7,5 millió forinttól kapható itthon az új Hyundai Ioniq


A Hyundai Holding Hungary nyilvánosságra hozta a néhány hete bemutatott új Ioniq hibrid és konnektoros hibridváltozatának árait, amelyek ugyan első ránézésre nem emelkedtek, azonban a felszereltségükben jelentős változások történtek.

A Hyundai Motor már az év elején bemutatta Koreában a felfrissített Ioniq hibrid és plug-in hibrid változatát, ám a tisztán elektromos változattal egészen május elejéig adós maradt. Utóbbi május első napjaiban mutatkozott be és a vállalat ezzel együtt az európai piacon is bemutatta a modelltrió megújult változatait. A megújult Hyundai Ioniq Electric változatára még egy kicsit várnunk kell, ám a hibrid és Plug-in változatok már itthon is rendelhetőekké váltak. 


Műszakilag a Hyundai Ioniq ráncfelvarrása nem sok lényeges újdonságot tartogat, hiszen az autó továbbra is ugyanazt az 1.6-os benzinmotort és 44, illetve 60 lóerős villanymotort kapja, mint előtte, az akkuk 1,56 (hibrid), illetve 8,9 kWh kapacitása sem változott, azonban a két modell a módosításoknak köszönhetően várhatóan még jobban tud majd gazdálkodni a rendelkezésre álló energiával. Így például már mindkét verzió kap kormány mögötti füleket, amelyekkel a visszatöltés erejét lehet állítani, a navigáció adatait felhasználva pedig az autó maga is képes a lehető legjobban gazdálkodni az akkuk kapacitásával.


 A magyar forgalmazó a korábbiakhoz hasonlóan kétféle felszereltséggel forgalmazza az Ioniq hibrid és PHEV változatát: előbbi Comfort kivitelben 7,5 millió, míg utóbbi 9,5 millió forinttól kapható, míg a Premium kivitel 8,1 és 10,2 millió forintot kóstál, mind 500 ezer forint kedvezménnyel. Ugyan úgy tűnhet, az Ioniq a frissítéssel nemhogy drágább, de inkább egy kissé olcsóbb lett, érdemes egy pillantást vetni a felszereltséglistára is, mivel itt olyan tételek kerültek ki az alapellátmányból, amelyekért korábban nem kellett felárat fizetni. 


Az Ioniq Comfort változata persze így sem lett fapados, hiszen az immár térdlégzsákot is tartalmazó 7 légzsákos, menetstabilizálót és blokkolásgátlót is tartalmazó biztonsági rendszer mellett többek között továbbra is szériában jár az autonóm vészfékező, az automata kapcsolású távfényszóró, a kétzónás automata klíma, a négy elektromos ablak, az elektromos állítású, fűtött külső tükrök, a telefontükrözést támogató 10,25 colos méretű Display Audio érintőképernyő és a multifunkciós kormánykerék. A Premiumban emellett a LED első-hátsó lámpákért, a hátsó légbeömlőkért, a fényre sötétedő belső tükörért, a kulcsnélküli rendszerért sem kell külön fizetnünk. Mostantól alapból minden Ioniq 15 colos alapfelniket kap, a 17 colos kerekek extrapénzért kaphatóak. Újdonság még az eCall segélyhívó rendszer, amivel egy baleset során a vezető, vagy az érzékelők alapján az autó is értesítheti a segélyszolgálatokat.


A rendelhető extrák köre jelentősen bővült, hiszen pl. az eddig szériában járó adaptív sebességtartó pluszpénzért kapható, amihez a 17 colos kerekeket és az elektronikus rögzítőféket is meg kell még rendelnünk, illetve csak a tempomattal együtt kérhetünk fejlett LFA sávkövető rendszert is.  Comfort szinten fizetni kell az esőérzékelős ablaktörlőért, a vezeték nélküli telefontöltőért, a digitális antennáért, amelyek mellett a Téli csomagban ülés- és kormányfűtéssel és navigációval növelhetjük tovább választott autónk komfortját. A Premium kivitelben a holttérfigyelő, az elektromosan behajló külső tükrök, a belső hangulatfény, a tetőablak mellett a hátsó ülésfűtés és az akár ülésszellőztetéssel kiegészített bőrbelső is elérhetővé vált.            


A magyar piacra készülő Ioniq modelleket júliustól készítik Koreában, így az első autók várhatóan kora ősszel érkezhetnek meg a Hyundai hazai kereskedőihez.

Forrás: hyundai.hu

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését