Jól vizsgázott az új Hyundai Tucson a törésteszten
Az amerikai IIHS idei töréstesztjén kiválóra értékelte a
Hyundai Tucson legújabb változatát, a Sonata viszont nem tudott javítani
korábbi eredményein.
A Hyundai 2016-os modellévű Tucson és Sonata modelljei
megkapták a legmagasabb, Top Safety Pick + minősítését a Közlekedésbiztonsági
Biztosító Intézet (IIHS) legfrissebb töréstesztjén. Habár a Sonata a
fejlesztések ellenére sem tudott javítani a kis átfedéses ütközési eredményein,
a Tucson ebben a kategóriában a korábbi generáció „Rossz” minősítését „Jó”-ra
javította.
A teljesen új generációval bemutatkozó Tucson a hivatal öt
tesztkategóriájának mindegyikében a legjobb értékelést kapta. A kis átfedéses
ütközési tesztnél a bábu feje jól ellenőrzötten mozgott, az IIHS értékelésében
pedig kiemelte, hogy egy valós ütközés esetén jelentősebb sérülés nélkül
szállhat ki az autóból a vezető és utasa. A Tucson frontális ütközésvédelme
pedig „Kiváló” értékelést érdemel abban az esetben, ha a modellt felszerelték
olyan opcionális biztonsági kiegészítőkkel, mint pl. az autonóm
vészfékrendszer.
Habár a Hyundai a 2015-ös változathoz képest jelentős
mértékben változtatott a 2016-os Sonata szerkezetén, a kis átfedéses ütközési
teszt során pontszám nem volt elég arra, hogy a korábbi „Elfogadható” értékelést
az IIHS megváltoztassa. Úgy látszik tehát, hogy a Hyundai sikertelenül próbált
javítani a Sonata hibáin. Ennek ellenére a modell az összes többi teszt során a
legnagyobb pontszámokat érdemelte ki, a frontális ütközésvédelmet így „Kiváló”-ra
minősítették.
„A 2016-os modellévre átdolgozott Hyundai Tucson maximális eredményt ért el a kis átfedéses frontális ütköztetési vizsgálaton, míg a Sonata megőrizte eddigi 'elfogadható' minősítését.” – mondta David Zuby, az IIHS vezető kutatója. „Mindkét gépkocsihoz rendelhető frontális ütközést megelőző rendszer, amely az IIHS autonóm féktesztjén kiemelkedő minősítést szerzett. Ez alapvető követelmény ahhoz, hogy egy típus elnyerhesse a 'Legbiztonságosabb autó +' minősítést.”
„A Hyundai számára mindennél fontosabb az utasok biztonsága, legyen szó modellkínálatunk bármelyik tagjáról.” – mondta Mike O’Brien, a Hyundai Motor America vállalati és terméktervezési ügyekért felelős alelnöke. „Olyan technológiák kifejlesztésére törekszünk, amelyek segítségével teljesen elkerülhetők a balesetek. Ilyenek a frontális ütközésre és sávelhagyásra figyelmeztető funkciók, vagy a vészfékrásegítő rendszer. Rendkívüli örömünkre szolgált ez az elismerés, mely igazolja, hogy a Tucson és a Sonata magas szintű védelmet biztosít, amennyiben az ütközés mégis bekövetkezik.”
„A Hyundai számára mindennél fontosabb az utasok biztonsága, legyen szó modellkínálatunk bármelyik tagjáról.” – mondta Mike O’Brien, a Hyundai Motor America vállalati és terméktervezési ügyekért felelős alelnöke. „Olyan technológiák kifejlesztésére törekszünk, amelyek segítségével teljesen elkerülhetők a balesetek. Ilyenek a frontális ütközésre és sávelhagyásra figyelmeztető funkciók, vagy a vészfékrásegítő rendszer. Rendkívüli örömünkre szolgált ez az elismerés, mely igazolja, hogy a Tucson és a Sonata magas szintű védelmet biztosít, amennyiben az ütközés mégis bekövetkezik.”
A fentiek ellenére elképzelhető, hogy a Sonata jövőre már
nem kaphatja meg ugyanezt a Top Safety Pick+ elismerést, de talán még az eggyel
alacsonyabb Top Safety Pick minősítést sem. jövő évtől ugyanis minden járműnek „Jó”
értékelést kell szereznie a kis átfedéses ütközés terén ahhoz, hogy az adott
modell a legjobbak közé kerülhessen.
Forrás: motortrend.com, hyundainews.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!