Ötszáz kilométert tud a Hyundai új villanyautója


A Hyundai vadonatúj Kona Electric modellje az új EU szabvány szerint akár 482 kilométer is meg tud tenni egyetlen feltöltéssel, amit most a koreai cég egy valódi körülmények között forgatott kisfilmmel is bizonyított.

A Hyundai viszonylag későn lépett be a villanyautók egyre gyorsuló ütemben növekvő piacára, ám az elsőként 2016-ban megjelent kompakt Ioniq modelljük kivételes hatékonyságával, valós körülmények között is teljesíthető hatótáv ígéretével rögtön bizonyította a vállalat képességeit. (Erről egyébként annak idején szintén készült egy hatótáv-teszt) Ezek után az év elején bemutatott Kona Electric még magasabbra emelte a mércét azzal, hogy a 64 kWh kapacitású akkuval a szabvány szerint akár 482 km-t meg lehet tenni egyetlen feltöltéssel.


A dél-koreai Környezetvédelmi Minisztérium szigorú szabványa szerint "csak" 406 km-es hatótávval rendelkező Kona Electric egy példányát most a Hyundai egy valós próbának vetette alá a koreai utakon, amelyet kamerákkal pontosan dokumentáltak is. Így már az elején megtudjuk, hogy az autóban 22 fokra és automatára állították a klímaberendezést, valamint az autó hajtásrendszerét Comfort fokozatba állították. Az utazásban egyébként két átlagos termetű felnőtt vett részt, a külső hőmérséklet pedig a reggeli 17 fokról az út során 23-26 fokig emelkedett.  


Az útvonal a koreai főváros központi Seoul Station vasútállomásától a déli Puszan kikötőváros vasútállomásáig tartott, ami egymástól több mint 400 kilométerre fekszik.  A Kona Electricet száz százalékra töltötték fel, így az autó fedélzeti rendszere 422 km megtehető távot prognosztizált. Indulás után a vezető kipróbálta a kormány mögötti fülekkel összesen három fokozatban állítható visszatöltési rendszert, amely arra is képes, hogy a nagyobb visszatöltésekkor megmutatja, mennyivel növekszik ilyenkor a hatótáv. Egy másik újítás, az LKA sávtartó asszisztens zöld kormánykerék-ikonja is feltűnik a filmen, amely rendszer az eddigieknél pontosabban képes az autót a sáv közepén tartani 


Az út során végig betartották a közlekedési szabályokat, autópályán 100-110 km/órás sebességgel haladtak (Koreában autópályán 100 és 120 km/óra a megengedett), kerültek dugóba és álltak sorban az autópályás fizetőkapuknál is. A hatótáv a visszatöltéseknek köszönhetően egyre lassabb ütemben fogyott, 150 km után még 300 megtehető km-t jelzett a műszer, de 250 km megtétele után is 211 km-es hatótáv maradt. A 300. kilométer elhagyását követően a rendszer már 170 km tartalékot mutatott, míg végül 432 km-t megtéve értek végül célba, ahol még mindig maradt 68 km tartalék. 


Vagyis ez azt jelenti, hogy a Kona Electric nem a koreai szabvány szerinti 406, nem is az európai szabvány 482 kilométerét tudja, hanem akár 500 km-t is képes megtenni anélkül, hogy újra kellene tölteni. Ha kipróbálták volna és egészen "teknősbéka" üzemmódig merítik az akkukat, könnyen elképzelhető, hogy a hatótáv a visszatöltések hatására még néhány kilométerrel meg is haladta volna az ötszázas határt. A Kona Electric nagy akkus változata a 7,2 kW-os fedélzeti töltőjének köszönhetően falibox-ról kicsivel több, mint 9 óra alatt újratölthető, míg 100 kW-os villámtöltővel 54 perc alatt 80 százalékos szintre „tankolható fel”. 


Ráadásul a Kona Electric nem az elektromos autók eddigi legideálisabb környezetében, városi tempóban tudta ezt, hanem nagyobb sebességgel, városon kívül és autópályán – ahol a légellenállás nem igazán kedvez a magasabb építésű kisterepjárónak – hozták össze ezt az eredményt. Ugyan a fogyasztást egy pillanatra sem látjuk, annyi bizonyos, hogy a Hyundai ismét egy olyan villanyautót alkotott meg, amely tudásával, hatótávjával mércét állíthat a kategóriában. 


A Kona Electricre világszerte hatalmas az érdeklődés, az európai villanyautózás „Mekkájának” számító Norvégiában már tavaly óta gyűjtik az igényeket és végül 7 ezer megrendelés futott be az autóra. Itthon nemrég hozták nyilvánosságra az autó árlistáját, az első autók pedig várhatóan még idén megérkeznek hozzánk is.   


Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését