Üzemanyagcellás szövetséget kötött a Hyundai és az Audi
A Hyundai Motor Group bejelentette, hogy üzemanyagcellás technológiai szövetséget kötött az Audival, amelynek keretében a két fél meglévő és jövőbeli szabadalmait osztja meg egymással.
A Hyundai Motor Group és az Audi AG közösen jelentették be, hogy egy többéves szabadalom-megosztási megállapodást kötöttek, amely az üzemanyagcellás járművek komponenseire és a hozzá kapcsolódó technológiák használatára vonatkozik. Az új társuláson belül a világ ötödik legnagyobb autógyártója és a német prémiummárka az autóipart a még inkább fenntartható jövő felé vezetve közös erőfeszítéseket tesznek az üzemanyagcellás járművek kifejlesztésére.
A szabadalom-megosztási megállapodást a koreai autógyártó csoport zászlóshajójaként a Hyundai Motor vállalat és az Audi AG írta alá, ám a társulás eredményeit mindkét partner leányvállalatai és részlegei is élvezhetik, így a Kia Motors és az Audi anyavállalata, a Volkswagen AG is. A Hyundai és az Audi, illetve azok leányvállalatai a következő években egyenlő arányban osztják majd meg a szabadalmi licenszeket egymással. A megállapodás időkorlátot nem tartalmaz.
A Hyundai Motor Group és az Audi megállapodása révén kihasználhatják az üzemanyagcellás technológiában mindkét fél által megszerzett kutatási-fejlesztési tudást azért, hogy növeljék jelenlétüket az üzemanyagcellás járművek piacán. Ennek érdekében a megállapodás az üzemanyagcellás komponensek kölcsönös hozzáférési lehetőségét is magában foglalja. Első lépésként a Hyundai Motor Group biztosítja partnere részére azokat a részegységeket, amelyek a Hyundai ix35 Fuel Cell és Nexo modelljének fejlesztéséből származó know-how-ra épülnek.
A Volkswagen csoporton belül az üzemanyagcellás technológia fejlesztéséért felelős Audi lehetőséget kap arra is, hogy teljes mértékben kihasználja a Hyundai üzemanyagcellás alkatrészellátási láncát. A világon először üzemanyagcellás járművet tömegtermelésben gyártó Hyundai Motor vállalat 2013-tól kínál üzemanyagcellás hobbiterepjárókat, amit jelenleg a világ 18 országában forgalmaznak.
„Ez a megállapodás a Hyundai fenntartható jövő megteremtésébe vetett hitvallásának újabb példája, miközben a zéróemissziós jövő elérésének leggyorsabb módjaként hidrogénnel üzemelő járművekkel növeli vásárlóinak életminőségét” – mondta Eui-sun Chung, a Hyundai Motor alelnöke. „Biztosak vagyunk abban, hogy a Hyundai Motor Group és az Audi partnersége sikeresen bizonyítja az üzemanyagcellás járművek globális társadalomra gyakorolt elképzeléseit és előnyeit.”
„Az üzemanyagcella az elektromos autózás legszisztematikusabb formája és ezáltal a jövőbeli kibocsátásmentes prémium mobilitás technológiai portfoliónk hatékony eszköze” – mondta Peter Mertens, az Audi AG Technológiai Fejlesztési Tanácsának tagja. „Üzemanyagcellás ütemtervünk szerint olyan erős partnerekkel kötünk megállapodást, mint amilyen a Hyundai. Ezen fenntartható technológia áttöréséhez a legokosabb út a kooperáció, hogy vonzó költségstruktúrával vezető innovációkat tudjunk elérni.”
A Hyundai Motor Group és az Audi arról is megállapodtak, hogy feltárják együttműködésük következő lépéseinek lehetőségét. A következő lépés célja egyrészt az üzemanyagcellás technológia iparági szabványainak vezetése, valamint az üzemanyagcellás járművek fejlesztésének felgyorsítása és a technológiai innovációk ösztönzése, amelyekkel még fejlettebb mobilitást biztosíthatnak az ügyfeleknek.
A Hyundai Motor Group azt is tervezi, hogy erősíti versenyképességét az üzemanyagcellás komponensek iparágában is, miközben a partnerség által új üzleti lehetőségeket is teremt. A Hyundai Mobis, a csoport üzemanyagcellás komponenseinek vezető gyártója várhatóan folyamatosan kiterjeszti a Hyundai és aKia üzemanyagcellás járműveiben felhasznált sajt komponenseinek fejlesztésében és gyártásában betöltött szerepkörét.
2017-ben a Mobis a világ első gyártó vállalataként egy integrált termelési rendszert hozott létre az üzemanyagcellás járművek legfőbb komponenseinek gyártásához. A koreai Cshungdzsu városában található gyárában működő gyártósor évente 3 ezer üzemanyagcellás hajtásláncmodult (Powertrain Fuel Cell Complete Module – PFC) képes előállítani. A PFC modulok az üzemanyagcellákat, a meghajtó motort, az elektromos komponenseket és a hidrogén üzemanyag-ellátó rendszert tartalmazzák. A Mobis az idő előrehaladtával és a piaci igényektől függően a termelés kapacitását tízezres nagyságrendűre fogja növelni.
A hidrogént a hosszú hatótávok és a rövid újratöltési idő teszi az elektromobilitás vonzó jövőbeli energiaforrásává. Ez főként a nagyobb járművek esetében igaz, amelyek esetében különösen fontos az üzemanyagcellás technológia súlyának előnye. A jövőbeli piaci sikeresség legfontosabb szempontjai közé tartozik a hidrogén újratermelhetősége és egy hatékony ellátási infrastruktúra kialakítása.
A Hyundai Motor Group az üzemanyagcellás technológia vezető szereplőjeként igyekszik olyan üzemanyagcellás járműveket kifejleszteni, amelyek a hagyományos erőforrásokkal ellátott járművek elvárt képességeit meghaladva biztonságosabbak, megbízhatóbbak, jobban felszereltek és nagyobb hatótávolságúak. A csoport ezt a globális vezető szerepet tovább erősítette a hidrogénnel üzemelő vadonatúj Nexo modellel, amely hosszabb hatótávval és gazdaságosabb üzemmel rendelkezik. A Nexo 160 lóerős villanymotorja 20 százalékkal erősebb, mint az ix35 Fuel Cell, amellyel ellentétben a Nexo egy teljesen önálló üzemanyagcellás platformra épül, ami a korábbi generációs járművekhez képest nagyobb teljesítményt és jobb vezetési dinamikát nyújt.
Forrás: hyundainews.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!