Új Hyundai gyár épülhet Koreában
A dél-koreai Gwangju városa bejelentette, hogy egy autógyárat kíván felépíteni és működtetni, amelyben a Hyundai Motor modelljeit állítanák elő.
Gwangju város munkahely-teremtési céllal egy új autógyár építésébe fogott, a város vezetősége pedig már meg is egyezett Dél-Korea legnagyobb autógyártójával, a Hyundai Motorral, hogy az üzemben a vállalat termékeit állítják majd elő. A 2020 elején elkészülő új beruházás értéke durván 700 milliárd won, vagyis kb. 651 millió dollár. A helyi Bitgreen Nemzeti Iparközpont területére tervezett gyárat évente mintegy 100 ezer autóra méretezik.
Amíg az okostelefonok és más elektronikai cikkek esetében a szerződéses gyártás általános jelenség, addig ez az autóiparban viszonylag ritka, hiszen utóbbi esetben az autógyártó van az ellátási lánc élén. A Hyundai Motor egy szándéknyilatkozattal jelezte, hogy bizonyos összeggel támogatja a gyár felépítését, amelyért cserébe a vállalat 20 százalékos tulajdont vár el. A város azonban más befektetőktől is vár felajánlásokat a projekthez.
Az autógyártó azt is közölte, hogy a befektetés nagyságát a termelési kör és a létesítmény várható jövedelmezősége alapján később határozzák meg. A Hyundai várhatóan nem vesz majd részt a gyár üzemeltetésében, míg a üzemeltető vállalat legnagyobb részvényese a város lesz. A Gwangju autógyár 1998 óta az első autóipari beruházás Dél-Koreában.
Az új üzemben dolgozó munkások átlagosan 40 millió wont (kb. 10,1 mFt) kereshetnek évente, ami kevesebb, mint a fele annak a 92 millió wonnak (kb. 23,1 mFt), amit a Hyundai átlagosan dolgozóinak saját hazai üzemeiben fizet. A munkabérekkel kapcsolatban a szakszervezettel évente komoly harcot vívó autógyártó a városi üzemeltetésű gyár tervével úgy tűnik, egyértelmű üzenetet szándékozik küldeni saját dolgozóinak is.
Az egyelőre nem tisztázott, hogy a városi tulajdonú autógyárban a termelés összes fázisát kezelik majd, vagy a már összeállított alkotóelemekből csak az összeszerelés történik majd az üzemben. Ezzel kapcsolatban számos szakértő felveti a minőségbiztosítással kapcsolatos aggályait.
A szerződéses Gwangju üzem első terméke várhatóan egy vadonatúj kompakt crossover lehet. Az autógyártó jelenleg kétféle lehetséges platformot vizsgál az új modellhez. A kis crossover vagy az Európában és Indiában is elérhető i20 Active, vagy akár a Kia Picanto padlóját is megkaphatja. Az i20 Active hasmagassága 20 milliméterrel nagyobb, mint az i20 modelleké, míg motorkínálatában az a 998 köbcentis turbómotor is megtalálható, amelyet várhatóan a Leonis néven forgalomba kerülő kisterepjáró is megkap majd.
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!