Tiéd a világ. Te irányítasz - A vadonatúj Hyundai Kona biztonsági rendszerei


(Sajtóközlemény) A Kona széles skálájú aktív biztonsági felszereltséget kínál, beleértve a gyalogosfelismerő móddal is rendelkező autonóm vészfékező, vagy éppen a Vezetői Éberségfigyelő rendszert.

A Hyundai az egyetlen autógyártó, amely járművei globális gyártásához a felhasznált acélt saját maga gyártja. Ennek előnyei a vadonatúj Konánál is jelentkeznek, mely erős, ugyanakkor könnyű karosszériájának köszönhetően fokozottan dinamikus teljesítményre képes és növeli a utasok passzív biztonságát. Az ultra-nagy szilárdságú acél a legnagyobb ellenállóerőt biztosítja, míg a széleskörű forró sajtolás és a 115 m-es szerkezeti ragasztóanyag javítja a merevséget, miközben csökkenti a súlyt.


A kompakt külső ellenére a Kona testszerkezetének biztonsági övezetét maximalizálták és tovább javították egy gyűrű alakú kabinszerkezettel, amely ütközés esetén szétteríti a törés energiáját különböző irányokba, és csökkenti annak utasokra mért hatását. A többszörös terhelésű szerkezet szétszórja a törési energiát, és az optimális passzív biztonság elérése érdekében dolgozik.


A vadonatúj Kona a legmodernebb biztonsági jellemzőkkel rendelkezik, melyek megfelelnek a legmagasabb európai biztonsági előírásoknak: autonóm vészfékező rendszer gyalogosfelismerő móddal, aktív sávtartó rendszer (széria), intelligens távolsági fényszóróvezérlés, a vezető éberségének csökkenésére figyelő rendszer (széria), holttér-figyelő rendszer, mögöttes keresztirányú forgalom felügyelet.


A vadonatúj Kona gyalogosfelismerő móddal ellátott Autonóm vészfékező rendszer (AEB) van felszerelve, mely fejlett aktív biztonsági funkciójával figyelmezteti a járművezetőket a vészhelyzetekre, szükség esetén pedig fékez. Az elülső radar és a kameraérzékelők segítségével az AEB három szakaszban működik. Kezdetben fény-és hangjelzésekkel figyelmezteti a vezetőt, ellenőrzi a féket az ütközési veszélyhelyzetnek megfelelően, és amennyiben az ütközés elkerülhetetlen, a legnagyobb fékerőt alkalmazza az ütközés elkerülése vagy a károsodás minimalizálása érdekében. Amint egy gépkocsit vagy gyalogost érzékel az autó előtt 8 km/h vagy annál nagyobb sebességgel, a rendszer aktiválódik. 


Az aktív sávtartó rendszer (LKAS) 60 km/h-s sebesség felett az autó helyzetének érzékelésével figyelmezteti a vezetőt a bizonytalan mozdulatokra. Riasztójelzést ad, mielőtt az autó áthaladna a fehér, a szürke és a kék vonalakon, illetve az úttest felületéből kiemelkedő jelzőpontokon, és mielőtt a rendszer a biztonságos irányú korrekciós kormányzást elindítaná, fény-és hangjelzésekkel figyelmezteti a vezetőt. 

Automatikus módra kapcsolva, a Távolsági fényszóró asszisztens (HBA) érzékeli mind a szembejövő, mind pedig az ugyanabban a sávban az auto előtt haladó járműveket éjszaka, és ennek megfelelően lekapcsolja a távolsági fényszórót, ezzel csökkentve a többi vezetőt érő vakító hatást. Amikor nem érzékel más járművet a közelben, a rendszer automatikus újra aktiválja a távolsági fényszórót. 


A Vezetői Éberségfigyelő rendszer (DAA) a sofőr viselkedési, autóvezetési mintáit megfigyelve képes felismerni, ha figyelmetlen vagy fáradt a vezető, és ezzel megelőzni a potenciális balesetet. A rendszer a jármű számos paraméterét elemzi: a kormányszögtől és a kormányzási nyomatéktól kezdve a jármű sávon belül elfoglalt helyén át a menetidőig. Ezen felül a vezető saját maga szabályozhatja a rendszer érzékenységét. Amennyiben a rendszer figyelemhiányra utaló viselkedési jeleket észlel, hangjelzéssel, valamint a műszerfalon megjelenő üzenettel figyelmezteti a vezetőt.

Szintén radar használatával a Holttér-figyelő rendszer (BSD) figyeli a hátsó sarkakat és amennyiben egy másik jármű felbukkanását érzékeli, fényjelzést ad a külső tükrökön. Amennyiben a vezető ezután aktiválja a jelzőkészüléket, egy hangjelzés hallható. Ugyanez vonatkozik az olyan sávváltásokra, amikor járművet észlel a rendszer. 


A hátsó sarokban elhelyezett radarral a Mögöttes keresztirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (RCTA) kis látótávolságú, keskeny területekről történő kitolatásnál csökkenti a közeledő járművekkel való ütközés kockázatát. A radar segítségével a jármű mögött a keresztirányú forgalmat 180 fokos szögben érzékeli a közeledő járműveket, és arról az RCTA fény-és hangjelzésekkel figyelmezteti a vezetőt.

A vadonatúj Kona csúcsminőségű merevsége nagy szilárdságú acél felhasználásának, a nagyteljesítményű energiafelszívódásnak köszönhető, valamint a minimális disztorzióból ered – így védi ütközés esetén az utasokat.


A nagy területen alkalmazott forró sajtolás és a rendkívül nagy szilárdságú acélból készült gyűrű alakú kabinhéj-szerkezetnek köszönhetően a legmagasabb ütközésállóság érdekében a biztonsági zóna kibővült. A kabin multiload-áteresztő szerkezete diszkrét energiát szétoszlik különböző ütközések esetén, és csökkenti a hatást. Az utastér többszörös terhelésű szerkezete több irányba szétszórja a törési energiát ütközés eseté és csökkenti annak hatását.  A Kona belsejében összesen hat légzsák van: 2 első, 2 oldalsó és 2 függönylégzsák, melyek a vezető soron és hátsó üléseken utazók védelmét biztosítják.

Forrás: Hyundai Magyarország

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei