Online debütált itthon az új Hyundai Tucson
A Hyundai a vadonatúj Tucson hazai bevezetésével együtt ma a sajtónak is bemutatta a modellt, amelyet a járványhelyzet miatt bevezetett korlátozások miatt élő online közvetítésben tartott meg.
December 9-én lett volna a vadonatúj Hyundai Tucson hazai menetpróbája, amelyet azonban a koronavírus-járvány miatt novemberben bevezetett gyülekezési korlátozások miatt a szervezők nem tudtak megtartani. Ehelyett azonban egy online Youtube élő közvetítésben, az európai központ vezetőivel közösen mutatták be az autó jellegzetes újdonságait, valamint beszélgettek a piaci helyzetről és az új Tucsonnal kapcsolatos elvárásaikról. A beszélgetést Ördög Ibolya, Kovács Pál, Butti Balázs és Dániel Ádám vett részt.
Elsőként Kovács Pál, a Hyundai Hungary igazgatója kapott szót, aki elmondta, hogy a márka a járvány ellenére számos újdonsággal jelent meg a piacon: 2020 elején az i10, majd a frissített i30, az új i20 mellé hamarosan érkezik a jócskán átalakított Santa Fe. És persze a most érkezett új Tucson, ami nemcsak a világpiacon és Európában, de hazánkban is nagyon népszerű modell. Az új modelleknek is köszönhető, hogy a Hyundai a hazai iparági átlagnál, azaz 20 százaléknál kisebb, 10 százalékos eladási volumencsökkenést volt kénytelen elszenvedni. Kovács arról is beszélt, hogy a márka – különösen az idén eladott 300-350 db elektromos modelljének is köszönhetően – teljesíteni tudja a 2020-ra előirányzott EU kibocsátási kvóta hazai elvárásait.
A Tucson modellből 2004-es megjelenése óta három generációból összesen 7 millió darabot értékesítettek világszerte. Ebből 1,4 millió darabot Európában, több mint 10 ezer példányt pedig Magyarországon értékesítettek. Minden generáció fontos lépés volt a Hyundai számára: az első egy formálódó szegmensben tette le a márka névjegyét, a második, Európában ix35 néven elsőként gyártott és forgalmazott modell merész formáival hívta fel magára a figyelmet, míg a harmadik, most leköszönő generáció átgondolt, letisztult formavilágával és előremutató kényelmi és biztonsági felszereléseivel tűnt ki. Értékesítési darabszámok tekintetében a legutóbbi modell volt eddig a legsikeresebb, amely iránt még idén sem lankadt az érdeklődés.
Egy rövid filmes prezentációt követően Butti Balázs termékmenedzser és Dániel Ádám területi vezető beszéltek az új Tucson jellegzetes újdonságairól. Ezek közül a legfontosabb a világújdonságnak számító, kartámaszba épített és alapáron kínált középső légzsák, amely egy esetleges ütközés esetén hivatott a két első ülésen utazók összecsapódásából származó sérülések kivédésére. Természetesen szóba kerültek a Hyundai ADAS gyűjtőnéven összefoglalt vezetéstámogató és biztonsági rendszerei, de emellett beszéltek a különböző útfelületekhez (hó, sár, homok) választható üzemmódokról, amelyek összesen négy vezérlőegység (fék, motor, váltó és kipörgésgátló) karakterisztikáját módosítják az igények szerint.
Az új Tucson motorpalettájáról eltűnt az 1.6 szívóbenzines belépő erőforrás, helyét az új Smartstream 1.6 T-GDI motor 150 lóerős alapváltozata vette át, amelynek kedvezményes alapára jelenleg 7,999 millió forint. Ez ugyan jelentős növekedésnek számít a korábbi alapverzióhoz képest, ám tekintetbe véve a technológiai fejlesztéseket, a kibővült felszereltséget és a turbómotort (valamint az elszabadult euró árfolyamokat), az árnövekedés elfogadható. Különösen igaz ez a magasabb felszereltségű (pl. Premium) modellek esetében, ahol a felszereltség bővülése arányaiban kisebb árnövekedést hozott. Butti Balázs szerint az említett 150 lovas 1.6 T-GDI lesz a legnépszerűbb a Tucson kínálatában, de reményei szerint a hibridváltozatok iránt is lesz érdeklődés.
Az idei évhez hasonlóan 2021 is számos érdekes Hyundai újdonságot tartogat. A Tucson esetében érkezik a sportos N Line változat, amely mellett a kis i20 és a Kona is saját N sportváltozatot fog kapni. A villanyautók terén pedig a néhány napja bemutatott E-GMP platformra épülve jövő év elején mutatkozik be a Hyundai IONIQ almárkájának első képviselője, az IONIQ 5. Ez az új generációs Hyundai villanyautó egyetlen feltöltéssel akár több mint 500 km megtételére is képes lesz, megfelelő villámtöltővel pedig akár 18 perc alatt 80 százalékig, vagy 5 perc alatt 100 km-re elegendő kapacitással tölthető fel.
Az új Tucson első készletautói már megérkeztek a legtöbb Hyundai kereskedésbe, amelyek száma idén Budán és Szegeden két új taggal bővült. Aki készletről nem találná meg a megfelelő modellt, az emellett egyén igényei szerint is összeválogathatja magának saját Tucsonját, amit 3-4 hónapos szállítási határidővel tudnak átadni. A magyar piacon 1 500 darab Tucson értékesítését tervezik jövőre, ami az autó merész vonalait, fejlett tudását alapul véve egyáltalán nem elrugaszkodott terv.
Az AutóSámánnal közösen mi már megnéztük az autót: