A Hyundai i30 kupéja is megjelent a Nürburgringen


A Nürburgringen megrendezett 24 órás versenyen nemcsak a Hyundai új i30N típusa vett részt, az esemény mellékprogramjaként szervezett felvonuláson többek között az i30 Fastback változata is feltűnt. 

Az év egyik legnagyobb autós versenyén, a Nürburgringen megrendezett ADAC 24 órás tartóssági versenyen a Hyundai két i30N szériaközeli prototípussal vett részt, ám a verseny előtt megrendezett parádén a vállalat felvonultatta összes éppen tesztelés alatt álló kínálatát. Ennek keretében a sorban az i30N modellek mellett feltűnt az i30 Fastback változata, valamint egy Kona is.   


Ezeket a még fejlesztés alatt álló modelleket általában a tesztpályán körözve, vagy az oda és visszaúton szokták lencsevégre kapni, a lesifotósok most azonban egészen közel kerülhettek a jól álcázott prototípusokhoz. Ráadásul az autót vezető tesztpilóták sem hadakoztak ez ellen, sőt ők is fotózták az eseményt.  


Mivel azonban korábban már több alkalommal is sikerült körbefotózni az i30 Fastback változatát, így igazán újat nem sikerült megtudni az újabb képekből. Az ötajtós kupé vonalvezetése illeszkedik a már bemutatott kompakt modelléhez, mindössze az Audi A5 Spoerbackre vagy a BMW 3 GT-re emlékeztetően ereszkedő hátsó tetővonal tér el a megszokottól. Ezzel a Hyundai várhatóan újabb és fiatalabb célközönséget igyekszik megszólítani.  


A közel kerülő fotóriportereknek sikerült fotót készíteniük az i30 Fastback műszerfaláról is. Ezt egyáltalán nem meglepő módon szintén az i30 már megismert ötajtós és kombi változatából emelték át, de a kormánykerék és vélhetően a teljes belsőt, illetve a kénelmi és biztonsági felszereléseket onnan kapja az autó. 


Ahogyan várhatóan motorkínálatát is a már megismert i30 modelltől örökli majd. Az alapot továbbra is az 1,4-es benzines jelenti majd 100 lóerővel, amely mellett 1,0 és 1,4 literes T-GDI, illetve különböző teljesítményű 1,6 literes CRDi dízelmotorok jelentik majd az i30 Fastback induló motorkínálatát, amelyekhez hatfokozatú kézi váltó vagy hétfokozatú duplakuplungos automatizált váltó kapcsolódhat.


Már a vállalat vezetői is megerősítették azonban, hogy az ötajtós kompakt után az i30 Fastback is megkapja az „N” csomagot, vagyis a kétliteres T-GDI turbómotort, amely két változatban, 245 és 275 lóerős kivitelben lesz elérhető.

Forrás: autoevolution.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei