Kínára összpontosítanak a Hyundai formatervezői


A Hyundai Motor dizájnerei mostanában sokat túlóráznak azért, hogy az új modelljeik vonzó formáikkal és modern funkcióikkal megnyerjék a kínai fiatalokat és újranöveljék eladásaikat a világ legnagyobb autópiacán.

A Hyundai Motor jelenleg bővíti 25 tagból álló kínai formatervező részlegét. Simon Loasby, a vállalat kínai dizájnrészlegének vezetője elmondta, hogy céljuk a létszám megduplázása és ezzel együtt a Hyundai európai és kaliforniai tervezőirodájával megegyező méretűvé tétele.  Korea legnagyobb autógyártója tavaly 31 százalékkal kevesebb autót adott el Kínában, amelynek hátterében a diplomáciai bonyodalmak mellett az új modellek hiánya állt.


„Sokkal több vagány autót kell építenünk, amelyek izgalmasak lehetnek a mostani kínai generációk számára”- mondta a most 50 éves Loasby egy pekingi interjújában. „El kell rugaszkodnunk és még bátrabbaknak kell lennünk – hogy megpróbáljunk minden autót ikonként megalkotni, a ’hűha’ érzést megteremteni, ahol az ember végig akarja simítani a felületet.” 


Mivel Kína lakosságának fele 40 év alatti, ezért hozzájuk olyan járművek passzolnak, amelyek online szolgáltatásokat nyújtanak és ezért fontos a Hyundai számára, hogy ezen a területen is előretörjön. Ami pedig Kínában beválik, az a hatalmas ország városi fiatal vásárlóinak globális trendeket felállító életstílusának köszönhetően nagy valószínűséggel máshol is működik.


A Hyundai most megpróbálja újraépíteni márkaképét is, miután piaci részesedése a német és japán riválisok mellett a feltörekvő helyi kínai autógyártók miatt is lemorzsolódott. Az autógyártó megkésett a vásárlók limuzinoktól eltávolodó és a nagyobb, drágább hobbiterepjárókhoz közeledő preferenciáikra adott válaszokban, így az olcsóbb kínai márkák és a belépőszintű modelleket piacra vezető luxusmárkák lelépték.


A Hyundai a legutóbbi Pekingi Autószalonon egy olyan ix35 modellt állított ki, amelynek 9,6 colos (24 centiméteres) kijelzőjén keresztül a felhasználó zenét játszhat át és a fiatalok számára népszerű olyan online szolgáltatásokat vehet igénybe, mint az Alipay és a WeChat. A jármű multimédiás rendszerében a Baidu kapcsolódási szolgáltatásai között a navigáció többek között arra is képes, hogy parkolóhelyet foglaljon a sofőr számára.  „Nagy kérdés a virtuális gazdaságosság – mennyiben érinti mindez a vásárlóinkat? Mit várnak el egy olyan márkától, mint a miénk?” – mondta Loasby a pekingi rendezvényen.”Ezen küzdünk a kollégáimmal együtt.”


A Hyundai emellett kiállította a LaFesta nevű vadonatúj sportlimuzinját és az új Encino kisterepjárót is. Később a vállalat azt tervezi, hogy még több Kínára szabott modellt vezetnek be és a Genesis prémium márkát is meghonosítják a világ legnagyobb autópiacán. „Kína nagyon gyorsan változik. Mi valóban nagyon odafigyelünk a kínai piacra” – mondta Peter Schreyer, a Hyundai és Kia formatervezési elnöke Pekingben. „A szemléletünk mostanra teljesen megváltozott. Ha van valami, amit a piac akar, közelről megvizsgáljuk és mindent megteszünk azért, hogy az embereket boldoggá tegyük.”

Forrás: businesstimes.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését