A moszkvai Hyundai Motorstúdióba költözik a FIFA múzeuma


Az Oroszországban megrendezésre kerülő 2018-as FIFA Labdarúgó-világbajnokság fő szponzoraként a Hyundai Motor bejelentette, hogy az esemény idejére a FIFA Labdarúgó Múzeumát Zürichből Moszkvába költöztetik.  

A kiállítás a FIFA Világbajnokságok ünnepléseként a szurkolók szenvedélyességén és odaadásán, illetve a múltban jelentős nyomot hagyott játékosok iránti megemlékezéseken keresztül mutatja be az esemény történelmét.

A kiállítás egyik fénypontja a Jules Rimet kupa lesz, amelyet első alkalommal láthat a nagyközönség a FIFA Labdarúgó Múzeumán kívül. A Jules Rimet kupa volt az az eredeti FIFA Világbajnokság trófeája 1930 és 1970 között. Két alkalommal el is lopták, egyszer 1966-ban és egyszer 1983-ban, Brazíliában. A trófea soha nem került elő. A Jules Rimet kupa eredeti talapzata azonban megmaradt, rajta a FIFA Világbajnokság első négy győztesének nevével. Ezt a zürichi központ pincéjében fedezték fel 2014-ben, amire most a trófeával teljesen azonos utánzatát helyezték. A világbajnokság ideje alatt a szurkolóknak lehetőségük lesz ezt a trófeát is megcsodálni a moszkvai Hyundai Motorstúdió épületében, akárcsak a 2018-as FIFA Labdarúgó-világbajnokság győztes kupáját is kiállítják június 9-től.  


A 64 mérkőzés mindegyikéhez használt Adidas Telstar hivatalos meccslabdája szintén kiállításra kerül a Hyundai Motorstúdió kirakatában, amellyel együtt a látogatók egy óriási táblán a bajnokság eredményeit is nyomon követhetik. Az Oroszországban megrendezésre kerülő bajnokság 64 meccsének mindegyikén egyedi hivatalos labdát használnak a kezdőrúgáshoz. Moszkva 12 stadionjában megrendezett minden mérkőzésének végén a kirúgás labdáját visszaviszik a Motorstúdióba és azt ott kiállítják.    

Emellett a rendezvényen a FIFA Labdarúgó Múzeumából származó tárgyakat állítanak ki 1930-től napjainkig. A látogatók a kiállított tárgyak mellett olyan játékosokkal kapcsolatos történetekkel is találkozhatnak, mint Pelé, Diego Maradona, Lev Yashin, Linell Messi vagy Cristiano Ronaldo.  


A Hyundai is olyan elemeket készül kiállítani, amelyeket a 32 résztvevő nemzet szurkolói kultúrájából a Hyundai 2018-as FIFA Világbajnokság digitális platformján keresztül gyűjtött össze az április 15-től május 18-ig tartott Hyundai Világ Futball Örökség kampányának részeként. A látogatók mindezeken túl a 32 résztvevő ország szivárvány által ihletett mezeit is megtekintheti. 

„A FIFA Labdarúgó Múzeummal együttműködve nagy örömmel nyitjuk meg ezt a különleges kiállítást, amely első alkalommal látható Oroszország szívében, a moszkvai Hyundai Motorstúdióban a 2018-as FIFA Világbajnokság ideje alatt” – mondta Wonhong Cho, a Hyundai Motor marketingvezetője. „AFIFA Világbajnokságok hivatalos autóipari támogatójaként elkötelezetten támogatjuk a világ labdarúgásának fejlődését azzal, hogy a mostanihoz hasonló egyedi és élvezhető élményeket nyújtunk a szurkolóknak ugyanúgy, ahogyan a világ minden részén elkötelezetten gondoskodunk ügyfeleinkről a különleges tulajdonosi élmény biztosításáról.”


„A világ minden tájáról ideérkező focirajongók rengeteg látnivalóval fognak találkozni Moszkvában, a 2018-as Világbajnokság ideje alatt” – mondta Fatma Samoura, a FIFA főtitkára. „Lehetőségük lesz a döntőket nemcsak a stadionokban átélni, de a FIFA Rajongói Fesztiválon a Vörös téren – most pedig a Hyundaijal kötött együttműködés keretein belül akár a FIFA Labdarúgó Múzeumban is. Ez az egyedülálló kiállítás a FIFA Világbajnokság történetét a foci örökségének rengeteg érdekes tárgyán keresztül mutatja be.” 


Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését