Növelik a Hyundai Ioniq termelését


A Hyundai azt tervezi, hogy növeli az Ioniq elektromos változatának gyártási mennyiségét, miután a vártnál jóval nagyobb érdeklődés miatt a várakozási idő az elmúlt időszakban lényegesen megnőtt.

Néhány napja került nyilvánosságra, hogy a Hyundai Ioniq Electric iránti hatalmas érdeklődés mellett az LG Chem beszállítójának akkumulátor-termelési gondjai miatt feltorlódtak az Ioniq elektromos változatának megrendelései, amelyet a Hyundai csak igen nehezen tud kielégíteni. A legújabb fejlemények szerint sikerült megegyezni a beszállítókkal, így nincs akadálya a gyártásmennyiség növelésének. 
  
Bejelentették ugyanis, hogy a Hyundai Motor az eddig termelt mennyiségnél másfélszer többet kíván előállítani az Ioniq Electricből, amelyre lényegesen nagyobb igény mutatkozik annál, mint azt előzetesen becsülték. Az intézkedést követően várhatóan megszűnik az a kényelmetlenség, hogy jelenleg még a koreai vásárlók is legalább 4-5 hónapot kénytelenek várni új autójukra.    


A Hyundai Motor a koreai Ulsanban készíti az Ioniq modellpalettáját, amelynek részeként az elektromos változatból eddig havi 1 200 darab készült. Ezt a mennyiséget a következő hónapok során felével, azaz 600 darabbal 1 800-ra kívánják növelni, amelynek fele, vagyis 600 helyett 900 darab a koreai piacra kerül, míg a másik felét hajóra teszik és többek között Amerikába, Európába exportálják. Ezzel várhatóan fokozatosan csökken majd a vásárlók sorban állása, vagy legalább elfogadható szintűre csökkenhet a várakozási idő. A sajtóhírek szerint az emelt termelés hatása a júliusi, augusztusi gyártás után érezteti majd hatását.  

A Hyundai Motor azután döntött a termelés mennyiségének növelése mellett, hogy a partnerek, köztük az elektromos járművek szállításáért felelős Környezetvédelmi Minisztérium  jelezte, hogy az Ioniq Electric modell vevőszámai túl gyorsan növekednek és a típus eredetileg tervezett 6 ezer darabos éves tervszámát 8 ezerre emelte.   


Ez azonban várhatóan továbbra sem oldja meg a Hyundai termelési gondjait, hiszen április végéig már 5 581 Ioniq Electric modellt értékesítettek csak Koreában, ha pedig hozzávesszük a május végéig megrendelt autókat is, ez a szám akár a 7 ezret is meghaladhatja.  A Hyundai ezért a későbbiekben tovább is emelheti a modell havi termelési mennyiségét azért, hogy még gyorsabban ki tudja szolgálni a koreai és a globális igényeket.  Habár azonnali reakcióra és beavatkozásra gyártástechnológiailag kevés lehetőség van, a Hyundai szerint a jövő év elejére normalizálódhatnak a viszonyok.  

„Mivel az Ioniq Electric iránti mostani igény jóval nagyobb, mint azt eredetileg terveztük, a dél-koreai kormányzat és a helyi önkormányzatok kérésére 600-ról 900-ra növeljük a helyi piacra készülő Ioniq Electric termelési mennyiségét, ami legkorábban júliusban történhet meg” – mondta a Hyundai Motor egyik képviselője.  „Arra számítunk, hogy az Ioniq Electric iránti igény a jövőben tovább emelkedik, így azt is tervezzük, hogy a koreai piacra szánt havi termelés mennyiségét a jövőben 2 ezer darabra növeljük.”


Figyelembe véve, hogy a fenti arányok alapján a koreai piacra ugyanannyi Ioniq Electric készül, mint exportra, ezért ha a hazai piacra 2 ezer darabot gyártanak havonta, az egyben azt is jelenti, hogy a mostani 1 200 darab helyett hamarosan több mint háromszor annyi, összesen 4 ezer Ioniq Electric is elhagyhatja a Hyundai ulsani gyártóbázisát. 

Forrás: etnews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei