Már készül a Hyundai i30 N


Két év múlva bemutatkozik a Hyundai első igazi sportautója, amely egyértelműen a Volkswagen Golf GTI riválisa lehet.

A Hyundai gazdaságos Pony modelljétől akkor kerül legmesszebbre a márka, amikor 2017-ben megérkezik az első N szériás autója, az i30 N. Thomas Bürkle, a Hyundai Motor Europe főtervezője legalábbis ebben bízik és azt is elárulta, milyen célokat tűztek ki. "Azt hiszem, a Golf GTI az egyik legnagyobb mérce" - mondta Burkle. "De ott van a Focus RS, ami nagyon vagány, de ott a Renault Megane RS és a Peugeot is dolgozik a 308 GTI változatán.


Ez a nyilatkozat összhangban van a Hyundai WRC csapatfőnökének, Michel Nandan közleményével,aki még júliusban beszélt arról, hogy az első N szériás autó az i30-ra épül majd. A jármű fejlesztése már javában zajlik, amit az a rengeteg kémfotó is alátámaszt, amit a márka nürburgringi tesztközpontja közelében készítettek. Az autó viszont biztosan nem kerül ebben a formában gyártásba, a most kifejlesztett hajtásláncot az i30 következő generációjában mutathatják be két év múlva.


Habár a várakozások szerint Frankfurtban már bemutatták volna az i30 N koncepcióját, ehelyett az N 2025 Vision Gran Turismo és a 2016-os i20 WRC előfutárát mutatták meg a szalonon. Az N sportkocsikra kiéhezett közönség figyelmét a korábban Szöulban bemutatkozott középmotoros Veloster RM15 tanulmánnyal keltették fel, amelynek motorterében egy 2,0 literes, 300 lóerős T-GDI turbómotor dolgozik és hajtja az autó összes kerekét - százra 4,7 másodperc alatt gyorsul.


AZ RM15 számos technológiai fejlesztése kerülhet át az i30 N kivitelbe, de Bürkle szerint addig nem fogják az autót bemutatni, amíg az teljesen el nem készült. "Biztosak akarunk lenni abban, hogy az első N szériás modellünk tökéletes lesz. Nem akarjuk túl gyorsan piacra dobni, mert az sokat jelent számunkra és a hírnév már az első pillanattól fontos. Azonkívül az N modellek bemutatásával együtt az egész kínálatunkban megjelenik a teljesítmény-orientáltság . "


Bürkle szerint a saját tesztközpont felállításával a Nürburgringen és az ex-BMW-s Albert Biermann alkalmazásával megindultak az előkészületek arra, hogy a Hyundait izgalmasabb márkává tegyék - és ez nemcsak az N szériás modellekre értendő.. 


Ennek ellenére azt a formatervező is elismeri, hogy a Hyundait eddig nem éppen a finom sportautóiról ismerték meg. "Őszintén szólva a múltban voltak gondjaink az autók teljesítményével" - mondja és azt is hozzátette, hogy a Hyundai modellek kezelhetősége már mostanra is sokat javult. "Manapság már büszkék lehetünk arra, mennyit fejlődtünk. Ha megnézzük az új Tucsont, sokkal jobban kezelhető az autó, a kormányzás." 


Az N szériás autók érkezése mégis a következő szintre, az i30 Turbo változatán is túlra emelné a márkát, amiről Bürkle úgy gondolja, sokakat vonz majd a márkához."Az N márka érzelmekkel tölti meg a Hyundait. Egy más típusú vásárlóközönséget szeretnénk ezzel megcélozni, akik örömüket lelik autójuk vezetésében, élvezik azt. Ezért veszünk részt a WRC-ben és ezért hoztuk létre az N márkát is." 


Bürkle azt is elárulta, hogy az N szériás autók formavilágához az i20 WRC modellből merítenek ihletet. "szóba kerülnek a nagyteljesítményű sportkocsik, nagyon magas technológiai színvonalról beszélhetünk. Az aerodinamika, hűtő levegőáramlás, leszorítóerő fontos kérdés és van egy csomó probléma. Ez nemcsak arról szól, hogy építsünk egy szörnyeteget. Azt szeretnénk, ha erősnek is nézne ki, erőteljes külsővel rendelkezne. Ezt megmutattuk a raliautónkkal, ami az új i20-ra épül. Valami ilyesmit lehet elvárni egy N szériás autótól." 

Forrás: motoring.com.autotalcar.hu

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei