Csúcson a Hyundai eladások Európában


A Hyundai Motor értékesítési eredménye soha nem látott szintre emelkedtek Európában, amit elsősorban a Tucson iránti hatalmas keresletnek köszönhet a márka.

A Hyundai Motor fennállásának legjobb hónapját zárhatta szeptemberben. A koreai autógyártó az elmúlt hónapban összesen 49 555 darab új autót tudott értékesíteni, amely 9,8 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban, ráadásul ez az eredmény meghaladja a korábbi márciusban felállított 48 215 darabos rekordot is. A vállalat piaci részesedése ezzel 3,6 százalékra ugrott az elmúlt hónapban. Az ACEA által kiadott friss adatokból az is kiderül, az év első kilenc hónapjában a Hyundai sikeresen megőrizte 3,3 százalékos piaci részesedését: januártól szeptemberig összesen 355 423 darab új gépkocsit értékesítettek a kontinensen.


A kiváló szeptemberi értékesítési eredmény leginkább a márka új hobbiterepjárójának köszönhető, amelyet júniustól fokozatosan vezettek be Európa piacaira, a Tucson szeptember elejétől pedig már a magyar piacon is elérhető. Az új modell értékesítési darabszámai hatványozottan emelkedtek a bemutatót követő hónapokban: júliusban 2 309, augusztusban 3 350 darab után szeptemberben már 9 309 darabot sikerült értékesíteni a kontinensen.

Számos egyéb említésre méltó eredménye mellett ez volt szeptember legkeresettebb Hyundai modellje, továbbá az első számú szabadidőjármű a teljes németországi piacon, derül ki a Kraftfahrt-Bundesamt ( KBA) jelentéséből. Az új modellre már korábban elkezdhették leadni a megrendeléseket a reménybeli ügyfelek; a mai napig 61 000 darab Tucsonra érkezett be megrendelés: ilyen rövid idő alatt egyetlen más Hyundai modell sem ért el ilyen sikereket még Európában.


Amennyiben a Tucson eredményéhez a kifutó, de még készleten lévő ix35 modellt is hozzászámítjuk, összesen 12 915 darab fogyott a Hyundai kompakt crossoveréből. Ez több mint negyedével, 27 százalékkal több, mint amennyit 2014 szeptemberében sikerült a modellből értékesíteni.

A Hyundai más, kifejezetten Európára szabott modelljei is jelentős mértékben hozzájárultak a rekorderedményhez. A Törökországban készülő i10 miniből 10 053, míg a Csehországból származó i30 modellből 14 478 darabot értékesítettek a Hyundai márkakereskedések idén szeptemberben.


„Ahogy egyre fejlődik az európai piac, úgy tartunk lépést a növekedéssel, köszönhetően az új modelljeink egyre szélesebb kínálata iránt mutatkozó, fokozott érdeklődésnek.” – mondta Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezető igazgatója. „A vadonatúj Tucson fantasztikus fogadtatása is jól mutatja, mennyire vonzónak találják az európai vásárlók a Hyundai márkát.”

Forrás: yonhapnews.co.kr, Hyundai Hungary

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei