Felvillanyozták a Hyundai Tucsont


Az új Tucson a Hyundai Motor első lágy-hibrid hajtáslánc-rendszerű dízelmodellje, melynek 48 V-os villanymotorja amellett, hogy hozzájárul a márka globális erőfeszítéseihez az üzemanyag-hatékonyság javítása érdekében a hatékony vezetés támogatása mellett maximális vezetési élményt nyújt.

Az új Hyundai Tucson, amelynek gyártása ebben a hónapban kezdődik, egy üzemanyag-hatékony 48 V-os, lágy-hibrid hajtáslánc-rendszerrel is elérhető lesz. Ez a vállalat modellkínálatának első tagja - és az első az egész iparágban -, amely az új technológiát kínálja, hozzájárulva a márka tisztább jövő iránti elkötelezettségéhez. Az új kompakt SUV gyártása 2018. júniusában kezdődik, az európai piacra történő bevezetése nyáron indul.  


Az új Tucson tervezése Európában történt, gyártása is itt zajlik azért, hogy megfeleljen a legmagasabb minőségi előírásoknak.  A korszerűsített hajtáslánc-portfólión felül minden Tucson-motor megfelel az új, Euro 6d Temp kibocsátási szabvány határértékeinek.  Az új Tucson egyúttal jelentős tervezési frissítést, szélesebb körű fejlett technológiát és kényelmi szolgáltatásokat kínál, ezzel folytatva a modell sikertörténetét a régióban, miután 2016-ban és 2017-ben is ez volt a Hyundai legjobban fogyó modellje Európában.


„A legjobban fogyó modellünkhöz kifejlesztett, új, lágy-hibrid hajtáslánc rendszerünkkel tovább bővítjük a vállalat villamosítási stratégiáját, hogy a tiszta technológiákat még több ügyfél számára elérhetővé tegyük" - mondja Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe Marketingért és Termékekért felelős alelnöke.  "Annak érdekében, hogy következetesen folytathassuk ezt az utat, a rendkívül hatékony rendszert, fejlesztőink az Európai Műszaki Központunkban fejlesztették ki. A rendszer a jövőben több típusú motorral lesz elérhető, a villamosított megoldások igen változatos keverékének részeként. "


A Hyundai történetében először az új Tucson egy 48 V-os lágy-hibrid hajtáslánc rendszert kapott, amely a 2.0 literes dízelmotorral kombinálva kapható.  A villamosításra tervezett technológia egy 0,44 kW / h 48 voltos lítium-ion akkumulátort, egy Lágy-Hibrid Indító Generátort (MHSG), egy LDC átalakítót (alacsony feszültségű DC / DC) és egy invertert tartalmaz.  Gyorsítás közben az MHSG 12 kW-ig támogatja a motort, ezáltal csökkentve az üzemanyag-fogyasztást.  A rendszer automatikusan kapcsol a motor mechanikus használata és az energia-visszanyerés között. Az MHSG segíti a belsőégésű motort azáltal, hogy lemeríti az akkumulátort a motorterhelés csökkentése érdekében könnyű gyorsítással vagy további nyomatékot biztosít a motornak fokozott gyorsulás mellett.  Sebességfokozatban történő lassítás és fékezés során a visszanyert energia újratölti az akkumulátort.  Ily módon a rendszer jelentősen javítja a motor üzemanyag-fogyasztását és CO2-kibocsátását a maximális vezetési élmény feláldozása nélkül. 


Az új villamosítási rendszernek köszönhetően az ügyfelek számára előnyös lesz a beszerzési ár valamint alacsonyabbak lesznek az üzemanyag-fogyasztáshoz és a CO2-kibocsátáshaz kapcsolódó költségek. Ezzel a technológiával a Hyundai célja, hogy akár 7 százalékkal csökkentse az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást, kézi sebességváltóval kombinálva, a NEDC-re átszámítva*. 


A 2.0 literes dízelmotor a legerősebb az új Tucson hajtáslánc kínálatában, amely 137 kW / 186 LE teljesítményt nyújt.  Négykerék-meghajtással, hatfokozatú kézi sebességváltóval vagy opcionálisan az új fejlesztésű nyolcfokozatú automata sebességváltóval érhető el. 2019. tavaszára a Tucson-ban a 48 V-os lágy-hibrid technológia az új, Smart Stream 1.6 literes dízelmotorral lesz elérhető.


Forrás: Hyundai Hungary

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését