Valenciában folytatódott az új Hyundai i30 TCR tesztelése


A Hyundai Motorsport május végén folytatta új generációs i30 TCR túraautójának tesztelését,amikor három napot töltöttek a Circuit de Valencia versenypályáján.

A Hyundai Motorsport csapata már az új modell  harmadik tesztjére tért vissza Spanyolországba, mivel korábban már a szintén spanyol Motorland Aragon és az olasz Misano versenypályáin tesztelték az i30 TCR modelljét. A fejlesztés előrehaladtával aprojekt erős alapjainak megteremtése után a mérnökök figyelme egyre inkább a teljesítmény különböző területein folytatott fejlesztésre tevődött át.


Ahogyan korábban is, a valenciai pályát helyszíni műszaki bázisa, hosszú célegyenese és utolsó ráfodító kanyarja a nagysebességű egyenesek és lassú kanyarok egyvelege miatt választották. Ez lehetőséget adott a tesztcsapat számára, hogy a szigorú fejlesztési programnak megfelelően a teszthét során különböző helyzetekben felmérje az autó futóművének egyensúlyát    


A korábban a TCR nemzetközi szériájának nyitószezonjának is helyt adó Valencia versenypályán töltött idő nagy részében a csapat különböző fékanyagokat és lengéscsillapító beállításokat tesztelt. A 4 km hosszú versenypályán futott próbakörökön a Hyundai Motorsport mérnökserege minden egyes beállítási változtatás után nemcsak az új generációs Hyundai i30 TCR előző beállításaihoz tudta hasonlítani az adatokat, de az Aragon és Misano pályákon alapként lefektetett adatokhoz is. Ezeket az információkat aztán a Gabriele Tarquini veterán túraautó-versenyző által adott visszajelzésekkel együtt arra használják fel, hogy kidolgozzák az autó ideális összeállítását.    


Az új generációs i30 TCR a Hyundai Motorsport első versenypályára szánt projektje, amelynek fejlesztését az alzenaui központ Vásárlói Versenyrészlegének tapasztalt mérnökei felügyelik. Az első kész autókat várhatóan idén decemberben szállítják ki a vásárlóknak.  


„Már most is bizonyítottuk, hogy egy nagyon erős alappal rendelkezünk” – mondta Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport Vásárlói Versenyrészlegének vezetője. „Ennek ellenére a projekt kezdeti szakaszán mindig vannak olyan területek, ahol növelni kell a teljesítményt és ami a vásárlói projekteknél még fontosabb, a vezethetőséget. A korábbi tesztek során felállított alapbeállításokat követően most már ezekre építkezünk. Valenciában a lengéscsillapítás és fékbeállításokra koncentráltunk és a teszthetünket jó információmennyiséggel zártuk. A következő tesztek más területekre fókuszálnak majd, mint pl. a légellenállási csomag és a motorteljesítmény maximalizálása.”

Forrás: motorsport.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei