Önálló modellt is fejleszthet a Hyundai N sportmárkája


Habár a Hyundai Motor szárnyait bontogató N sportmárkája egyelőre a vállalat tömeggyártmányaiból készít sportváltozatokat, nem elképzelhetetlen, hogy a jövőben egy saját önálló fejlesztésű modellt is bemutatnak.

A Hyundai N sportrészlege jelenleg két autóból áll. Az egyik az i30 N, a másik pedig a Veloster N, amelyek mindketten ugyanazt a kétliteres turbómotort kapták és főbb alkotóelemeik és alkatrészeik is azonosak. Ám ez nem marad így sokáig, a jövőben akár sokkal különbözőbb modellek is készülhetnek N logóval. Erről maga Albert Biermann, a Hyundai Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlegének vezetője beszélt.
  
„A szabadságfokom itt sokkal nagyobb,mint a BMW-nél bármikor is volt” – mondja Biermann. „Mostanra az M logók mindenhol ott vannak a BMW kínálatában, de az én időmben még minden egyes autóért keményen meg kellett küzdenem. Itt viszont örülök annak, hogy bármit megtehetek, amit úgy gondolom, hogy szükséges.” 


Vajon ez a Hyundai hagyományos típusainak erősebb változatai helyett egy önálló modellre is igaz lehet? „Igen dolgozunk ezen is. Ilyen a Racing Midship, amiből már három változatot készítettünk. Még mindig dolgozunk ezeken az autókon, különböző dolgokat próbálunk ki rajtuk. Egy napon talán lesz egy ilyen autónk. Nincs még ilyen döntés, de megtörténhet.”

A Racing Midship a Veloster középmotoros prototípusa, amely nemcsak a Hyundainál számít újdonságnak, de a BMW-nél is idegenül hangzik. Biermann nem fél kipróbálni valami teljesne újat, bár az elsőkerék-hajtású sportautók világa, mint amilyen az i30 N eléggé ellentétes a BMW-nél szerzett tapasztalataival. „Ezt mindig az autó filozófiájára vezetjük vissza, így az átállás a hátsókerék-hajtásról az elsőkerekesre nem nagy váltás számomra. Persze az i30 N nincs olyan hatalmas ereje, de az autó fejlesztési módja követi a teljesítményorientált szellemiséget.” 


Az önálló sportautó azonban még egy kicsit odébb lesz. „Még csak most kezdtünk bele” – mondja Biermann. „A kereskedelmi hálózatunk még nincs hozzászokva a nagyteljesítményű autókhoz, időt kell nekik adnunk ehhez. Nem lenne jó rövid időn belül túl sok autót piacra dobni. Ha pedig elsőként egy önálló autóval kezdtük volna, az emberek nem tudtak volna mit kezdeni egy ilyen autóval.”

A következő lépés a limuzinos formájú i30 N Fastback lehet, amelyről már kémfotók is megjelentek a Nürburgringen, így ez lehet a harmadik N szériás autó, ám a részleg akár a hobbiterepjárók világába is betörhet. „Bármely típusunk elég erős ahhoz, hogy N verziót készítsünk belőle” – tette hozzá Biermann, aki egy elektromos modellt is lehetségesnek talál. 


Fontos azonban megjegyezni, hogy Biermann csapata a Kiák és Genesis modellek fejlesztéseit is végzi, így néhány N szériás elem ezekbe is bekerülhet. A Kia Stinger és a Genesis G70 máris a BMW-k világába hatolt be, így az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a teljesítményorientált modellek konkrét BMW modellek, azaz Biermann régi otthona ellenében indulnak a vevők kegyeiért. 

„Nem lehet a Hyundai nagyteljesítményű autóit összehasonlítani a Mercedes vagy BMW termékeivel… legalábbis egyelőre” –mondta Thomas Schemera, aki nemrég csatlakozott Biermannhoz az N részlegnél és aki szintén csaknem egy évtizedet töltött a bajor autógyártó M sportmárkájánál.  


De vajon hamarosan a Hyundai is a nagy németek riválisa lehet? „Igen. Nem másolunk senkit, mi a saját utunkat járjuk. Nem másoljuk az AMG, a BMW, vagy a Porsche módszereit. Talán a jövőben jön egy briliáns ötlet, amivel egy vagy néhány szegmensben versenghetünk velük. Talán 3-4 éven belül a stratégia megváltozik és a nagyfiúk mezőnyében versenyezhetünk. Bármi lehetséges. Nem hiszi, mire vagyunk képesek.” 

Forrás: topgear.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését