Még kisebb terepjárón dolgozik a Hyundai
A Hyundai kisterepjárójának sikeres bevezetése arra ösztönzi a vállalatot, hogy lefelé bővítse SUV kínálatát Indiában.
A Hyundai vadonatúj kisterepjárója, a Creta iránt megjelenése
óta hatalmas az érdeklődés, a vállalatnak nemrég növelnie kellett a gyártósorok
kapacitását annak érdekében, hogy csökkenteni tudják a nem ritkán fél évnél is
hosszabbra nyúló várakozási listát.
A sikeres fogadtatás alapján a Hyundai koreai és indiai
mérnökei már dolgoznak egy, a Cretánál is kisebb terepjáró modellen. A négy
méternél is rövidebb crossover már közvetlen konkurense lehet a Ford EcoSport,
a Mahindra TUV300, vagy éppen a Maruti Suzuki készülő YBA kompakt terepesének.
A vállalat várhatóan ugyanarra a padlólemezre készíti el a 4
méternél rövidebb terepjáróját, amelyre a Grand i10, illetve annak limuzin
változata, a Hyundai Xcent is épül. Sőt, ugyanerre az alapra épül majd a
Hyundai indiai kisegyterű modellje is, amelyet a tervek szerint 2016-ban
mutatnak majd be. Az új miniterepjáró a korábbiakhoz hasonlóan elsődlegesen az
indiai piac számára készül, de a termelés felfutásával később más piacokra is
eljuthat majd, viszont a biztonsági követelmények miatt Európa ebből valószínűleg
kimarad.
Az apró terepes 4 méternél rövidebb hossza miatt
adókedvezményekben részesülhet, amely segítheti a Hyundai Indiát abban, hogy
megfelelően tudja beárazni modelljét. Az új kisterepjáró minden bizonnyal az
i10 1,2-es benzinmotorját kapja majd, dízelmotorból pedig az 1,4-es CRDi
jöhetne szóba, amelyekhez öt- vagy hatfokozatú kézi sebességváltó párosulhat.