb Getz modellre. Ezt az akkori importőr nem merte itthon ezen a néven forgalomba helyezni, ezért a 2003 és 2005 között rendelt autókon nem volt típusfelirat, csak a TB gyári kód, a feliratot külön rendelték meg és a „z” betűt levágva lehetett felragasztani a kereskedőknek.    

Valami hasonló történt most a Kona esetében is, amely életbevágóan fontos a Hyundai életében, hiszen hosszas vívódás után végre lesz kiskategóriás terepjárója a márkának. Sok múlik tehát ezen az autón, főként olyan fejlett piacokon, mint Európa és azt gondolná az ember, hogy a vállalat marketing szakemberei körültekintően jártak el, amikor az autó nevét kitalálták. 


A Kona elsőre jól hangzik, könnyű kiejteni, frissnek hat, hacsak nem portugál nyelvterületre tévedünk, ahol a „cona” portugál nyelven a női nemi szerv szleng kifejezése. Ráadásul nemcsak itt, de Norvégiában is baj lehet, hiszen ott ugyanez a feleséget jelenti. A Hyundai marketinggépezete persze azonnal működésbe lépett, így teljesen új név helyett úgy döntöttek, ezen a két piacon nem Kona, hanem Kauai néven forgalmazzák majd a típust, ami Hawaii egy másik szigetére utal.  

Közben Dél-Koreában egyre jobban aggódnak amiatt, hogy vajon időben elindulhatnak-e a Kona gyártósorai. A vállalat ugyanis úgy határozott, a gyártás hatékonyságának elősegítése és a minőség fokozása érdekében a Kona összeszereléséhez szükséges lökhárítóelemek gyártását kiszervezi és alvállalkozókra bízza. Ez a lépés azonban erős ellenállásba ütközött a gyár dolgozói részéről, akik eddig ezen elem összeállításában vettek részt. 


A menedzsment és a szakszervezet mielőbbi egyesség megkötésére törekszik, amely érinti a munkaórákat, illetve a szükséges munkások számát is. Mivel a Kona már az idei év első felében bemutatkozott, így mindkét fél számára lényeges, hogy sikerüljön megegyezésre jutni és mielőbb megkezdődhessen az új modell gyártása az Ulsan 1-es üzemében. A nehézségek ellenére a Hyundai egyik képviselője szerint a vállalat továbbra is küzd azért, hogy tartani tudják a termelési határidőket. 

Forrás: carscoops.comkoreaherald.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei