Jöhetnek a Hyundai kupéterepjárói


A Hyundai egyik vezető tervezője nemrég arról beszélt, hogy a koreai gyártó a manapság egyre népszerűbb kupészerű terepjárók bevezetését is fontolgatja. 

A Hyundai Motor Europe formatervezési vezetője, Thomas Bürkle egy interjúban utalt arra, hogy a koreai vállalat olyan, manapság egyre népszerűbb kupészerű karosszériájú terepjárók tervezésébe fog, mint amilyen pl. a BMW X6-os modell. Bürkle a Hyundaihoz kerülése előtt, még a BMW-nél részt vett az X6 modell formatervezési folyamatában, amelyhez hasonló modell szerinte a Hyundainál is hozzájárulna az eladások további növekedéséhez.  

„Egyértelműen érdekes lehet nyitnunk a terepjárók különböző karosszériaváltozatai felé” – mondja a tervező. „Persze, az X6 teljes történetét ismerem és úgy gondolom, ebben a kategóriában a jövőben egyre szélesebb lesz a választék. De az i30 Fastback változata szintén egy ilyen palettabővítés kezdete lehet, amely inkább az érzelmekre hat, míg a Hyundait még mindig inkább praktikus márkának tartják, így pedig ez egy új szint és ha ez jól sikerül, akkor erre építhetünk.”


A márka ugyanis nemrég bejelentette, hogy tervei szerint egy kupétetős változatot is készít a vadonatúj harmadik generációs i30 modellből, amely gyakorlatilag a kevésbé népszerű második generációs i30 kupé helyét tölti majd be. Bürkle azt magyarázta, hogy a Hyundai vásárlói egyre gyarapszanak, amelyre reagálva az autógyártó egyre nagyobb hangsúlyt fektet magasabb árkategóriás modellváltozatainak marketingjébe.  Ezt a változást először az új i30-nál lehet majd észrevenni, mielőtt ez továbbgyűrűzne a hobbiterepjárók irányába. 

„Persze az egy sikertörténet, ha az emberek a drágább változatokat veszik, ez azt jelenti, hogy a zsebük mélyére nyúlnak és tényleg élvezik az autójukat, nemcsak egy olcsó közlekedési eszközt akarnak” – meséli Bürkle. „Ezen mi már sikeresen túlvagyunk, így tudjuk azt, hogy vevőkörünk biztos anyagi háttérrel rendelkezik, így szeretnénk számukra izgalmasabb kínálatot nyújtani. A vállalat számára ez egy újabb lépcsőfok.” 


A vállalat hamarosan bemutatja a Kona kisterepjárót, amely a középméretű Tucson és a nagy Santa Fe modelleket egészíti ki az egyre népszerűbb hobbiterepjárók között.  Bürkle szerint első lépésként a nagyobb méretű crossoverekből lenne a legnagyobb értelme kupéváltozatot bemutatni. 

„Elég sok szegmensben el tudnám képzelni a kupétetős terepjárót, de meg kell néznünk, milyenek lesz a karosszéria arányai, a kerekek arányát, a hosszúságot, a hátsó túlnyúlást, stb. Egy kupéprofilhoz meg kell lennie egy bizonyos hossznak és szükség van a magasság és a hosszúság arányosságára is. Rengeteget beszélgetünk az arányokról és ez is valami egészen új, eddig ilyenekről nem esett ennyi szó. Így mielőtt nekifognánk rajzokat készteni , meg kell vitatnunk, milyen legyen a tengelytáv, mekkora legyen az autó magassága és szélessége. Mielőtt kihegyeznénk a ceruzáinkat, számunkra ez a kezdeti szakasz különösen fontos” – mondja a tervező. 


Bürkle egyelőre annyit mondott, a mostani helyzetben még bármi elképzelhető, ami azt is jelenti, egyelőre kivárnak. A márka és Genesis luxusmárkája további terepjárók bemutatására készül, amelyek jó alapot jelenthetnek egy későbbi kupévonalú változathoz.   

Forrás: carsguide.com.au

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei