Tíz ok, amiért a Hyundai veszélyt jelent az európai gyártókra



A német Auto Motor und Sport (AMS) tőle szokatlan módon egy különszámban elemezte az európai piacon folyamatosan növekvő Hyundai és Kia Motors sikerének legfontosabb összetevőit. 

Az AMS magazin nemrégiben megjelent 18. számában a Hyundai és a Kia európai piacon elért sikereinek tíz okát sorolta fel. Emellett azt is kifejtette, hogy a Hyundai és a Kia hogyan fenyegeti a tradicionális európai autógyártókat, köztük a prémium autómárkákat is. Mi a Hyundai és a Kia sikerének titka, amelyre az AMS felfigyelt? 

Az AMS szerint a forma a Hyundai és a Kia autók sikerének elsőszámú kulcsa. Az AMS olvasói körében minden évben elvégzi „Legjobb autók” felmérését. Egy nemrégiben készült felmérésre hivatkozva felfedték azokat az eredményeket, amelyek szerint a Hyundait vásárló olvasók 20 százaléka és a Kiát vásárlók 25 százaléka szerint a formaterv volt a leginkább döntő tényező a járművek vásárlásakor.

Ugyanakkor hivatkoznak a Hyundai „Prophecy” és a Kia Motors „Imagine by Kia” nevű legújabb elektromos tanulmányautójukra is: „Formatervezésük jelentősen javult ahhoz képest, amit akkor készítettek, amikor az 1990-es években először megjelentek Németországban. Arra számítunk, hogy a formaterveket a sorozatgyártású autókban is viszontlátjuk, nemcsak a koncepciókon. A Kia volt az egyik úttörő a formatervezés terén”- olvasható a magazinban. "A második generációs Ceed, amely az európai piacot vette célba, és a Soul, egy dobozforma crossover, eléggé lenyűgözőek voltak."

Sikerük második kulcsa az AMS szerint az „elfogadható ár és a megbízható teljesítmény”. Az AMS ezt írja: „Amikor először eljutottak Németországba, az itteni emberek a Hyundait és a Kiát „olcsó autóknak” tekintették, most azonban ezek a cégek olyan márkák, amelyek jó minőségű anyagokat, valamint különféle biztonsági és környezetbarát funkciókat kínálnak elfogadható áron. Emellett, miközben az összehasonlító tesztek eredményeiről írnak, a magazin hozzátette: „A Hyundai és a Kia gyakran a legmagasabb pontszámot érdemelte ki a ’Költség’ kategóriában azáltal, hogy több funkciót és opciót kínál kicsivel magasabb áron, mint más versenytársak.”

Az AMS szerint a Hyundai és a Kia harmadik erőssége a kiváló tartósság. Járműveik vezetési teljesítményének és tartósságának növelése érdekében a Hyundai és a Kia 2013-ban tesztközpontot épített a Nürburgringen, Németországban és kemény teszteket hajtanak végre a Nordschleifén. A Nordschleife egy masszív, 20,8 kilométer hosszú versenypálya, amely 73 meredek kanyart, legfeljebb 300 méteres magasságkülönbséget és rögös útfelületeket foglal magában, ahol a Hyundai, a Kia és más globális autógyártók teszteket végeznek. „A Hyundai és a Kia új modelljei megfelelő tartósságának az egyik oka, hogy szigorú teszten mennek keresztül, amely 10 ezer kilométeres próbát jelent ezen a pályán" – írta az AMS. A Nürburgringi körpályán elvégzett 10 ezer kilométer megtétele ugyanolyan nehéz, mintha az új autó 180 ezer kilométert tenne meg a hagyományos utakon.

Az AMS szerint a Hyundai és a Kia erősségének negyedik tényezője a bármely más autógyártóénál hosszabb garancia. 2006-ban a Kia piacra dobta az Európában kifejlesztett és gyártott Ceed modellt, amihez elsőként hét év garanciát adott. A Kia Motors ezt követően 2010-ben minden modelljére kiterjesztette hétéves garanciális szolgáltatását, míg a Hyundai ugyanekkor bevezette az ötéves garanciáját. „A Hyundai és a Kia figyelemre méltó jótállási idejével erős benyomást tett az európai fogyasztókra” – olvasható az AMS magazinban. Versenytársaik viszont továbbra is két év garanciát nyújtanak, míg a japán autógyártók maradtak a három éves garanciánál. Ez is azt mutatja, hogy a Hyundai és a Kia mennyire magabiztos a minőség szempontjából.

Az ötödik szempont az ergonómia a pilótafülkében és a felhasználói élmény (UX) kialakítása, amely vezetőbarát. A Hyundai i30 az egyik példa erre: az AMS dicsérte az új dizájnt, amelyben csökkent a fizikai gombok száma a jármű belsejében és a navigációs képernyő különféle információs és szórakoztató funkciókat is tartalmaz, miközben megkönnyíti a menüsor használatát. Összehasonlították az i30-at versenytársával, a Volkswagen Golffal is és megjegyezték, hogy „a Volkswagen változtatásai túlságosan extrémek voltak.” Az AMS szerint a legújabb modell, a 8. generációs Golf vezérlésének nagy részét az érintőképernyőn helyezték el, amelyet kényelmetlenül és nem elég intuitívan lehet használni.

Hatodik elemként „a könnyen használható belső funkciók szórakoztatóbbá teszik a vezetést" – állítja az AMS. Azt is hozzátették, hogy a vezetés örömét nemcsak a kiváló minőségű felfüggesztés vagy a hatékony, környezetbarát autó adja, hanem a könnyen kezelhető belső funkciók is. Az AMS szerint a Hyundai i30 vezeték nélküli okostelefon-töltőrendszere és az USB portokkal ellátott középkonzol mindenképpen kényelmes, míg a Volkswagen hetedik generációs Golfjának több helyre van szüksége egy okostelefon elhelyezéséhez úgy, hogy az utasok is hozzáférjenek az USB-kábelhez, ami helyhiányra utal.


Az AMS szerint az európai vásárlók mindenképpen a jobban vezethető járműveket részesítik előnyben. A Hyundai i30 N és a Kia Stinger, az autógyártók nagyteljesítményű modelljei elképesztő vezetési élményt kínálnak. Különösen az i30 N fenyegeti régi versenytársát, a Volkswagen Golf GTI-t erős teljesítményével, a németországi járműértékesítés 25 százalékos részarányával, ezzel is bizonyítva lenyűgöző népszerűségét. És ez már a hetedik tényező a Hyundai sikereinek.

Nyolcadik pontként az AMS a kiváló minőségű hajtáslánc technológiáról alkotott jó véleménye a márkák környezetbarát modelljeire is kiterjedt. Az AMS által végzett tesztek szerint a Hyundai Kona Electric 536 kilométert tudott megtenni egyetlen feltöltéssel. A Kona Electric hatótávja az európai szabvány szerint hivatalosan 484 kilométer, de az eredmény is kihangsúlyozza, hogy vezetéstől függően akár nagyobb hatékonyságot is el lehet érni vele. A legutóbbi, a németországi Lausitz versenypályán elvégzett teszten arra is következtetésre jutottak, hogy a Kona Electric akár több mint ezert kilométert képes megtenni, ami szintén példa a jármű figyelemre méltó hatékonyságára.

A magazin bemutatta a Nexo üzemanyagcellás technológiájának elemzését is. Az AMS beszámolt arról, hogy a Hyundai nemcsak első üzemanyagcellás hobbiterepjáróját, a Nexo modellt gyártja, de technológiáját haszonjárműveiben is aktívan felhasználja. Ennek keretében a Hyundai idén áprilisban létrehozta a világ első, nagyméretű hidrogénüzemű teherautók tömeggyártási rendszerét, július elején pedig tíz darab hidrogénüzemű Xcient teherautót exportált Svájcba. 2025-re a Hyundai összesen 1 600 üzemanyagcellás teherautó európai exportját tervezi, amivel a hidrogénalapú társadalmat építő úttörők egyikévé válik.

Az AMS kilencedik pontban arra is rámutatott, hogy az Európában felépített technológiai laborok és gyártóüzem az egyik kulcsfontosságú tényező, amely a vállalat sikerét segíti. Az autógyártó 2003-ban a németországi Rüsselsheimben hozta létre a Hyundai Motor Europe Műszaki Központját, ahol olyan technológiákat fejleszt, amelyek az európai környezetnek megfelelnek.

A Nürburgringen felépített Tesztközpont többek között a szlovákiai, csehországi és törökországi üzemeiben gyártott európai modellek finomhangolását végzi. A Kona Electric, amely nagyon rövid idő alatt több mint 100 ezer példányban kelét el világszerte, idén március óta már a cseh üzemben is készül, válaszolva ezzel az európai piacon tapasztalható óriási keresletre. Azelőtt volt idő, hogy az erurópai megrendelő akár egy évet is várt, amíg megkapta a Kona Electric autóját.

Az AMS szerint az utolsó kulcsfontosságú összetevő a Hyundai és a Kia marketing kampányai voltak, amelyek a futballhoz és az autósporthoz különös vonzerővel rendelkező európaiak ízlését találták el. A Hyundai és a Kia Motors 2002 óta szponzorálja a Labdarúgó Világkupát és más európai futballversenyeket. Ezenkívül a Hyundai 2014-ben visszatérve a rali világbajnokságra (WRC) megkezdte a motorsport marketing kampányát és 2018 óta részt vesz a túraautók világkupáján ( WTCR).

Végül az AMS rámutatott, hogy a Hyundai és a Kia hírneve Európában teljesen megváltozott. A cikk szerint a Hyundai és a Kia ma már jobb autókat gyárt, mint az olyan tradicionális európai autógyártók, mint például a Peugeot, a Renault, az Opel és a Fiat, amelyek nagy versenytársak voltak, amikor a Hyundai/Kia először belépett az európai piacra. A magazin szerint a vállalat most megpróbála prémium autógyártók egyikévé válni, amelyek között a Mercedes-Benz, a Mini és a Volkswagen is ott van. Az AMS előrejelzése szerint ha a Hyundai és a Kia így fejlődik tovább, akkor valóban képesek lesznek versenyezni ezekkel a prémium márkákkal.

Az AMS közzétette azon adatokat is, amelyek 22 összehasonlító tesztértékelés eredményeit foglalják össze, amelyeket 2019-től idén júliusig önállóan végeztek el. Az AMS adatai szerint a Hyundai és a Kia összesen 22 összehasonlító teszten lett az első. Az AMS összehasonlító tesztjében 52 elemet értékel különböző kategóriákban: karosszéria (100 pont), biztonság (100 pont), kényelem (100 pont), teljesítmény (100 pont), hajtásteljesítmény (100 pont), környezetbarátság (50 pont). ) és az Ár (100 pont). A Hyundai és a Kia azzal bizonyították versenyképességüket, hogy a 22 teszt során a 650 megszerezhető pontból átlagosan 412 pontot értek el az összehasonlító tesztértékelésben. Ez csak hat ponttal kevesebb, mint a legerősebb versenytárs, amely maximum 418 pontot kapott.

A Hyundai és a Kia modellek a kisautóktól a közepes méretű hobbiterepjárókig és elektromos járművekig kiterjedt 22 összehasonlító tesztértékelésben elért erősségei a belső tér, a könnyen kezelhető kezelőszervek, a minőség, az alapvető kényelmi és biztonsági felszerelések, valamint a garanciális idő témakörében mutatkoztak meg. Különösen a könnyű kezelhetőség értékelési pontszáma jóval haladta a legjobb vetélytársak csoportátlagát. A Kia Ceed például megelőzte a Mercedes-Benz A-osztályt az AMS összehasonlító tesztjében, a Hyundai i30 Fastback N pedig sok szempontból, többek között az utastérben és a vezetési teljesítményben is jobbnak bizonyult, mint a mini Clubman JCW.

Eközben a Hyundai és a Kia folyamatosan bővült Európában. 2018-ban összesen 1 036 709 autót adtak el, amivel először haladta meg az éves eladások szintje az egymilliós szintet azóta, hogy 41 évvel azelőtt először az európai piacra léptek, amit 2019-ben 1 065 859 darabbal döntöttek meg ismét. Idén az értékesítés június óta ismét növekszik, bár a koronavírus miatt az eredmények tavasszal csökkenést mutattak. A Hyundai és a Kia az idei első két negyedévben 353 026 autót adott el, amivel a piac 6,9 százalékát foglalják el, és ezzel a legmagasabb szintre jutottak azóta, hogy Európába érkeztek.

Az ok, amiért oda kell figyelnünk a Hyundai és a Kia Motors növekedésére, az európai autóipar lassulása és a szigorúbb kibocsátási előírások miatt a gyártókra nehezedő növekvő teher. Ilyen körülmények között a Hyundai és a Kia változatos, környezetbarát, hobbiterepjáró és nagyteljesítményű modelleket is magában foglaló termékkínálat kialakításával aktívan reagál a piaci változásokra.

Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését