Megérkezett a Hyundai Kona Electric rokona


Miután a Hyundai februárban bemutatta a Kona kisterepjáró tisztán elektromos változatát, a csoporthoz tartozó Kia Motors most a Puszani Autószalonon hivatalosan is leleplezte a Niro EV változatát.  

Amíg a Hyundai Motor új Kona Electric modellje a teljesen új padlólemezre épülő Konára épül, addig a most bemutatott Kia Niro EV még a két éve bemutatott Hyundai Ioniq alapjain fut. Ez így ugyan nagyobb, mint a Kona, ennek ellenére a Niro EV hajtáslánca gyakorlatilag teljes mértékben megegyezik az újabb Kona Electric-ével. A dél-koreai gyártó tájékoztatása szerint a Niro EV hatótávja 450 kilométer. 


A Kia Motors sajtóközleménye szerint a jármű Európában egy nagy kapacitású 64 kWh-s lítium-polimer akkumulátorral kerül forgalomba, amely akár 100 kW-os villámtöltővel is kompatibilis. Az első kerekeket hajtó villanymotor teljesítménye 204 lóerő, az álló helyzetből is elérhető maximális forgatónyomaték pedig 395 Nm, így ezzel az erőforrással a Niro EV 7,8 másodperc alatt gyorsul nulláról százra.    


Ám akárcsak a Hyundai Kona Electric modelljénél, a Niro EV is kapható lesz egy olcsóbb változatban is. Ebben a kialakításban egy135 lóerős villanymotor mellett egy kisebb, 39,2 kWh kapacitású akkucsomag kerül az autóba, amellyel az autó hatótávja akár a 300 kilométert is elérheti. Fontos megemlíteni a szigorúbb (és a valósághoz jóval közelebb álló) koreai szabvány szerinti hatótávokat is, amelyek a kisebbik változatnál 240 km-t, míg a nagyobbiknál 380 km-t adnak meg.    


„Az autó 2 700 mm-es tengelytávja nagyvonalú helykínálatot biztosít az összes utasnak, míg a teret és a térérzetet az autó crossover jellege növeli” – mondta Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezetője. „Az 1 805 mm-es szélesség és az 1560 mm-es magasság maximális fej és vállteret biztosít az utastérben, de a 4 375 mm-es hosszúságával nagyobb – 451 literes – csomagteret is kínál, mint a legtöbb elektromos és plug-in jármű.” 


„A Soul EV – a Kia első globálisan értékesített elektromos autója – népszerűvé vált az európai vásárlók körében, akik növekvő figyelemmel kísérik a zéróemissziós járműveket. A Niro teljesen új elektromos erőforrása teljessé teszi a márka alacsony emissziós járműveinek hibridből és plug-in hibridből álló trióját. A menő crossover formaterv és a fejlett hajtáslánc kombinációjának köszönhetően Európában tavaly több mint 28 ezer Niro talált gazdára, amivel a modell a Kia egyik legjobban fogyó típusává vált. A Niro EV újabb bizonyítéka a Kia fejlődésének, amivel kényelmes, praktikus és élvezetesen vezethető járműveket kínál a zéróemissziós járművek között is” – tette hozzá Herrera. 


Az autógyártó szerint a Kia Niro EV forgalmazása 2018 második felében veszi kezdetét Koreában, míg más piacokon később kerül bevezetésre. 

Forrás: electrek.co

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését